19 april 2024, 23:43:33

Twijfel

Gestart door Roosje, 23 augustus 2004, 01:44:03

« vorige - volgende »

Roosje

Heel erg bedankt. Met die kooi gaat het wel lukken, en zolang ik nog thuis woon zal het wel bij 1tje blijven :) Ik ben blij dat dat zand niet goed is, had ik wel bij mn grasparkiet, wat had ik daar een rotzooi van zeg! Ik moet nu gaan, maar zal morgen zeker nog even hier kijken. Dan ga ik dinsdag aan de slag met de kooi, en misschien al wel mijn vogeltje :) Jullie horen van me!

Kolkkie

Hoi Roosje,

Beukensnippers/corbokorrels geven een stuk minder rotzooi als zand.
Het verschil is echt goed merkbaar.

Ik hoop dat je snel een goede kooi en een lief valkje kan vinden.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Guinevere

Hoi Roosje,

Ik wens je erg veel plezier met je valkparkietje in de toekomst ;) (goede keuze trouwens !  ;D )
Laat ons maar weten hoe het allemaal afloopt !

Groetjes
Guinevere

Roosje

Ik ben vandaag naar een aantal winkels geweest en heb al een goede grote kooi gevonden, onbekend merk, maar wel groot zat en maar 35 euro. Valkparkieten zijn in winkels wel duur zeg, ik heb er wel één op het oog die niet de mooiste is maar wel ontzettend lief, hij is nog jong genoeg en er wordt heel veel aandacht aan de vogels besteed daar, maar 30 euro voor een wildkleur vind ik wel wat veel, dus ik ga morgen nog verder kijken. Wat is de beste leeftijd om een valkje te kopen? Zodat ie nog goed tam wordt?

Roosje

Ik blijf vragen stellen, maar hier zijn tenminste mensen die er verstand van hebben, en me niet voor de gek zullen houden :)

Inger m

Hoi,
Je kunt een jonge vogel beste kopen kort nadat het is uitgevlogen, maar WEL zelfstandig kan eten, dus rond 6-7 weken. Kijk ook bv op marktplaats.nl, daarop staan vaak jonge valkparkieten aangeboden. Let erop dat je een gezonde, goeduitziende vogel koopt!

Veel succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Roosje

Ok bedankt, ik heb op marktplaats gekeken en ga morgen als het kan langs bij de dichtstbijzijnde kweker, die heeft ze van 7-8 weken, dat moet dan nog te doen zijn. Maar die ik vanmiddag zag in de winkel daar ga ik ook nog even langs, wat was dat een poepje zeg, hij zat op de grond en was heel rustig , keek me echt zo aan whaah lief! Ik ben bang dat ik verslaafd ga worden als het met mijn eerste goed gaat  ;D

Paul

Hoi Roosje,

ik vind 30 euro voor in een winkel best nog wel meevallen en zeker als het een jonge vogel is.
Handtamme valkjes varieren meestal toch tossen de 25 en 50 euro ook bij kwekers.
Een niet tam valkje waar weinig aandacht aan besteed is koop je inderdaad soms wel rond de 15 euro maar die zijn dan wel veel moeilijker tam te krijgen.
Zeker het wennen aan de handen als ze jong zijn is voor later best handig.
Ik pak hier al mijn valkjes met de hand vast en dat zijn de meeste gewend maar veel valkjes gaan dan helemaal over de rooie omdat ze het niet gewend zijn.

Groetjes, Paul

Valerie

Citaatmaar 30 euro voor een wildkleur vind ik wel wat veel,
30 € vind jij duur?? Ik betaal bij een kweker 45 € (als ik me niet vergis) voor een heel erg jong wildkleur valkje.
30 € is een heel normale prijs, goedkoper denk ik zul je ze in een winkel echt niet vinden, hoor. ;)



Kolkkie

Hoi Roosje,

Voor een valkparkiet valt die 30 euro wel mee. Er zijn winkels die het helemaal bont maken.

Dit zijn de prijzen die ik heb moeten betalen voor mijn valkjes:

Coco - 65 Gulden
Einstein - van een neef gehad voor nop, hij had geen tijd meer voor haar
Pukkie - 30 euro
Punky - 30 euro
Minggu - 20 euro

Dus het is heel normaal dat je rond die prijs betaald.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Roosje

Nou ik heb 'm hoor :D Vanochtend een flinke kooi gekocht met alle benodigdheden en een touwladdertje, toen kreeg ik wel de kriebels, dus daarna meteen langs iemand geweest en die had er toevallig net een paar binnengekregen, ik zag een heel lief jong gepareld valkje zitten, het was niet de mooiste, maar hij was wel rustig en keek me zooo lief aan  ::) Die heb ik gekocht voor 30 euro, het is echt een schatje, heel rustig en ik kan hem al achter z'n kopje kroelen en op z'n buikje aaien. Ik probeerde hem net uit z'n kooi te halen, wat dus geen goed plan was, want hij vloog meteen tegen het plafond met als gevolg een schaafwondje aan z'n vleugel  :-[  Daar moet ik dus nog wat geduld voor hebben, hij is nu helemaal kapot en zit lekker te slapen. Vanavond nog maar een keer proberen of ie nog wil dat ik hem aai  :) Ik ben er echt ontzettend blij mee.
(btw. over de wildkleur, ik zag ze bij een aantal advertenties staan voor 15 euro, dus dan is 30 wel veel als je het vergelijkt, maar ik heb het er zeker voor over gehad nu ik zelfs een geparelde heb voor die prijs)

Roosje

Oh ja, hij heet punky, ik zag op deze site al veel punky's, maar hij is officieel genoemd naar ons eerste valkparkietje, die we hadden toen ik er nog te jong voor was, het enige wat ik nog weet is dat mijn oma hem ook nog heeft gehad en dat hij nu nog leeft, wel leuk :) (sorry, als jullie het idee hebben dat ik z'n naam heb gepikt ;) ) Hij is trouwens niet zo aan handen gewend als ik dacht dat hij zou zijn, ik kan hem aaien, maar niet oppakken, dan raakt ie in de stress, maar met wat geduld moet ook dat wel lukken.  :)

Kolkkie

Hoi Rooosje,

Wat leuk dat je een valkje hebt gevonden, vooral dat je hem al lekker kan kroelen :).

Met het loslaten kan je beter nog een paar dagen wachten zodat je valkje zich aan zijn nieuwe omgeving kan wennen.
Daarna kan je hem lekker los laten vliegen.

Het maakt niet uit hoor dat je valkje Punky heet. Ik heb die naam immers van de site geplukt :D :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Roosje

Hij zit al de hele dag op hetzelfde stokje en heeft nog niks gegeten en gedronken buiten wat trosgierst wat ik hem gaf, en wat water van de plantenspuit. Is dit normaal? Sorry, ben een beetje bang, ik wil gewoon dat het goed gaat.

Roosje

Whaaah! Nevermind, hij zit te eten :D Jeee  ;D