Mieppie, Tyco, Ying, Yang, Lutty, Blossom, Youla, Luka en Binkie

Gestart door robentru, 22 augustus 2004, 17:34:38

« vorige - volgende »

robentru

Hallo allemaal,

toch maar even een minder leuk bericht.
Wat ben ik me vanmorgen een ongeluk geschrokken :o; ik zit nu nog steeds na te trillen.
Toen ik beneden kwam zag ik allemaal veren op de grond bij de kooi liggen en was de hele bak van de kooi overhoop.
Meteen de kooi naar de keuken gebracht, lichten aan en toen sloeg de schrik ons echt om het hart, overal bloed.... :(
Wat is er in hemelsnaam gebeurd? Twee slaperige en bibberende valkjes keken ons aan. Alle veren waren van Mieppie; hij is alle grote staart- en vleugelveren kwijt! Het ziet er niet uit..... Zo ze zien hebben ze geen grote verwondingen. Tyco een piepklein plekje en Mieppie een iets groter plekje boven hun snavel. Op een pootje van Miep een beetje geronnen bloed. Zo goed mogelijk e.e.a. schoongemaakt. En maar lekker laten zitten. Gelukkig eten en drinken ze goed, zitten verder (naar omstandigheden) op hun gemak, knappen een uiltje (op 1 poot) en knuffelen elkaar bij het leven.
Wat er gebeurt zou kunnen zijn (puur speculatie, maar we willen het zo graag kunnen verklaren) is dat Mieppie vannacht wakker is geworden, Tyco heeft gezien en daarvan is geschrokken. In paniek door de kooi heen is gaan vliegen en met zijn snaveltje tegen de sepia (daar zat het meeste bloed op) aan is gevlogen. We hadden express al een nachtlampje branden, maar dit heeft mogelijk niet genoeg licht geven. Rob is een ander gaan kopen. Mieppie was natuurlijk al vier jaar lang gewend alleen in een kooi te slapen.... Een ding is zeker ze hebben niet samen gevochten, want dan had Tyco ook gehavend moeten zijn.
Gelukkig dat we deze week thuis zijn, kunnen we de zaak goed in de gaten houden. En vannacht? We hopen er het beste van. Stom, normaal hoor ik alles, alleen vannacht niet... ik denk dat ik de kamerdeur maar open laat....

Lucht een beetje op nu ik het hier neerschrijf :-/
Groetjes Trudy.

suus

Jeee zeg,
dat is schrikken! Het zou maar goed kunnen zijn dat ze gewoon van een geluid of zo geschrokken zijn hoor!! Of eerst Tyco aan het schrikken van iets en dat Mieppie "mee heeft gedaan".
Hoe is het nu met Mieppetje?
Succes!
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Ria

Hoi,

Wilde net een leuk berichtje schrijven over het trosgierst voeren van Mieppie aan Tyco, lees ik nog net je laatste bericht. Pfffffff even schrikken. Ze zitten hier normaal met zijn vieren en het is hier ook al eens gebeurd dat ik 's morgens bloed vond, meestal was dit van de lutino-tweety of albino-jp. Waarschijnlijk zijn ze toen ook ergens van geschrokken. Sinds die keren laat ik ook standaard een lamp branden. Ik zeg lamp, want ik heb een schemerlampje aan. Die brandt dus dag en nacht. Heb er ook wel eens bijgestaan als een van de vier schrok maar dan begonnen ze allemaal te klapwieken in de kooi. Niet een leuk gezicht. Hopelijk is het met een sterker lampje opgelost. Wel zonde van de veren van Mieppie, maar hoop dat ze verder niks mankeren. Het zal er niet uit zien maar het groeit gelukkig weer aan.

Groetjes,
Ria

Anita1

:o och jeeetje wat zielig zeg.zal idd schrik zijn geweest lieffie.ga je een grotere kooi kopen of niet? of begrijp ik het fout?
pff succes met die lieffies.arme mieppie.kusss anita

robentru

24 augustus 2004, 12:34:26 #19 Last Edit: 24 augustus 2004, 12:58:57 by robentru
Goedemorgen allemaal,

vanacht is gelukkig alles goed gegaan.
Nadat ze gisteren in de loop van de dag aardig waren bekomen, hebben ze lekker ieder aan een kant van de stok geslapen. Tyco al heel snel met zijn kopje tussen de veren, Mieppie moest meer wennen aan "al dat licht" en ging later slapen.
Ze zijn dus duidelijk actiever dan gisteren, toen de schrik er flink in zat. Hebben al weer lekker zitten eten en Mieppie kan niet ophouden met Tyco te snavelen en kroelen.
Heerlijk. Misschien dat we vandaag gaan proberen of ze samen uit de kooi willen komen. We zullen dan meteen zien hoe groot de schade aan Mieppies vleugels en staart is.... :-/

Groetjes van de schatjes en ons.

Anita1

wat is het toch een schattig stelletje.pas maar op whahaha.voor je het weet wippen ze..ik heb hier beaker en jippie..5 maanden en wippen pfff heeej.whahaha had ik nog nooit gezien.ik wilde ze uit elkaar halen en boooos.zo zie je maar weer hoe leuk pubers zijn.kusss anita ;)

Tara

Hoi Rob en Trudy,

wat een mooie foto van Mieppie die Tyco trosgierst geeft :-). Zo zie je maar dat alles best wel goed kan komen.

Wel zielig dat Mieppie gewond is, maar gelukkig is het niet door te vechten..

Groetjes, Tara

suus

Fijn dat het al weer beter gaat met jullie lieverdjes.
Wat een mooie foto ook zeg!! Mieppie de kuif helemaal plat!
Zijn ze er vandaag nog uit geweest??? En hoe ging dat?
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

robentru

Hallo allemaal,
het is al weer een week dat Tyco en Mieppie samen in 1 kooi zitten. Het is een erg lief stelletjes geworden. Wat de 1 doet doet de ander. Tyco wordt steeds aktiever, probeert te vliegen in die kooi....en speelt als een gek met het belletje.
Mieppie is erg onderdanig en laat zich zo door Tyco aan de kant zetten. Vandaag mochten ze er (eindelijk) weer eens uit.
Mieppie doet geen enkele vliegpoging dus had Tyco het rijk voor zich alleen. Een paar mooie rondjes en hij weet gelukkig de kooi weer te vinden, dan een lekkere kroelpartij met Mieppie en net hebben ze het suf uurtje gehad.
IK zal zodirect aan paar foto's plaatsen.

Maar een heel erg leuk ander nieuwtje: die twee krijgen een super binnenvoliere  ;) :D ;D
Rob en ik zijn sinds donderdag bezig een voliere te bouwen. Hij wordt 80x60x1.70. Riant dus voor twee valkjes..... ;)
Ook van de bouw straks twee foto's.

Groetjes vast, Trudy.

suus

Hallo,
Misschien is Mieppie er al aan gewend niet te kunnen vliegen? Maar hij wil Tyco dus niet achterna. En in de tijd dat Tyco aan het vliegen was, was mieppie dan lekker bij jullie aan het kroelen?
Ben zeer benieuwd naar de foto's. Volgens mij moet het wel heel erg mooi geworden zijn!!!
groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

robentru

Hoi Suus,
ik denk idd dat Mieppie er al aan gewend is niet te kunnen vliegen. Hij komt dus niet van zijn kooi af.... :-/ zeker niet om met ons te kroelen. Alle kroeltjes zijn nu voor Tyco.
Hierbij de beloofde foto's.

Tyco

Mieppie (en als je goed kijkt zie je dat hij zijn slagpennen kwijt is :()

Samen lekker aan het trosgierst, echt alles doen ze samen. Een genot om naar te kijken.

Als Tyco buiten bereik is kan Mieppie zo zielig kijken....

En twee foto's van de kamervoliere in aanbouw!

We houden jullie op de hoogte ;)
Groetjes van ons vieren.

Tara

Trudyyyyyyyyyy super die binnenvolière, ze zullen zich super vermaken :)

Keilieve foto's!!!!! Ahhhhhhh ben helemaal verliefd op je valkjes maar natuurlijk ook op de mijne :P

Irene

hoi,
fijn te lezen dat het zo goed gaat met die twee kanjers samen, en wat gan ze een mooi hok krijgen :o. Isde schade bij Mieppie zo goot dat hij nit meer kan vliegen, begrijpik dat goed :o? hoop dat dat leker snel terug groeit!

goretjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

robentru

29 augustus 2004, 19:33:19 #28 Last Edit: 29 augustus 2004, 19:41:34 by robentru
Hoi Tara,
dat denk ik ook, en natuurlijk meteen gezorgd voor de toekomst (hahahaha ????).
Tuurlijk hebben wij schatjes van valkjes net als jij, maar iedereen vindt dat van zijn/haar valkjes gelukkig maar.

Nog 2 foto's van de voliere, van vandaag (het schiet al op dus):
de voorkant met deurtje voor de valkjes en deur opzij voor ons.....!? Altijd makkelijk. Onderin komt nog een bak, die je er uit kunt schuiven, voor de beukensnippers.
En in de toekomt maakt Rob nog een draaiplateau voor de voerbakjes.

van de achterkant, het gaas heeft zo wel een mooi patroon  :D :D :D :D

Hoop dat Mieppie en Tyco woensdag in hun nieuwe verblijf kunnen, en dan beloof ik jullie FOTO'S!

Groetjes Trudy.
PS Met dank aan Esther voor de foto's van haar voliere... we hebben de basis daarvan afgekeken. En bij Lique & Peter hebben we zo'n draaiplateau gezien. Zo zien jullie maar weer wat voor gevolgen dit forum kan hebben  :D :D :D :D :D :D

robentru

Hoi Irene,
de schade bij Mieppie is idd zo groot dat hij amper 2 meter haalt  :( :( :(. Heeft me veel verdriet gegeven, maar ach het komt allemaal wel goed, al zal het enige tijd nodig hebben (hij was net uit de rui...).
Na deze week 2 mislukte vliegpogingen blijft hij gewoon op de kooi of stok zitten, jammer, heel jammer. Maar ja de natuur heb je niet in de hand. Hij is echt meer dan super lief voor Tyco en dat is het aller, aller belangrijkste. ;)
Ben wel benieuwd hoe het strakjes in de kamervoliere gaan hebben.... komt Mieppie er helemaal niet meer uit :D :D :D.
Groetjes, Trudy