23 april 2024, 14:46:55

Mijn eerste nest

Gestart door Paul, 5 februari 2003, 06:04:57

« vorige - volgende »

moonwitch (diana)

Hoi Paul

Wat een lief gezicht, en hij wordt wel erg mooi.
Ik hoop dat mijn valkjes ook mooi worden maar ja pa en ma zij allebei wildkleur, dus veel opties zijn er niet. Hahahaha.
Groetjes Moonwitch
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Paul

Hoi Allemaal,
Binkie gaat nu definitief bij de moeder weg.
Hij is nu vijfenhalve week oud en is vandaag weer behoorlijk geplukt op zijn kopje.
Hij eet al heel veel zelf en een of 2 bijvoedingen per dag zullen voldoende zijn denk ik.
Hij zat al bijna weer in de veren en nu is ie weer behoorlijk geplukt helaas :-(
Maar gelukkig groeit het snel aan en zal met 2 weken alles weer de oude zijn.
maar waarom doet de moeder dat nou weer, heet leek weer heel goed te gaan juist.

Groetjes,  Paul

Mandy

Hé, wat vervelend is dat toch. Ik weet er ook alles van, ik heb toen ook nog van alles geprobeerd, maar helaas, als ze eenmaal plukken...dan stoppen ze er niet meer mee...
Dus omdat je Binkie houdt en hij/zij bij de anderen blijft moet je hier toch wel goed op blijven letten. :-/
Maar hier doe je goed aan. Hopelijk heeft Binkie over een maandje een mooi koppie met veertjes! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

30 maart 2003, 22:54:35 #63 Last Edit: 30 maart 2003, 22:56:17 by Paul
Hoi Allemaal,
Binkie zit nu appart en we voeren hem af en toe bij.
Als Binkie uit de kooi is roept ie nog steeds de moeder en word alsnog gevoerd dus de moeder helpt in elk geval mee.
Gisteren hebben we gezien waarom hij waarschijnlijk gepikt word.
Binkie had honger en ging gewoon zijn moeder zo achterna en hij begon haar zelfs te pikken.
Ik denk dat de moeder dan gewoon uit zelfverdediging terugpikt.
Hij is ook alleen maar op zijn kopje gepikt.
We kunnen hem niet de hele nacht in de gaten houden dus daarom maar appart en als ie er uit is kunnen we hem in de gaten houden en kan de moeder hem alsnog voeren.
Voer van de moeder blijft toch altijd beter dan zelf voeren maar een beetje bijvoeren kan geen kwaad :-)
Ik heb weer wat foto's gemaakt, Binkie is best al heel zwaar geworden en een stuk groter nu :-)
Gelukkig is niet zijn hele kopje kaal nu.
Hier zie je Binkie in volle glorie :-)

Binkie eet al heel veel kleine zaadjes zelf.

Hier zie je zijn kopje, het zat al heel mooi in de veren maar is nu weer wat kaler :-(

Hier zijn nog duidelijker de kale plekjes te zien.


Groetjes,  Paul

Kipje

Wat een mooie vogel wordt het zeg! :)

Mandy

Inderdaad, heel erg mooi. ;D
Ik hoop ook ooit weer eens een geparelde te krijgen.
Ik heb 1 gepareld jong gehad van Marrie(lutino)&Janus1(grijs pastel) en die is naar een collega gegaan. Die man heb ik niet meer (die plukte) dus als die factor er bij hem in zat zal Marrie daar niet meer voor kunnen zorgen. Maar als zij hem heeft dan kunnen uit die 2 jonkies van haar nu misschien wel een geparelde komen, zou ook mooi zijn. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

3 april 2003, 05:17:46 #66 Last Edit: 14 april 2003, 08:23:28 by Paul
Hoi Iedereen,
Binkie is vandaag jarig :-) hij is namelijk precies zes weken nu dus dat moet gevierd worden.
Het is ongelovelijk hoe snel de veertjes op zijn kopje aangroeien, je ziet nu al bijna niks meer van de kale plekjes :-)
En hij begint al best groot te worden.

Binkie word ook best wel mooi ook vind ik, hij is ook een stuk geler dan mijn andere geparelde valkje.

Groetjes,  Paul


Mandy

Gefeliciteerd Binkie en Paul en de rest van de hele familie daarzo! :D

Hij/zij ziet er inderdaad al heel mooi uit en straks helemaal als dat koppie weer volledig in de veren zit. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Goedemorgen Paul,

Het is zeker weten een heel mooie valkparkiet.
Zijn naam doet ie eer aan hoor ;)
Wat is het toch snel gegaan he, het gaat allemaal zo snel, maar wel heel leuk om zo de groei mee te maken.

Groetjes,
Trudie

Paul

Hallo allemaal,
Binkie zit nu weer volledig in de veren en ik wilde toch nog wat foto's laten zien hoe hij er nu uitziet.
Hij is op 19 februari geboren  geboren dus nu dus bijna 8 weken.
Hij eet al helemaal zelf maar af en toe als hij er uit is bedelt ie toch nog bij mama om voer en dat krijgt ie dan ook nog :-)
Hier is Binkie te zien in een actie shot :-)

En hier is ie aan het slopen aan een tak maar die is er speciaal voor dus dat mag hij natuurlijk :-)

Hier is ie aan dezelfde tak bezig en hij doet wel moeite om er goed bij te komen :-)

Mamma, ik heb honger !!!

En hier is Binkie op bezoek bij vader en moeder in de voliere.

Het gaat dus prima met onze Bink en hij zit heel erg goed in de veren nu alles weer is aangegroeid en we hebben moeite soms om hem niet te verwisselen met Sjakie die precies dezelfde kleuren heeft.
Zou die toch niet stiekum een ei bij die andere hebben gelegd :-)

Groetjes,  paul

Speedy

Wat een kanjer is het geworden zeg, wat een mooie valkparkiet is Binkie.
Schitterende kleuren zo, zal dit blijven?
Bij Speedy zaten er ook zoveel parels op zijn vleugels, maar die zijn nu bijna allemaal weg.

Groetjes,
Trudie

Tara

Hoi Trudie,

als Binkie een popje is zal dit inderdaad zo blijven, maar Speedy is een mannetje en daardoor verdwijnen de parels, maar wel langzaam. Ik heb ook een geparelde man die niets meer heeft alleen onder zijn vleugels zie je het duidelijk dat hij een geparelde was. Wat dus wel spijtig was.

Maar Paul, zoals Trudie al zei, Binkie is echt heel mooi geworden, altijd al geweest!!!!!! Hopelijk wordt Pinky ook zo mooi als Binkie :). Veel plezier met Binkie en natuurlijk met de rest van je valkies :)

Groetjes, Tara

Natanella

Ik heb genoten van de foto`s van baby Binky! Wat zijn het toch mooie vogels hé? Heel eerlijk gezegd ben ik nog niet zo thuis in de diverse kleuren. Heb er wel al over gelezen natuurlijk, maar ik denk dat je daar toch van lieverlee pas in thuis raakt. Zo niet, dan heb ik nog een hoop huiswerk te doen. Maar ik kan me voorstellen dat jullie apetrots zijn op zo`n krummel. Ik hoop dat we nog veel mooie foto`s te zien krijgen t.z.t. Groetjes Natanella :)

Chewy

Prachtige jongen Paul,

Mijn complimenten. Ik kom snel een keer kijken.

Lique

[shadow=beige,left,300]Hoi Paul,

Nou, binkie is al een echte bink geworden.
Hij ziet er echt schitterend uit
[/shadow]