12 mei 2025, 02:09:40

koppel?

Gestart door Dude, 21 augustus 2004, 22:00:34

« vorige - volgende »

Dude

ik heb 2 vogels thuis eentje die al 1 jaar oud is bij ons en de ander had ik 2-3 weken geleden gekocht. 1 jarige is een lutino en de ander is een geparelde. deze 2 lijken wel dat ze elkaar niet mogen want ze vechten af en toe wel eens. niet dat ze elkaar bijten ofzo maar ze schreeuwen naar elkaar en ja slaan zeg maar met de snavels tegen elkaar. de lutino wil ook niet echt delen. ik weet niet wat ik moet doen. moet ik ze gewoon laten en niet scheiden? en zouden ze nog een koppel kunnen vormen? de geparelde is trouwens de pop en de lutino weet ik zeker dat het een mannetje is.

groetjes,

Dude

Paul

Hoi Dude,

Soms moeten ze gewoon een tijdje aan elkaar wennen en dat duurt soms wel even.
Het kan nog steeds een koppeltje worden hoor en vechten doen soms de meest verliefde koppeltjes ook wel eens.
Zolang ze elkaar niet echt bezeren zou ik ze gewoon even bij elkaar houden.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi,

nou, bekvechten gebeurt altijd wel eens hoor, daar is niks aan, en dat ie niet wil delen is normaal, hij's een beetje jaloers :-). Je kan het beter even aankijken en als het niet betert toch ff apart houden, maar als het maar bekvechten is lijkt het me niet erg, want zelfs koppels doen dat.

Groetjes, Tara

the_lost_valley

hoi,
Je oudste vogel is natuurlijk altijd alleen geweest, en moet nog wennen aan de aanwezigheid van een andere vogel erbij. Ze zijn nu een beetje elkaars grenzen aan het aftasten, en dan kan het natuurlijk altijd zijn, dat een van de vogels over de grens van de andere heen gaat. Dan maken ze dat duidelijk door een soort uithaal met de snavel. Dit is echter niet echt schadelijk voor de vogels zelf ofzow hoor.. maar meer om te laten merken dat de vogel het niet pikt van de andere. Dit zal na een tijdje, als ze elkaar goed kennen wel minderen..
Groetjes Natalie

bobby

hallo!
ik heb een beetjes het zelfde probleem als Dude: ik heb bobby nu ongeveer 2 en een half jaar jong. omdat we nu vaak niet thuis zijn, heb ik een vriendinnetje voor hem erbij gekocht, Jeraki, en gepareld vrouwtje van nu ongeveer 3 maanden oud. ze is heel lief en was meteen al tam. maar bobby is werkelijk doodsbang voor haar. hij heefgt natuurlijk 2 jaar lang geen andere valken gezien, alleen een grasparkietje die nooit uit zijn kooi komt. maar nu, na ongeveer een maand is hij nog steeds bang. hij blaast naar haar als ze te dicht in de buurt komt. ze zitten nog apart, maar dat was eigenlijk niet de bedoeling.
heeft iemand tips waardoor ze mekaar (vooral bob) liegaan vinden? ik dacht zelf misschien dat het zou helpen om een blok op te hangen, een beetje de hormonen stimuleren. maar ja, zij is eigenlijk nog te jong daarvoor toch? en is de liefde dan slechts tijdelijk??
ik zou het echt heel fijn vinden als ze elkaar lief zouden vinden, want met het los vliegen is het zo niet echt prettig.
doei!
groetjes stephenie