1 mei 2025, 14:07:00

men vogelken

Gestart door karmen, 7 september 2004, 21:47:55

« vorige - volgende »

karmen

Hoi,

ik ben Karmen en heb een maand of vier een valparkietje gekregen van men ouders die een nestje hadden. Ik probeer die tam te maken maar het lukt me zo niet ???Ik zit met het volgende : als ik bij hem kom bij de kooi komt ie zo naar me toe gelopen , maar als ik men hand in de kooi steek is het een ramp, ik laat die geregeld rondvliegen en als ik hem dan in zen kooi moet steken komt ie zo op men vinger zitten zonder problemen. Mijn vraag is nu, is die tam aan het worden of is ie met men voeten aan het spelen ;D Hopelijk krijg ik enige reactie want ik weet nie meer wat te doen  ::)Vele groetjes van Karmen

tommy

hoi
Je zal eens moeten proberen met een beetje trosgierst hem wat kalmer in de kooi te krijgen.
Ik heb ook een valkje en die is ontzettend bang voor me als hij nog in de kooi zit. Zodra hij eruit is kan ik wel met me hand bij hem komen.
Die heb ik niet van klein af.
Blijven proberen en heel veel tijd met hem doorbrengen. Minstens 2 uur per dag.
Veel plezier met je valkje
Grt annemieke

Marianne

Hoi Karmen,

Ik denk dat je al een heel eind op de goede weg bent.
Je mag je valkje al terug brengen naar zijn kooi.
Een hand in de kooi is voor hem heel bedreigend, hij kan niet weg vliegen. Als de vertrouwens band tussen jullie gegroeid is zal hij niet meet schrikken en je hand toestaan in de kooi.
Trosgierst is inderdaad een goed middel om je valkje nog tammer te krijgen want hier zijn ze dol op.
Veel succes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Karmen,

Als je je valkje een tijdje langer hebt en er genoeg aandacht aan besteed zal ie ook in zijn kooi niet meer zo bang zijn als je je hand erin steekt.
Als ik hier mijn hand in de kamervolliere steek komen er meteen een paar naar me toe en er zijn er ook die niet tam zijn die vliegen wel weg.
ALs ie al op je vinger gaat zitten ben je al een heel eind op weg.
Voer hem wat trosgierst als ie op je hand zit dan win je zijn vertrouwen wel na een tijdje.
Het kost gewoon veel tijd en geduld om sommige tam te krijgen maar het moet zeker kunnen lukken.
Praat ook zachtjes tegen hem met je hoofd op gelijken hoogte van  hem voor de kooi.

Groetjes, Paul