25 april 2024, 07:13:50

Reizen.

Gestart door Aimee, 20 augustus 2004, 19:19:36

« vorige - volgende »

Aimee

Mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader woont op een afstand van twee uur reizen met de auto. Ik wil graag mijn valkparkiet mee nemen maar kan dit wel? Zo ja, hoe dan? Gewoon in zijn kooi of in een papieren vervoerdoosje? Ik zou graag snel antwoord willen want over een half uur vertrekken we al?! Al vast bedankt! Groetjes Aimee

Karin

Ja hoor, kan gewoon in de kooi. Haal wel even de slingerende dingen eruit ( schommel ) en doe er voor het vervoer een doek over. Geen raam op en niet de airco aan. Moet lukken. Goede reis !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Inger m

Hoi,
Is het voor 1 keer of meerdere keren? Gaat het om een korte of langere periode?
 In principe geeft reizen (verandering van omgeving) bij vogels veel stress en houden ze er niet zo van. Indien echt noodzakelijk kun je de vogel wel meenemen, maar indien het mogelijk is de vogel gewoon daar te laten verzorgen, zal dat voor de vogel beter/ prettiger zijn.

Ik vervoer vogels altijd in een vervoerskooitje. In een gewone kooi kunnen ze zich door fladderen evt verwonden. In een doos kan het ook.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Karin

Ik neem de mijne altijd gewoon in een kooi mee en dat gaat prima hoor. Ik heb wel tamme, bij wilde valkjes kun je beter een plastic vervoersbakje of iets dergelijks gebruiken. Ze gaan bij mij mee op vakantie ( niet echt noodzakelijk dus, maar voor mijn en hun plezier ) en ze vinden het geweldig in de auto  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Inger m

Hoi,
Das maar net wat de vogel gewent is, mijn vogels zijn niet tam (en niet aan een kooi gewent, maar voliere) en ik ben bang dat dat niks wordt om ze zo in een kooi te vervoeren. Om risico's te voorkomen gebruik ik speciale vogelvervoerskisten. Daarin blijven ze meestal ook vrij rustig...

Ik probeer vogeltransporten zoveel mogelijk te vermijden, omdat het vaak toch wat stress met zich meebrengt.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Valerie

Toen ik nog in Oberhausen, Duitsland woonde heb ik de vogels heel vaak meegenomen als ik mijn ouders in Antwerpen ging bezoeken. Heb er nooit problemen mee gehad. Alleen moet je oppassen dat als je hen water geeft, het bakje niet te vol is, anders heb je alles onder. Ook deed ik altijd een doek achter de kooi. Heb een keertje gehad dat Rocky zijn behoefte deed en ontlasting op de achterbank kwam. Wel doe ik altijd de gordel om de kooi, om te voorkomen dat die omvalt. Kijk je wel uit met plots remmen? Heb het een keer meegemaakt m.a.g. dat heel de auto onder de zaadjes zat.
Ricky vindt het altijd te gek om heel de weg naar buiten te kijken. :)



Paul

Hoi,

Ik heb wel eens een niet tam valkje in een kooi vervoerd en die had zijn hele vleugel kapotgeslagen tegen de tralies omdat ie in paniek was.
Tijdens het rijden viel dat niet op maar toen ik hem uit de auto haalde zag ik veel bloed op de vleugel en veel veren waren eruit.
Mijn tamme valkjes vervoer ik ook altijd in een plastic bakje ze kunnen zich dan nooit bezeren.
Een kooi zou ik zelf inderdaad ook afraden je kan zelf ook een houten kistje maken met luchtgaatjes erin maar de mijne vinden het altijd wel leuk om naar buiten te kijken tijdens de rit als ze op schoot staan.

Groetjes, Paul