29 maart 2024, 13:32:26

Mijn eerste nest

Gestart door Paul, 5 februari 2003, 06:04:57

« vorige - volgende »

Lique

Hoi Paul,

Wat leuk, ik zei het nog tegen je he, gisteren, van morgen komt de eerste uit.
Jouw jonkie had toch 20 dagen nodig, want mijn eerste ei en de jouwe zijn op dezelfde dag gelegd. En mijn kleine is nu al 2 dagen oud  ;) Maar ik ben echt super blij voor je.
Ze zien er ook altijd nog zo mooi uit he, als ze net geboren zijn, echte kleine hummeltjes.

Ik wens je super veel plezier ermee, maar dat zal vast wel lukken.


Groetjes @ngelique

Peter

Hoi Paul,

Hoera Paul is ook een beetje vader van de valkjes!!!
Mooi hoor! Heerlijk is het geluid van een kleintje dat gevoerd wordt :)

Groetjes,
Peter

Paul

Hoi Peter,
Ik voel me echt wel een beetje vader nu :-)
Hebben jullie dat ook met jullie jongen?
Gisteravond is het tweede jong uitgekomen :-)
Toen ik vanavond keek zat het eerste jong onder de moeder en het tweede lag helemaal appart in een hoekje :-(
Toen ik hem oppakte was ie ook aan de koude kant maar hij bewoog wel gewoon.
Kan het erg veel kwaad als ie niet onder de moeder ligt?
Hij was wel gevoerd zo te zien want er zat wel eten in zijn krop.
Ik heb de twee jongen naast elkaar gelegd en later zat de moeder er wel weer gewoon op dus dat was al beter.
De vader is steeds bezig met voeren, een echte hulp voor de pop want ze doen alles samen :-)
Ik heb van het voeren nog net een foto kunnen maken :-)
Zo'n grote snavel die zo'n kleintje voert, echt een mooi gezicht :-)



Groetjes,  Paul

Mandy

22 februari 2003, 01:58:12 #18 Last Edit: 22 februari 2003, 02:00:48 by Mandy
AAAHHH Paul, wat vertederend.... :P

Gefeliciteerd met je 2e kind hahahahah! ;)

Je bent er wel op tijd bij geweest denk dat je dat afgekoelde jonkie vond. Maar nu ziet het er weer goed uit, zal dus wel goed komen. :)

Veel succes en plezier verder! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Wat een mooie foto Paul, heel erg leuk om dit te zien.
Wat zal je trots op ze zijn.
Zo vertederend, hoe ze het samen oplossen he...hou ze maar goed in de gaten hoor, dat ze lekker warm blijven onder moeder.

Groetjes,
Trudie

Lique

Hoi Paul,

Wat leuk zeg, een 2e kleine.  Mooi is dat he, als ze gevoerd worden, het geeft ook zo'n lekker geluidje. Wij hebben zelf altijd zoiets als we dat horen van "het gaat goed met de kleine". Wat ook erg leuk is, om iedere dag even een foto te maken van de kleintjes. Zo kan je mooi bijhouden hoeveel ze ontwikkeld en gegroeid zijn.

Groetjes @ngelique

Paul

Hoi Angelique,
Je kan inderdaad aan het gepiep duidelijk horen of het alleen de jongen zijn die piepen of dat ze gevoerd worden, dan klinkt het piepen heel anders :-)
Als je dat hoort denk je gelijk weer, de ouders voeren de jongen weer goed :-)
Je kan heel duidelijk het verschil zien tussen de jongen en er zit net een dag tussen.

We maken ook regelmatig foto's maar misschien niet elke dag want wel willen de ouders niet te vaak storen, die mogen ook wel hun rust :-)
De vader is regelmatig aan het eten, ik kan me niet voorstellen dat die kleine balletjes al zo veel eten maar het zal meer zijn dan we denken want ze groeien als kool :-)

Groetjes,  Paul

Mandy

Wat een mooie foto Paul. :)

Ze zien er nog zo ontzettend klein en kwetsbaar uit hé.
Maar ze worden al snel groot hoor, over een paar weken zitten er 2 mooie valken in dat blok.
En zodra ze hun oogjes op en kunnen doen, meestal na een week, dan gaan ze hun instinctieve sis geluid maken als je ze dan uit het blok haalt, want ze zullen je eerst nog als een soort vijand zien. En als je het dan regelmatig doet gaan ze goed aan je wennen en heb je dus een begin gemaakt om ze tam te maken. ;D
Veel succes verder!
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

25 februari 2003, 04:41:13 #23 Last Edit: 25 februari 2003, 04:42:21 by Paul
Hoi Allemaal,
Het oudste jong begint nu echt een stuk zwaarder te worden en de jongste groeit ook en dat is eindelijk te zien nu :-)
Er zit wel een hoop veschil in de grootte tussen de twee jongen maar dat komt omdat de oudste als eerste gevoerd word en die weet wat eten is zeg  :D
Het eitje lijkt er nog steeds goed uit te zien en als het in orde is zal het met een paar dagen uitkomen.
Hopenlijk gaat het dan ook goed met de kleinste omdat ie wel een week scheelt met de opvolgende.
Hier nog even een foto van het kroost :-)
Duidelijk is te zien hoe lekker gevuld de grootste is.


Groetjes,  Paul

Paul

Hoi allemaal,
Vandaag is helaas het kleinste jong van de twee overleden  :(
Met de andere gaat het nog wel heel goed, ik denk dat de kleinste te weinig voer kreeg en daarom is doodgegaan.
Het ei wat er nog in lag was ook helaas niet goed dus dat heb ik ook uit het broedhok gehaald en nu kunnen de ouders zich volledig bezighouden met de opvoeding van de oudste.
Het is hun eerste nestje dus daar gaat helaas vaak wel wat bij fout maar in elk geval gaan ze 1 jong wel groot krijgen :-)
Aan de kleur te zien zal het een lutino worden want er zit totaal nog geen grijs in.
hier een foto van het overgebleven jong en we noemen hem
Binkie :-)


Groetjes, Paul

Speedy

Goedemorgen Paul,

Dit is zeker een "bink" dat ie het zo goed doet.
Tuurlijk is het een teleurstelling voor je dat helaas de kleine het niet heeft gered, maar wat je al zei, het is een eerste nestje voor ze, dus doen ze het toch heel goed om binkie groot te krijgen.
Veel succes ermee.

Groetjes,
Trudie

Mandy

Hoi Paul...wat ontzettend jammer zeg van het 2e jonkie... :'(
Maarja, zoals ze tegen mij nogal 's zeiden; dat is de natuur...
Je ziet inderdaad vaak dat het bij de volgende nestjes beter zal gaan. Nu kunnen ze alle tijd en aandacht aan Binkie geven en die ziet er goed uit! Geniet er maar van want het gaat allemaal erg snel hoor. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

hoi Paul,

Ik was gisteren met je op de chat, toen je de kleine vond.
Ik heb je al verteld dat ik het heel sneu vind, en ook voor jou.
Maar gelukkig kwam de klap minder hard aan, omdat je je er al een beetje op had voorbereid.
Maar toch blijft het heel sneu. Op de foto van 25 feb. zie je ook wel, dat het jong ook niet helemaal in topvorm verkeerde. Hij ligt er maar een beetje zwakjes bij. Maar ik denk dat ze ook dik tevreden zijn met 1 jong.
Misschien dat je met je volgende nestje wel meer gezonde valkjes hebt.

Groetjes @ngelique

Tara

Hoi Paul :)
Echt heel jammer voor je dat hij dood is gegaan, het was een zwakkelingetje hé :( en ook erg rot dat het derde ei niet goed was :( Nou heb je maar een jong ...

Maar ik heb geen :( dus 1 is toch beter dan geen vind ik :-[

yentl

Wat een snoezige jonkies zeg!  :)
Het worden er zeker mooie.

groetjes van Yent'l