10 mei 2025, 04:35:51

parkiet

Gestart door tim degryse, 19 augustus 2004, 23:31:00

« vorige - volgende »

tim degryse

hoe zie ik het verschil tussen man en vrouw

Paul

Hoi Tim,

Dat ligt eraan wat de kleur is en of ze al ouder zijn dan een jaar.
Bij een jong valkje kan je het niet zien dan blijft het vaak gokken en na 2 a 3 maanden kan je het soms aan het gedrag zien van je valkje.
Geef even wat meer informatie over hoe hij eruit ziet en hoe oud hij is.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Tim,

het is heel moeilijk te zeggen a.d.h.v. jouw vraag... Is het een algemene vraag?

Nou, zoja:

Hier van valkjes na de eerste rui:

wildkleur : man heeft gele kop, pop blijft oudere kleur behouden

gepareld: man verliest parels, pop behoudt parels

lutino: bij deze mutatie is het het beste om naar het gedrag te kijken

bont: ook bij deze mutatie is het best om naar 't gedrag te kijken

witmasker: man heeft witte kop, pop blijft grijs

cinnamon: beetje als wildkleur, man heeft gele kop, pop blijft oudere kleur behouden.

En je hebt nog zoveel meer mutaties als albino, fallow, zwartkop en noem maar op en ook gemengde zoals witmasker gepareld...

Maar het beste lijkt mij gewoon als jij zegt wat voor mutatie je valk is en hoe oud zoals Paul zei :-).

Met eventueel foto :D

Groetjes, Tara

michel2

ik geloof dat je naar 4 maanden kan zien of het een man of pop is toch? ik kan het nu horen dat ik een man heb want hij laat zijn baltsgezang al vaak horen en loopt met zijn snavel op voorwerpen te tikken en maakt rare showvluchten door de voliere hi hi wel een mooi gezicht hoor.

groetjes michel

Tara

Hoi Michel,

voor sommige mensen is het best moeilijk, omdat er enkele mutaties zijn die moeilijker zijn, zoals albino's, lutino's, bont,..

Dan moet je naar het gedrag kijken, en zie je het niet aan het uiterlijk na de eerste rui.

Groetjes, Tara

michel2

hoi tara,

dat gedrag wat ik zojuist hierboven meld dat is een mannetje he of niet?? ik vind dit echt de beste site van nederland ik leer hier een hoop en mijn valkje kijkt altijd vanover mijn schouder mee hi hi.

groetjes michel

Tara

Hoi Michel,

klopt, da's typisch mannetjesgedrag ;-).
Het is dan ook een supersite hoor, en niet alleen van Nederland ;-).

Groetjes, Tara