28 april 2024, 08:30:39

de dood van ons valkje

Gestart door trex, 9 februari 2006, 09:14:32

« vorige - volgende »

Kirsten

Ja tuurlijk is dat jammer, maar met het aankomende broedseizoen op komst, vinden jullie vast een lieverd naar jullie zin elders,. Je moet alleen inderdaad waarschijnlijk dan wel iets langer wachten.

Groetjes
Kirsten



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

trex

eigenlijk om erlijk te zijn zou ik het liefst een valkje hebben dat van hier van een van de bekenden komt kwestie dat het in de familie blijft he :)

Ineke

Een van de nieuwe wetten die onlangs is goedgekeurd is de dierenwinkelwet. Kort samengevat houdt deze wet in dat als het beestje dat jij bij de dierenwinkel hebt gekocht binnen een tijd van zes maanden ziek wordt of zich raar gedraagt, je hem dus mag gaan ruilen mits de dierenwinkel de schuldige is. Het terug geven van aankoopbedrag hoeft niet.
Moet zeggen dat t wel netjes van de verkoper is om je te bellen en de zaak te willen afhandelen. Met dat in gedachte kun je diegene bedanken voor het aanbod en uitleggen dat je geld teruggaaf een betere oplossing vindt, aangezien je de aangeboden valkjes te oud vindt en je een jong valkje niet ouder dan 10 weken wilt (aan die vraag zal ie waarschijnlijk niet kunnen voldoen). Merk je dat geld teruggaaf geen optie is, vraag dan om andere goederen twv de aanschafprijs, want die heb je zowiezo nodig als je hier bij een kweker een jong valkje koopt.
Zei de verkoper ook wat t was met t nest? Je zult dan niet de enige zijn en t is nogal lullig als iedereen een nieuwe vogel meekrijgt en die weer na 3 weken dood gaat. En dat is heel goed mogelijk als de verkoper niet weet wat eraan mankeert.



trex

wat het probleem was wist men in de winkel ook niet wel was dit al de 4de vogel van dit nest dat stierf en gisterenavond deed hij nog heel normaal

Karin

Zo te lezen kom je uit België hè ? Ik weet niet of ze daar ook verplicht zijn om 6 maanden garantie te geven. Het zal wel een heftig virus zijn geweest als al die jongen dood zijn gegaan. In ieder geval alles wat je in huis hebt goed ontsmetten en probeer anders een tegoed bon te krijgen als ze geen geld terug willen geven. Dan kun je van deze bon speeltjes en voer enzo kopen en dan kun je ergens anders een valkje kopen  ;D Ik weet niet waar je in België woont, maar er zitten hier vast wel kwekers ergens in de buurt. Misschien moet je dan wel even gedult hebben omdat vele buiten kweken en pas in april gaan beginnen.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

10 februari 2006, 14:04:19 #20 Last Edit: 22 februari 2007, 22:51:49 by Marianne
Jeetje wat sneu voor je dat je valkje er niet meer is, veel sterkte hoor. En dat het niet nog een keer mag gebeuren.

Groeten, Lin

Het dagboek/ verhaal is gesloten omdat er een jaar niet meer is ingeschreven.
Wil je hem weer open, neem dan contact op.

Groetjes Marianne


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)