2 augustus 2025, 01:30:40

Chewy, Yoda, Yabba, Solo, Wooki en Obi!!

Gestart door Annouschka, 2 augustus 2004, 14:45:59

« vorige - volgende »

Annouschka

Hoi,

vandaag de laatste keer (hopelijk) naar de DA geweest, in de auto heeft er 1 van hen overgegeven, ik denk Chewy.  De DA vertelde me dat het waarschijnlijk door de stress was, aangezien Chewy niet handtam is, heb ik wat moeite gehad om haar in de kooi te krijgen en heeft ze zich druk gemaakt. :(

Ook zegt ie, dat het is omdat ze nog ziekjes zijn.  De diarree en het overgeven zullen normaal gezien binnen een 10-tal dagen over zijn.  Ik hoop het want het is niet leuk om mijn schatjes ziek te zien. :'(

Maar ja, ze moeten erdoor he, hij zegt dat ik me verder geen zorgen hoef te maken, dat ze het allemaal gaan halen, het zou al heel extreem zijn zegt ie moest er nu nog 1 doodgaan.  Het kan natuurlijk altijd nog maar hij denkt van niet.
Nu nog 4.5 weken AB in het drinkwater en de ziekte zou helemaal moeten verdwenen zijn.

groetjes
Annouschka

suus

Hoi Annouscka,
Nou fijn dat je in iedergeval de ritjes naar de DA er op hebt zitten. Dat geeft de meeste stres. Nu nog dan ab in het drinkwater. Hopelijk zijn ze niet te eigenwijs en drinken ze er meteen van.
Ik vind altijd het zielige dat ze hun normale groente en fruithapje niet mogen. Maar of zij ze ook echt missen, ik weet het niet hoor!
Succes!
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Annouschka

Hoi,

ja, als het moet dan moet het he, ik heb een beetje druivesuiker in het drinkwater bijgedaan omdat het dan niet zo bitter meer smaakt maar ze hebben er nog niet veel van gedronken.

Ook hun eivoer is rulgemaakt met die AB en verder hebben ze niks waar vocht in zit dus zullen ze er toch moeten van drinken.

Het gaat al weer wat beter nu, de diarree is aan het verminderen en ik heb Yoda en Chewy daarjuist voor het eerst zien wipwappen. :)
Eigenlijk hadden ze net gedaan, ik werd wakker tijdens mijn middagdutje van hun kabaal. :D

Met Yabba gaat het ook redelijk en Solo is terug 2 gram bijgekomen.

Dat ze nu maar veel van die AB drinken zodat het blijft goedgaan.

groetjes
Annouschka

Annouschka

Hoi,

het gaat dus vandaag minder goed met Yabba :'(
Ze kan d'r AB-water bijna niet binnenhouden, kotst het bijna onmiddellijk terug uit.  Ze zit de hele tijd op 2 poten te slapen, soms voor 5 minuten eens op 1 maar ik denk dat ze er de kracht niet voor heeft.  Houdt veel haar oogjes dicht. :'(

Dit is echt heeel erg <piep> :'( :'(  Net toen alles beter leek te gaan, gaat zij hier achteruit ipv vooruit.  En dat terwijl er tot vorige week maandag bijna niks aan d'r te zien was.

Hoe komt dat toch??  Waarom werkt die AB niet?? :'(  Het is nu andersom, toen Solo zo slecht was, probeerde zij hem op te vrolijken nu is hij het die dat bij haar probeert.

Waarom moeten we dit nog een keer meemaken, alsof het met Solo nog niet erg genoeg was. :'(

robentru

Hoi annouschka

Jemig wat vervelend is het toch weer.  mss een beetje druivensuiker in het water doen.
veel sterkte ermee en we hopen dat het weer gauw
de betere kant op gaat.

groetjes

Rob en Trudy

Anita1

ach jeeetje toch anouss.pff dat is echt weer schrikken zeg!
acchhh alsof je nog niet genoeg hebt gehad.
vreemd ze had toch ook een spuitje gehad yabba?
ooow hoop zo voor je dat het goed gaat lieffie.
ik duim heel hard voor je.
ps.beaker is iets beter hoor.werkt goed die ab.
de geelwang heeft wormen.bogena is heel slecht zeggen ze..dus weer feld gebeld.en een goed middel eordt morgen opgestuurd.en dat moet ik beaker ook gelijk geven.geelwang is nu ook binnen.gaat dus ook lekker.kusss en heeel veel sterkte meisss hou ons op de hoogte! ;)

Annouschka

Hoi,

ja, ze heeft er 3 gehad net zoals Chewy en Yoda, Solo heeft er 4 gehad.

Ze zat al de hele voormiddag te janken, ging wss de hele tijd over dat drinken dat sedert gisteren met AB in is.  Ze probeerde het bakje om te kippen.
Er zit druivesuiker in en wat vitaminedruppels.  Ze heeft het echt lastig :'(

Ik begrijp er helemaal niks van. :'(
Naar de DA kan ik niet want die is met vakantie, zit in Kroatië.  En ik denk niet dat er voorlopig meer kan gedaan worden. :'(
Ik heb de AB en ze heeft al 3 spuitjes gehad dus...

Anita1

anouss.heb je geen pippetje? ik zou de ab in het bekkie doen met ater een paar x per dag? lijkt je dit een tip?
dan moet ze het wel goed binnenkrijgen? knuff anita

vanta

annous het kan ook zijn dat ze gewoon slecht reageert op de ab
dat ze er niet goed tegen kan
wacht het nog effe af anders zal ik nog effe bellen voor je laat effe weten welke ab je nu hebt

groetjes tineke

Annouschka

Hoi,

Doxycycline, capsules, daarvan moet ik de helft oplossen in 250 ml water.  Ze eet nu flink mee met de rest, ik heb de warmtelamp boven de kooi gehangen en daar heeft ze een uurtje ondergezeten.

Ze zit nu eivoer te eten met AB.  Ze drinkt ook redelijk veel en ik heb haar niet meer zien kotsen.
Ze is wel redelijk slap en zit veel met d'r ogen dicht en d'r veren van der lijfje.

groetjes

vanta

das toch goeie ab maar het kan een terugslag zijn of toch van de ab als reactie wacht het nog effe af mocht het verslechteren dan kan ik altijd onze da nog bellen
 ;)

groetje tineke

Paul

Hoi  Annouschka,

Door de antibiotica kunnen ze soms ook best verzwakken dat heb ik laats wel gemerkt met een valkje wat hier op visite was en die ook ziek was.
Die kon ook na 2 weken niet meer vliegen daar had hij de kracht niet meer voor maar hij was wel van de ziekte af en nu vliegt hij ook weer dus ik denk dat het met jouw valkjes ook wel goed gaat komen hoor.
Solo is ook al opgeknapt en die was er toch een stukje slechter aan toe.
Ik zal in elk geval voor je duimen dat hij snel opknapt.

Groetjes, Paul

Annouschka

17 augustus 2004, 11:33:52 #132 Last Edit: 17 augustus 2004, 11:35:00 by Chewbakka
Hoi,

toen ik gisteravond ging slapen, zat Yabba op 1 pootje, ze had een tijdje onder de warmtelamp gezeten en ze had wat pap met eivoer gekregen van me en daardoor lijkt ze een stuk opgeknapt.

Vanmorgen is ze heel actief bezig maar ze moeten echt niks hebben van die AB in het water en er zit nogthans een klein beetje druivesuiker in. :-/
Ze kijken ernaar alsof het vergif is en proberen de druppeltjes water aan de buitenkant eraf te likken, dat had ik gisteren al gezien dus droog ik nu hun drinkbakje af.

Ze zitten nu allemaal lekker te smullen, ik heb de warmtelamp nog aanstaan, moest er nog eentje willen onderkruipen, het is maar over 1 deel van de kooi dat ze hangt dus als het te warm wordt, kunnen ze een ander plekje opzoeken.

Bedankt allemaal voor jullie reakties, gisteravond dacht ik echt dat ze het niet ging redden :'(
Toen ze onder de warmtelamp zat, stond ze hoog op haar poten en nam ze hele rare posities aan, en ook haar veren stonden wijdt van haar lijfje verwijdert.

groetjes
Annouschka

boezempje

hai Annouschka

nou fijn zeg dat het weer wat beter gaat,het komt echt wel goed met je schatje.dat moet nu wel.
maar dat ze eet is goed hoor.en bewegelijk is mooi toch.
groetjes esther

Annouschka

18 augustus 2004, 02:44:51 #134 Last Edit: 18 augustus 2004, 02:46:25 by Chewbakka
Hoi,

deze voormiddag ging het dus terug niet goed moet Yabba. :'(
Ze zat de hele tijd aan die drinkbak te janken en ook de rest wilde hem liever weg.

Ik heb toen een beetje water gegeven in een klein bakje, eigenlijk een snoepbakje maar ik dacht, zal eens zien of ze werkelijk zo'n dorst heeft.  Wel ja, ze verslikte zich bijna van gulzigheid, het bakje was in no time leeg. :o  Ze dronk en je hoorde haar smakken.

Ik had nog m'n andere da aan de lijn en die zegt dat ik de AB maar in het voer moet doen en hen gewoon drinken geven want anders zou Yabba uitdrogen.  Ze kan er volgens haar niet tegen.

Nu hebben ze 2 bakken voer eivoer met zaad, goed geruld met die AB en daar eten ze wel van.  Hopelijk krijgen ze op die manier genoeg binnen.  Beginnen druppelen met een pipet ofzo zie ik niet zitten, de helft gaat er toch naast en die stress is ook niet goed voor hen en Yabba spuugt het toch uit.

Ze zit nu terug op 1 pootje om te slapen.  Hopelijk gaat het morgen een stukje beter want dit begint ook bij mij z'n tol te eisen.  Wel zit ze constant d'r bek aan de stokken af te vegen als ze iets gegeten heeft. :-/

groetjes
Annouschka