alle valkjes hebben de streptococceziekte!

Gestart door Anita1, 19 augustus 2004, 22:30:33

« vorige - volgende »

Anita1

 :D hallo
het gaat geweldig met mijn valkjes allemaal! ze zijn klaar met de ab.
ze waren erg happy dat ik kwam kletsen bij de voliere..zonder dat mama met het akelige flesje aankwam.das ook heel naar hoor.
powerr doet het ook gewellldig!!! ze mag dit weekende zondag denk ik..terug in de voliere.ze is actief en vliegt hier weer lekker los in huis.ze weegt nu 66 gram dus durf het weer aan.binnen in de voliere ligt veel lekkers om juist aan te sterken.en ik denk dat poppie!! erg bij is als powerr terug komt..die mist m zooo erg.is echt zielig.omdat dat een koppel aan het worden is.beaker is nu dik met jessy de albino.wat een vrijpartijen zeg! echt leuk om te zien.ik heb de broedhokken weggehaald nu.vind het nu geen tijd om nu nog te gaan broeden en leggen.wil ook even rust voor de valkjes.ben superblij dus.de geelwangen (koppel) mogen er voorlopig niet in.wil eerst nog paar x alles goed schoonmaken voor ik dat risico neem.maar we hebben tijd zat.maak geen fout meer.knufff en thnx voor alle steun en ook kritiek als nodig was.heb er van geleerd.knufff anita :-*

Mandy

Hartstikke fijn dat het beter gaat Anita! ;D

Het lijkt wel of het zonnetje weer overal gaat schijnen letterlijk en figuurlijk  8), dat zou fijn zijn en tijd worden, want letterlijk en figuurlijk is bijna alles nat geregend en in het sop gelopen. :-/

Vorig jaar een extreme zomer qua hitte en dit jaar qua regen en hopelijk volgend jaar een normale zomer met ook een normale kweek. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Anita,

Het gewicht van Power is al weer aadig aan het bijkomen nu gelukkig :-)
Dat ie vliegt is een heel erg goed teken dat is gewoon super.
Het is gewoon een heel sterk valkje en zeker om daar me door te kweken is dan mooi.
Hij zal het wel weer heerlijk vinden als ie eindelijk terug mag in de volliere :-)

Groetjes, Paul

Joyce28

fijn Anita,dat het bij jij ook weer beter gaat,en dat Power weer lekker de voliere in kan  :)

Anita1

zet het hier ff neer.zouden mijn valkjes zo ziek zijn geweest van mijn coniferen???????
want die staan tegen mijn voliere aan.aan de zijkant.en ze kunnen er idd.iets bij.ik heb ook wel eens gezien dat ze ervan zaten te eten!!! oow anders moet ik ze vandaag nog helemaal snoeien! zal dat het geweest zijn? knuff anita

Tessa

Citaatzet het hier ff neer.zouden mijn valkjes zo ziek zijn geweest van mijn coniferen???????
want die staan tegen mijn voliere aan.aan de zijkant.en ze kunnen er idd.iets bij.ik heb ook wel eens gezien dat ze ervan zaten te eten!!! oow anders moet ik ze vandaag nog helemaal snoeien! zal dat het geweest zijn? knuff anita


ik heb dat stukje ook gelezen ik zou het voor de zekerheid wel doen zou geen risico nemen voorkomen is beter dan genezen
jeetje klink nu net als mn moeder hahahaha

greetz tessa

boezempje

hai anita :-*

ik wou dat ik je kon helpen maar ik weet het echt niet.
het zal toch niet zo zijn dat ze daar ziek van geworden zijn.
hoe kom je aan die gedachten als ik vragen mag hen je zien eten aan de plant,

gr essie
knuffff

Anita1

hahaah tessa.en essie.ik las het bij tuigje,valk buiten laten lopen.dat paul zei dat coniferen gevaarlijk waren.en een hoop ziekte symphomen noemde hij op.dus ik ben ff geschrokken.en ja ik heb mijn valkjes wel eens lekker zien smullen van de coniferen.dus ik denk dat ik ze vanavond flink kort ga snoeien zodat ze niet meer de voliere insteken.knuff anita ;)

Inger m

Hoi,
Coniferen zijn idd giftig, maar of dat de oorzaak is geweest van de zieke vogels?

Bovendien heb je zelf geschreven over wormbesmetting en streptoccoccen infectie is aangetoond, waarna ze goed opknapten door de antibiotica. Ik weet niet wat voor effect conifeer heeft op vogels, maar lijkt mij andere verschijnselen dan conifeer... Bij mij eten de vogels ook van (giftig) klimop, dit geeft irritaties aan slijmvliezen, echter nog niet gemerkt.

Het lijkt me idd wel verstandig de conifeer stuk terug te snoeien.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

ik weet niet of het daarvan gaat zijn hoor. Een beetje conifeer kan mss geen kwaad. Maar terugsnoeien kan wel handig zijn.

SDC:D

Paul

Hoi,

Ik had inderdaad geschreven over coniveren omdat Rika vroeg of die giftig waren.
Je schijnt met 750 gram een paard dood te kunnen krijgen  :o
Je hebt natuurlijk meerdere soorten coniferen maar bij 2 zag ik al dat die duidelijk giftig waren.
Klimop is bijvoorbeeld voor zoogdieren heel giftig maar vogels hebben een ander darmstelsel of hoe je dat noemt.
Zo heb ik van een kweker een keer gehoord dat klimop voor vogels niet giftig is.
Maar met coniferen zou ik zeker geen risico nemen.
Maar bij jouw valkjes was er toch een bacterie geconstateerd Anita?
Het kan natuurlijk altijd wel daarmee te maken gehad hebben want als een dierenarts een valkje op bacterien onderzoekt vind ie denk ik geen gifstoffen omdat ie daar niet naar zoekt.
Ik zou in elk geval geen risico nemen en de snoeischaar erin zetten  ;)

Groetjes, Paul