Mieppie, Tyco, Ying, Yang, Lutty, Blossom, Youla, Luka en Binkie

Gestart door robentru, 22 augustus 2004, 17:34:38

« vorige - volgende »

suus

Hallo,
Volgens mij is Ying (wildkleur) split voor bont, want ik zie witte vlekjes achter op zijn koppie en in zijn nekkie. Klopt dat? En ik wilde ook net een berichtje doen dat jullie een geparelde hebben ipv bont..... Maar Lique had jullie al op de hoogte gesteld.
Leuk dat het nu op een afstand ook al goed bevalt wat Mieppie en Tyco betreft!!
Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

robentru

Ha Suus,

Ying heeft idd witte plekkies op zijn koppie.
Wat ben ik blij met dit forum, komen we er tenminste achter wat we "in huis hebben gehaald" ;)
Wat Yang betreft weten we nu dus zeker dat het cinnamon gepareld is (gniffel). Ben daar reuze blij mee, maar ze is dan ook een plaatje.
Ying weten we dus nu ook, en Lutty is een leuke lutino, toch?
Het zijn hele lieve, vrolijk en alerte valkjes. Lekker bij elkaar, kijken naar die andere twee en doen wat die doen. Ying wordt een goede concurrent van Mieppie, fluitjes die hij nu al heeft; belooft wat voor de toekomst  :o ;D :D ;) :) Misschien een wedstrijdje liedjes fluiten?

Groet,

suus

Ja lutte is een mooie lutino!!
Wanneer ying nu al concurrent is van Mieppie met zijn fluitjes, moet hij ook ouder zijn... in iedergeval een maand of 4. Maar volgens mij nog wat ouder hoor!

Weet je wat van de achtergrond van deze valkjes? Hoe oud ze zijn, waar ze vandaan komen en hoelang ze in de dierenzaak gezeten  hebben (komen jullie daar vaak of helemaal nooit bv?)
Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

boezempje

hai trudy en rob

weet je ook het geslacht van de 3 mopjes,
ze zijn echt prachtig,

gr essie

Marianne

Hoi Rob en Trudy,

Gefeliciteerd met de 3 nieuwe schoonheden.
Ik was het bont ook al aan het zoeken tussen de parels maar gelukkig heeft Lique jullie daarmee al geholpen.
Heel veel plezier met jullie kwintet.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

robentru

Hoi Suus,
jij gaat nog sneller dan wij.
Ying is tussen de 8 en 10 weken, maar maakt al leuke piep- (of honden) geluidjes, die komt nog wel aan echt fluiten. Is nu meer van "hallo hier ben ik", pjtpft.
Maar op grond daarvan, ga ik er van uit dat Ying Mieppie gaat beconrrureren. Was de reden dat wij toen Mieppie hebben gekocht: hij was zo alert en "blafte" leuk. De zaak waar wij het trio vandaan hebben bezoeken we regelmatig en ik vertrouw het dus. Maar ik ga woensdag nog eens verder vragen daar.

We zijn superblij met dit trio.
Hou je (en de anderen op de hoogte).

Groet,
Trudy

suus

:D :DIk bedoelde meer, als je er regelmatig komt en het trio zat er al enige weken dat je dan niet meer gelooft als de verkoopster zegt dat het schattig valkjes van 8 weken zijn!!
En die piep, tja, ik had toch inderdaad wat anders in mijn hoofd, want ja, als je mieppie moet beconcureren!!!! Ben benieuwd!!!!!!!
Voorlopig zijn het schatjes!!
Groet
Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

robentru

Suus, ik weet wat je wilde zeggen.
Volgens onze eigen waarneming zijn ze tussen de 8 en 10 weken. We komen daar zeer regelmatig. Is dus dik in orde.
Zodra de gelegenheid daar is zullen we een filmpje maken van de valkjes. Kun je horen en zien.
Lief je bezorgdheid.

Groetjes, Trudy

Anita1

:D wauwwww.ik ben ff weg geweest en wat zie ik nu??
3 nieuwe valkjes maar liefst!!
gefelieeeeeeee.harstikke mooie valkjes zeg! en wat zal het een gezellige boel worden zo bij jullie.ik heb echt weer ff genoten van jullie verhalen.
ik weet zeker dat ze het heel leuk krijgen bij jullie.succes ermee.knufff anita ;)

Tara

Hoi Trudy'tje,

alles goed met je ?? Mis jullie hoor !
Even laten weten dat ik je valkjes prachtig vind, het meeste is al gezegd, dat Yang gepareld is en Ying split bont, dus dat weet je nu, je mag er trots op zijn :-*

Tot hoors!

Groetjes, Tara

Ed

Hoi Rob & Trudy,

Jullie heb dus het zelfde als met 2 beginnen en nu dan 5 mooie valkjes. Waar gaat het stoppen he het is echt een verslaving als je er mee begint. Nouw veel succes toe gewenst met het 5 tal.

Groetjes
Ed

robentru

1 december 2004, 19:05:23 #191 Last Edit: 1 december 2004, 19:07:50 by robentru
Even een up date.
Het gaat goed met en tussen Ying, Yang & Lutty. Je kunt echt merken dat ze uit 1 nestje komen. Ying is overduidelijk de man en de baas. Hij vertoont soms al machogedrag en begint te fluiten. Heel aarzelend nog, maar soms keihard.
Yang en Lutty zitten samen graag te kroelen en te eten.

En zoals het goede valkjes beaamt: wat de een doet doet de ander.
Zowel Ying, Yang & Lutty, als Mieppie, Tyco, Ying, Yang & Lutty. Tyco is nieuwsgieriger naar het drietal dan Mieppie. Al laat Mieppie het niet over zijn kant gaan als Ying te veel piep geeft; dan volgt er meteen een fluitconcert.

Wonderbaarlijk trouwens dat ze binnen twee uur al aten, dronken, slapen, poetsen etc. Vast omdat ze met elkaar zijn.
Ik weet nog dat ik het toen zo lang vond duren bij Tyco....

Hoop van het weekeinde foto's te maken en hier te plaatsen.

Groet, Trudy

PS En zoals heel veel forumleden al hebben ervaren: dit is een verslaving!  ;D :D ;)

boezempje

hai rob en trudy

jaaaa foto's hahhahahahaha.
maar wat fijn zeg dat het goed gaat daar met het  5tal.
wat klinkt dat he 5tal hihihihih ben blij voor jullie dat het goed gaat het zijn ook een prachtig 5tal geniet er maar van meis.

gr essie

robentru

Hallo allemaal,

wat ons vandaag toch is overkomen...
Wie had het durven dromen?
Vandaag kregen wij bezoek,
en niet van de Sint om de hoek.
Maar van een valkenvrouwtje uit Assen
of we op haar vogels willen passen.
Nu de beslissing was snel genomen
en daarom is Ria hierheen gekomen.
Van vijf ineens naar zeven
en dat is ons om het even,
want hoe meer zielen hoe meer vreugd
en dat ons allemaal een deugd.
Vanaf vandaag dus met Chico en Chica
wie doet ons dat in zo'n korte tijd na?
We willen onze vreugde met jullie vieren
dus plaatsen we hier een aantal foto's (en dat rijmt even niet).

Kortom: we zijn verschrikkelijk blij
met Chico en Chica erbij  ;)

Chico en Chica in hun nieuwe kooi

op de schouder bij Trudy

Chica lekker kroelen (super lief en tam)

Chico en Chica bij Rob

en lekker samen in zijn handen

Is echt een ontzettend lief en tam stelletje. Het lukt me ook al ze wat pap te geven.
Het viel niet mee voor Ria om ze hier te laten, maar we hebben haar beloofd er heel erg goed voor te zorgen.
Bedankt Ria, je bent een geweldig valkenvrouwtje.

Groeten Rob en Trudy
met een vette  ;)

Ed

Hoi Rob en Trudy,

Jullie gaan wel er hard hoor van 2 naar 7 valkjes maar ze zijn wel erg leuk hoor. Ze zien er echt lief uit ben benieuwd wanneer de volgende komen. Want zo te zien stoppen jullie niet.

Groetjes
Ed, Sandra en Christopher
En de kinderen hier benenden