19 april 2024, 13:33:44

Chewy, Yoda, Yabba, Solo, Wooki en Obi!!

Gestart door Annouschka, 2 augustus 2004, 14:45:59

« vorige - volgende »

Annouschka

Hoi,

ik ben net terug van de DA en het is niet zo goed met Solo zei ie.  Hij heeft teveel wit in z'n ontlasting, dit wijst op een bacteriële infectie en op een slecht nierwerking.  Ook sluit ie de papegaaienziekte niet uit. :( :(
Hij vond z'n motoriek ook niet goed, vond hem heel klein.  Z'n motoriek kan wijzen op een aangeboren iets (hersenen) :'( :'( :'(

Er is een test gedaan voor de papegaaienziekte en vanmiddag of morgen ga ik de uitslag weten.  Ik moet hen zowieso al 6 weken behandelen met Doxyclycine.  Want de kans is groot dat ze het intussen allemaal hebben. :(

Hij heeft swabs genomen van z'n cloaca en z'n oogleden en daarmee gaat ie dat testen.
Ook heeft Solo een spuitje gehad met doxyclycine.

Hij is nu heel stil, waarschijnlijk vermoeid van de rit. :(

Ik daarentegen heb de hele tijd zitten huilen op de terugweg, mag er niet aan denken dat ik een van hen kwijtraak. :'( :'( :'(

groetjes
Annouschka


Anita1

 :o :o :owaaaaat? ach lieffie toch!
dat van de papagaaienziekte kan ik niet geloven sorry!
dat moet wel ergens vandaan komen,en jij heb allemaal goede vogels.
dan erbij kan je niet zo snel de uitslag krijgen van de papagaaienziekte.
dat duurt een paar dagen.
dat andere dat zou wel kunnen.och meissie toch.ik heb hier ook boyke zitten.die is nu 10 weken,ook heel klein,maar niet ziek of kortademig,maar ook te klein.maar zoo tam en ook een schatje.goh meiss dat van die papagaaienziekte..bel feld even en vraag hem eens advies of dit zo maar kan..geloof er niks van!
is toch niet dezelfde da als vorige keer he? die dat toen ook beweerde.?? ooow kusss anouss en hou ons op de hoogte hoor.we zijn er voor je. :-/

Annouschka

Hoi,

nee, is niet dezelfde DA, die man had heel veel ervaring, dat zag je duidelijk hoor.  Hij heeft zelf nog gekweekt met  valkjes, hij wilde het alleen maar uitsluiten.
Omdat Solo een paar symptomen van de papegaaienziekte heeft.

Ondertussen zit ie wel heel bol, hij is duidelijk niet goed van dat spuitje.

En de DA doet de test van de papegaaienziekte zelf, het moet dus niet naar een labo ofzo.

groetjes
Annouschka

Anita1

 :o :o och jee.dan is het anders ja.pfff meiss wat moet je nu weer doormaken :-/
ik wou dat ik wat voor je kon doen.ik hoop dat tineke snel reageert hierop.
och arme solo,en is nog wel je lieffie,omdat het al een zorgenvalkje was..he beh! wat een nare dingen allemaal.
hopelijk kapt hij zo weer wat op..
als je ,je hummie zo ziet zitten wordt je zelf ook niet echt vrolijk van.heb je tineke al gebeld? voor steun? die zal je nu hard nodig hebben lieffie.
wat er toen gebeurd is ben ik al vergeten.ik wil je graag steunen .knufff anita ;)

boezempje

hai Annouschka

ojee meis wat een rot nieuws is dat zeg.ik hoop voor je en ik zal duimen dat het geen papegaaiziekten is.heel veel succes ermee.

gr esther

Annouschka

Hoi,

dank jullie allemaal.  Ik hoop het ook zo. :( :(

groetjes
Annouschka

Lique

Hoi Anouschka,

Jeetje zeg, ik schrik hier wel enorm van.
Ik hoop echt voor je dat het geen papegaaienziekte is.
Maar ze worden nu gelukkig behandeld.
Ik vind 6 weken AB wel heel erg veel trouwens hoor.
Ik hoef de Doxycycline maar 2 weken te geven, en het kan 3 weken worden, mocht het niet goed gaan.
Ik denk dat je beter Feld kan bellen, over de medicatie. Misschien zegt hij ook wel dat het maar voor 2 of 3 weken moet.

Ik hoop dat ze allemaal dit overleven, dat er geen doden vallen, want dat zou verschrikkelijk zijn.
Heel veel sterkte, we denken aan je.

groetjes LIque

Irene

jeetje anouska,
 :o :o :o bij jou ook al het vermoeden? och wat een ellende zeg. hoe kan dat toch; je gaat hast idd denken dat het via de pc gaat.
ik denk aan je! heel veel sterkte!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Annouschka

HOi,

slecht nieuws, hij is positief bevonden aan chlamydia. :'( :'( :'(

Lique

CitaatHOi,

slecht nieuws, hij is positief bevonden aan chlamydia. :'( :'( :'(
och meid wat erg voor je zeg :'(
ik ben ook net terug gebeld, en bij mij is het ook zo :'(

boezempje

hai  

ooohhhh meis wat vindt ik dit erg voor.maar nu je het weet kan er actie ondernomen worden we gaan duimen dat je valkjes beter worden,


boezempje

hai Lique


jij ook al nou houdt dit nog een keer op  :'
nou meisje heel veel sterkten ermee.

gr esther

Lique

hoi esther,

nee, jammergenoeg houdt dit nooit op. je moet zo voorzichtig zijn om een valk aan te schaffen. Iedereen zal deze fout maken door een nieuwe valk bij een ander te zetten. Dit deden wij ook.
Vanaf nu zal het anders zijn. Ook met jongen die hier weg gaan. Ik zal mijn informatielijsten aanpassen en erin zetten, dat nieuwe valken altijd in quarrantaine moeten, om dit alles te voorkomen.

groetjes LIque

Lique

CitaatHOi,

slecht nieuws, hij is positief bevonden aan chlamydia. :'( :'( :'(
o wacht eens even...

is het niet vaak zo dat het omgekeerd is?
dat positief betekend dat ze het niet hebben, en negatief dat ze het wel hebben?

boezempje

oohhhh wat jij zegt klopt dacht ik ook ja vraag ff naar