dillema.. weer een nestje en ze zouden naar buiten

Gestart door adnaloj, 23 augustus 2004, 15:31:48

« vorige - volgende »

adnaloj

23 augustus 2004, 15:31:48 Last Edit: 26 augustus 2004, 01:19:22 by adnaloj
hallo allemaal

ik weet niet goed onder welke topic ik dit bericht moest zetten.. als hij dus verplaatst wordt begrijp ik dat.

zoals jullie weten zijn jimmy en megan net papa en mama geworden 10-08-2004
is de eerste geboren. de bedoeling was dat we ze hierna in de voliere zouden zetten.. vanwege de jonkies konden we dat niet eerder doen.
nu het probleem. jimmy en megan hebben opnieuw bevruchte eitjes!!! als ik nu nog 2 tot 3 mnd moet wachten tot ook die jonkies uitgevlogen zijn...  is dat te laat omdat we dan alweer in de herfst zitten en het te koud is om ze buiten te zetten. terwijl dat nou juist de bedoeling was.... en al die kleintjes passen niet in het kooitje wat we nu hebben.
nu mijn dringende vraag..

hoe kan ik dit oplossen???
kan ik eventueel al mijn binnenvalkjes + de jonkies en het blok ik hun eigen kooi in de buiten voliere zetten ( wel in het binnenhok natuurlijk )
want ze moeten dus nu echt wel naar een grotere ruimte vooral nu er weer jonkies op komst zijn.

wie kan mij helpen!!

groetjes jolanda en haar valkenbende!

Inger m

Hoi Jolanda,
Deze vraag past wel degelijk bij kweken, maar mss handig om er een duidelijke titel boven te zetten?

Eigenlijk wordt het nu een beetje laat nog om te gaan kweken vooral buiten. Omdat je alles naar buiten wilt hebben, kun je het erop gokken de ouders met nestkast en al buiten te zetten. Als het goed gaat, is dat mooi meegenomen. Maar als het fout gaat is het jammer...
Je hebt best kans dat ze gewoon doorgaan met broeden. Ik heb ook weleens nestkasten verplaats, maar dan wel in de voliere zelf.

Een andere optie is (indien mogelijk betreft ruimte) is de hele binnenkooi in het nachthok te zetten, zodat de overgang wat minder groot is. Uiteindelijk kun je dan het deurtje openzetten en staat daarin dus de nestkast.

Nadeel van zo laat nog jongenm is dat de buitenomstandigheden minder gunstig zijn. Maar ook de daglichtlengte korter. Normaal voeren de ouders al vanaf s morgens vroeg tot s avonds behoorlijk laat. Je kunt ervoor kiezen om wat kunstlicht bij te geven in de periode. Dat doen sommige kwekers ook.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hmmm, vreemd, ik had hier toch een reactie op gepost? en die is nu weer weg  ::)

maar goed, ik had ongeveer hetzelfde neergezet als inger, dat het wel wat laat word als je ze nog naar buiten wil doen.

SDC:d

adnaloj

de ruimte hebben we...
kijk we wouden zelf wachten totdat deze jongen uitgevlogen waren.. maar ja er liggen nu weer ( in het zelfde blok ) bevruchte eitjes.
eigenlijk vindt ik het best eng om ze naar het binnenhok te doen maar wel denk ik dat het voor alle vogels beter is.
deze leefomgeving wordt echt te klein zo.
dus denk ik dat ik het erop ga gokken om het binnenhok in het binnenhok buiten neer te zetten..

tja en dat ze zo laat zijn... ts natuurlijk lekker warm in hui sen er is genoeg licht. dus daar zal het wel door komen. het was ook niet de bedoeling om 2 nestjes direcht achter elkaar aan te krijgen. maar tja de natuur houd zich niet in he ;D

goed we gaan het maar proberen.

groetjes jolanda

tommy

hoi
Hoe is het gegaan met je valkjes.
Grt annemieke