alle valkjes hebben de streptococceziekte!

Gestart door Anita1, 19 augustus 2004, 22:30:33

« vorige - volgende »

Inger m

CitaatHoi Inger,
Feld zei ook nog dat het niet in het drinkwater kon, maar beter door het eivoer. Dan is de dosering 6 druppels per valk door het eivoer.
groet
suus

Hoi Suus,
Bedankt voor je reactie!
Dan heb je het over Panacur neem ik aan? Ja, kan idd niet door drinkwater, geef ik ook oraal (maar dus niet alle vogels). Door het eivoer vind ik eveneens twijfelachtig, omdat de ene vogel daar wel van eet en de ander niet of veel minder. Van het water moeten ze wel drinken. Maar ik moet ze binnenkort weer een keer ontwormen zal er eens over nadenken, maar betekent dus dat ik zo'n 16 x 6 = 96 druppels door het eivoer moet doen (=6 druppels per vogel, niet alleen valken in dit geval), das best veel :o. Zoveel eivoer eten ze geeneens.

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Rika

zo ben ik weer terug .
Powerr leeft nog steeeds o god zij dank.
ik moet tranen om je die verhaal pffffffff die ketting lijkt wel brengt geluk . hoop ik vrees.

en ik zie geen poppie  en jessy over gepraten ? is nog leeft ?

Hou je taai anita . je hebt HEEL goed gedaan , je bent echt valkmama voor kindjes .

Leef met je mee ...
Knuffie Rika

Anita1

;) even een update weer.powerr slaapt nu lekker in het zonnetje.de lamp is nu ook even uit.powerr vind het spiegeltje erg gaaf.zit dan in zichzelf te kletsen.maar...wauwww de eerste 2 poepjes liggen op de grond!! zonder slijm! en zonder dat het aan zijn kontje zit!
nu nog goed aansterken.het gevaar is nog niet geweken.kusss anita ;)

Tara

Hoi Anita,

wat mooi dat de ontlasting zonder slijm is, en niet meer plakt aan zijn veren, super hoor!

Groetjes, Tara

boezempje

hai anita

nou super zeg dat de poep weer normaal is,
daar haal je tog veel uit hoe het met de vogel gaat.
nou powerrrrrrr volhouden he.dikke kus en knufffs

esther

Tessa

hoi anita
ben blij te horen dat het weer wat beter gaat en hoop ook zo voor je dat het goed blijft gaan,let je ook een beetje op jezelf??

Dikke knuff :-* tessa

robentru

Hoi Anita,
dat je zo blij kunt zijn met een poeppie, hahahaha.
Fijn voor je.
Trudy

Anita1

whoehahahaha trudy die is goed hahaahahah.jaaa daar ben ik zekers blij om hihi.maar het wisselt zag ik net.de ene keer valt het op de grond en de andere keer pakt het aan zijn kontje.de medicijnen moeten hun werk nu gaan doen.hij heeft lekker geslapen en is nu weer aan het vreten.met van die kirgeluidjes erbij.lijk net op een babyvalkje.is zooo lief.ik hou m in de gaten.

tessa lieffie ik pas goed op mezelf hoor.vanmiddag viel ik spontaan in slaap op de bank.2 uur lang!! whoehahah had ik dus echt ff nodig.ben nog wel moe,maar zijn ook gebroken nachten.
dank jullie voor alle lieve woorden kusss anita ;)

Anita1

:-/ :-X pfff heb net macho de bonte witmasker uit mijn voliere gehaald.zit bol,en slaapt al de hele dag.dus ook ziek.ga m nu behandelen.anita

Joyce28

Anita1

25 augustus 2004, 22:49:02 #220 Last Edit: 25 augustus 2004, 22:49:32 by Anita1
 :-/ :-X ??? ze hebben wss allemaal de streptococceziekte.ik heb ze net allemaal antibiotica gegeven.synulox.
was een heel werk.want ze moeten die rechtstreeks in het bekkie hebben.2x per dag.pffff. macho is echt ziek ook.
ik heb het luikje van de voliere dicht! de voliere is ff gesloten.ze zijn nu in het binnenhok,ivm de wind e.d
ben ik even blij dat ik een groter binnenhok heb.
er zitten nu 4 in het binnenhok.2 in aparte kooi.en 1 powerr binnen.jippie ga ik ook geven.ik moet nu gewoon iedereen aanpakken.des te sneller is deze >piep< ziekte eruit!! balen is dit zeg!!! :-/ :-X knuf anita

boezempje

hai anita

de  streptococceziekte poehhhh hee ik hebt het ff opgezocht.
ik hadt er nog nooit van gehoordt.nou meis succes met de ziekken daar.

gr esther

Tara

Hoi Anita,

logisch dat ze allemaal die ziekte kunnen hebben, wel goed dat je ze nu allemaal behandelt. Klopt, is vermoeiend, heb ik ook al moeten doen vorig jaar, een middel die hun weerstand gaf 2x per dag per valk geven, was best moeilijk en ik had er zo veel. Nuja, het is het beste voor ze natuurlijk :-).

Succes!

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Anita,

In elk geval is het een goed teken dat Power weer wat op lijkt te knappen.
Je hebt nu de juiste medicijnen en bij de andere valkjes ben je er nu gelukkig sneller bij dus ik verwacht wel dat die snel zullen verbeteren.
Powr moet eerst op zijn goeie gewicht gaan komen nu het beter gaat dan is het meeste gevaar voor hem voorbij.
Merk je nu hij opknapt ook dat zijn gewicht wat meer word?

Groetjes, Paul

Anita1

zijn gewicht is 49 gram,en was eerst 50 toen 46 en nu 48. paul.powerr leeft nog steeds.wat een ongelofelijke bechter.ik heb onder tussen een aardige band met m gekregen.vannacht 3 x eruit geweest om m druivesuiker te geven.dit lijkt toch goed te werken qua zwakheid.maar het is allemaal nog zooo kritiek.powerr eet nu lekker zie ik.als ik kom krijg ik een lief prietje .een kleintje als welkomsgroetje.
pff hoop zo dat ie het gaat halen.ben nog niet in de voliere geweest.ga zo kijken want macho was er niet goed aan toe gisterenavnond.knuff anita ;)