Valkparkiet vliegt steeds tegen t plafond!

Gestart door Chico_Chica, 22 augustus 2004, 00:13:07

« vorige - volgende »

Chico_Chica

Hoi

Mijn valkparkiet vliegt steeds tegen t plafond aan, is dit erg of niet, want ik maak me zorgen, nou durf ik hem er niet uit te halen, maar dat is weer zielig  ??? . Mijn andere valkparkiet die vliegt helemaal niet.

Kan t ook komen omdat ie nog niet zo lang vliegt?

groetjes marieke

Tessa

hallo marieke,
mijn valkje deed dat eerst ook maar is er vanzelf weer mee gestopt toen ze een beetje gewend was aan het huis een valk zoekt altijd het hoogste plekje op omdat ze zich daar het veiligst voelen.

ps je tekst is niet echt lekker te lezen in deze kleur

groetjes tessa

Paul

Hoi Marieke,

Als ze nog niet zo veel vliegen in de kamer moeten ze eerst de ruimte goed leren kennen.
Het komt dan best wel vaak voor dat ze ergens tegenaan vliegen.
Maar tegen het plafond zullen ze zich niet snel ernstig bezeren omdat ze daar nooit rechtstreeks tegen aanvliegen.
Een raam zou veel gevaarlijker zijn ze kunnen dan snel een hersenschudding oplopen en zelfs hun nekje breken.
Maar ik zou hem er gewoon uitlaten hoor na een weekje zal hij dat niet meer doen omdat hij de ruimte dan beter kent.
Mijn valkjes vliegen als ze jong zijn ook heel stuntelig en dat gaat na een weekje zeker al stukken beter.

Groetjes, Paul

Chico_Chica

oke thnx :) nu ben ik wat geruster

Is dit wat beter te lezen?

Valerie

Heel veel beter. ;)
Veel geluk met je valkje. Het zal wss wel beteren.
Mijn Rocky heeft eigenlijk nooit goed kunnen vliegen, maar ik denk dat dat mss ook komt omdat hij bij de vorige eigenaar niet veel plaats had om te vliegen.

Chico_Chica

Hmm heb ook gemerkt dat t lijkt alsof Chico wat minder tam is dan Chica. Dus ga hem er vanaaf eerst ff in z'n eentje uitlaten en lekker kroelen enz. Ik merk ook dat hij in de kooi wat stunteliger is dan Chica.

Kijk nu naar ze en ze zijn allebei nog stuntelig eigenlijk, best wel grappig  :D .

Roosje

Dat deed de mijne vandaag dus ook en haalde daarbij zijn vleugel open, ik schrok me kapot. Maar ik heb hem ook pas 1 dag dus ik wacht gewoon wel even met hem los te laten, en hopen dat ie dan niet zo raar doet.

robentru

Hoi
onze Mieppie vloog eerst ook altijd tegen het plafond, maar hij weet nu hoe het huis in elkaar zit en doet dit niet meer.
Tyco, de we nu 1 week hebben, doet precies hetzelfde nu.
Zoals hier al gezegd: ze zoeken de hoogste plek en moeten hun ruimte nog leren ontdekken.
Gaat vanzelf over. Geef ze maar lekker de vrijheid om te vliegen is goed voor ze en hebben ze nodig.
Succes, Trudy.

Roosje

Jullie hebben gelijk, hij snapt het al een beetje en vliegt nu alleen maar rondjes tot ie op mn hoofd landt. :)

robentru

hahahaha,
je ziet hoe snel een valkje leert :D
Een perfecte landing dus ;)
Groetjes, Trudy