alle valkjes hebben de streptococceziekte!

Gestart door Anita1, 19 augustus 2004, 22:30:33

« vorige - volgende »

Anita1

;) het medicijn ga ik zo ophalen hier om de hoek!!
ik moet synulox ophalen. en 2 maal daags 3 druppels in bekkie doen!.ik heb ook net voor powerr een nieuwe ferplast kooi gekocht! een heeeel lief kleintje.kan hij toch naar buiten kijken.allereerste wat hij deed was..geweldig!! een priet!!
maar hij is zooo zwak.maar is nu weer aan het eten!
dan blijt ie gelukkig maar door doen!.ga nu vandaag al 2 x dat medicijn geven.ooooooow zou hij het dan halen?? oooow god! zou mijn allermooiste kadoo zijn.kuss anita

Tara

Hoi Anita,

ben in ieder geval blij dat Powerr nog leeft, pff ik hoop echt dat hij het haalt en dat je het medicijn niet te laat hebt gekregen. Maar goed, hij heeft nog een kans, ik duim ongelooflijk veel voor jullie!

Groetjes, Tara

Inger m

Citaatdat in combinatie met de stress van de reis, verandering van omgeving en zwakheid van mutatie (albino) het teveel kan zijn terwijl je bij een wildkleurtje binnen niets zou merken? ::)

Hoi,
Ik geloof niet dat je zo'n sterk effect toe kan schrijven aan een mutatie. Of de vogel zwak is ligt niet perse zozeer aan de mutatie, danwel aan de manier van kweken. De albino is idd doorgekweekt, maar er zijn ook sterke albino's en ook onder andere mutaties wo wildkleur heb je rotzooi zitten.

Ik heb een ernstige spoelwormbesmetting meegemaakt met een konijn, ze was ziek. Na behandeling kwamen de wormen met de mest mee naar buiten en knapte ze snel op.

Ik hoop dat een autopsie meer duidelijkheid brengt over de werkelijke doodsoorzxaak en of er bv wormbesmettingen zijn.

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Anita1

tja ik denk dat mensen te snel te veel panacur geven.ik heb het ook gezien.dat is niet goed.je mag 2 druppels per valk geven,en dan zijn ze vaak al even niet lekker.als ze wormen hebben dus.er wordt vaak gezegd papacur kan je niet overdoseren.ik geloof daar niks van.ik heb ze echt 2 druppels gegeven.ik denk dat je daar goed op moet letten.en leon kom op! jij kan er niks aan doen als iemand jou slechte valkjes verkoopt evt.zoals die geelwang.en ik denk dat die albino gewoon te jong was.die at niet zefstandig.knuff anita

Joyce28

hopen dat het medicijn gauw aanslaat,en ben blij te lezen dat Power de nacht heeft overleefd

Niemand hoeft zich schuldig te voelen op deze site,iedereen houd van de valkparkiet,en het is gewoon balen(zacht uitgedrukt) dat dit gebeurd allemaal

Laten we er het beste van hopen

Inger m

Hoi Anita,
Ik ben blij voor je dat je nu het medicijn hebt! Hebben ze verder nog wat kunnen aantonen? bv. wormen of ppg? Ik hoop het niet...

Veel succes met Powerr en andere valkparkieten!

gr Inger
problem.

Anita1

de rest hoor ik vrijdag inger..ook nog spannend..maar ik denk dat het niks anders meer is hoor! jessy en poppie zijn al weer helemaal oke gaat keigoed met ze! eten en goede ontlasting.maar voor de zekerheid wel alle 3 behandelen met dit nieuwe medicijn.maar ik denk dat alleen powerr net als die geelwang de streptococce heeft.en powerr staat al een tydje appart van jessy en poppie.ik denk dat jessy en poppie erg veel wormen hebben gehad.en met de baytril zijn ze erg opgeknapt en zo goed als beter.maar ze blijven nog 2 weken appart.en powerr ook weer helemaal appart in zijn mooie kooitje (zal straks ff een foto maken).dus ik denk niet aan de pgg ziekte knuff anita

Inger m

25 augustus 2004, 15:54:41 #187 Last Edit: 25 augustus 2004, 15:56:24 by Cinnamon_valk
Citaattja ik denk dat mensen te snel te veel panacur geven.ik heb het ook gezien.dat is niet goed.je mag 2 druppels per valk geven,en dan zijn ze vaak al even niet lekker.als ze wormen hebben dus.er wordt vaak gezegd papacur kan je niet overdoseren.

Hoi Anita,
Ik heb Panacur 2.5 % en veel hogere dosering, nl 0.5-0.7 ml per 100 gram vogel, dus das veel meer dan 2 druppels. Veel ontwormmiddelen kennen ook een ruime veiligheidsmarge. Ik weet niet hoe dat zit met Panacur, maar bv Ivomec kun je 10X overdoseren zonder ernstige gevolgen.

Van de site van vogeldierenarts deze tekst:
Een er van is Panacur (actief bestandmiddel: fenbendazol) Dit is een erg veilig middel dat de wormen geleidelijk doodt. De dosering is 20 mg/kg lichaamsgewicht, via de bek, herhalen na 10 dagen. Nadeel van Panacur is dat de vergroeiing van de veren ("kromme veren") veroorzaakt als het toegediend wordt tijdens de rui.

bron:http://home.wanadoo.nl/bendoensen/bendoensen/ziektes.htm

Panacur bestaat echter in vloeibare als in poedervorm, dat is uit dit stukje niet af te leiden.

gr Inger
problem.

Paul

Hoi Anita,

Sunulox is ook een antibiotica ik heb dat ook wel eens gebruikt en het is weer voor andere bacterien dan Baytrill bedoeld.
Hopenlijk ben je er net op tijd bij en knapt Power toch nog snel op wonderbaarlijke manier op.
Juig niet te vroeg als hij lijkt op te knappen want het kan een tijdelijke opleving zijn.
Maar elke nacht dat Power extra doorkomt word de hoop in elk geval groter.
Vertroetel hem maar lekker dat is ook goed voor hem.

Groetjes, Paul

boezempje

hai leon

nou leon als eerste wil ik zeggen dat ik het tof van je vindt dat je een reactie zet op het forum,als 1e kun jij er niks aan doen wat er is gebeurdt met de albino je kunt er niet in kijken.2eals jij stopt met de vogels krijg je ruzie met mijn,3ehet kan nu eenmaal gebeuren dat er een vogel ziek kan worden.ook bij jou.het komt wel weer goed leon.het is gewoon jammer dat er veel kwekers zijn die nergens naar kijken.en we weten allemaal dat albino en lutino en die anderen aparte soorten gewoon wat gevoelliger zijn dan de rest.balou hadt gisteren wel wormpjes dat zij ik al tegen feld gisteren.maar jij hadt haar ontwormd dus komen de worpjes af zij feld.feld zou nieuwen wormkuur opstuuren , gr esther

Paul

Hoi,

Ik heb zelf ook Panacur en dat kan je echt jaren bewaren wat ik nu heb tot 2006 dus snel bederven zal het niet.
Ik heb wel begrepen dat de dosering niet zo nauw komt maar toch houd ik me zelf liever aan de opgegeven hoeveelheid.
Maar die kan soms per dierenarts nog wel eens verschillen.
Maar het is rommel dus ik kan me best vorstellen dat te veel echt niet goed is.

Groetjes, Paul

Anita1

powerr heeft in ieder geval schik!! of het nu een opleving mag zijn of niet..hij priet echt al wel 5 minuten nu.gaat tegen de voliere op.hihi.liever zo dood dan zooo zielig..liever helemaal niet!
maar powerr staat nu op de erker met de rode lamp.temp van 25 graden.en hij kan lekker naar buiten kijken.is goed aan het eten.en zo krijgt hij het medicijn.ik heb alle hoop! ik heb echt alle hoop.kom op jongens! het moet! knuff anita

Inger m

25 augustus 2004, 16:06:50 #192 Last Edit: 25 augustus 2004, 16:08:32 by Cinnamon_valk
Hoi Paul,
Welke dosering hou jij aan?
De opgegeven dosering die ik gebruik staat op de verpakking aangegeven. Ik heb dat dus niet zelf bedacht.
Overdosering is idd niet goed en niet nodig, maar het kan dus niet altijd gelijk kwaad.

Ik gebruik panacur 2.5% in vloeibare vorm. Het is bij mij ook nog wel even houdbaar. Maar als het verkeerd wordt bewaard dan kan het eerder bederven.

gr Inger
problem.

Paul

Hoi Inger,

Ik heb het zelf nog niet gebruikt maar bij Mariska stond een dosering op de pipet die overeen kwam met een druppel of 5 per vogel.
Maar van Ron hoorde ik dat 1 druppel al voldoende kan zijn maar zelf gooit ie gewoon op gevoel een scheut uit de pipet in en hij heeft nooit problemen gehad daarmee.
Ik heb zelf de vogels binnen en wil ze wel een keer preventief ontwormen maar ik heb er geen vogels bijzitten die een zieke indruk maken en binnen heb je minder snel last van wormen dan buiten in de volliere.
Vandaar dat ik het ook nog niet gedaan heb maar ik ben het wel van plan.

Groetjes, Paul

Anita1

ik heb die dosering ook inger.en dan 2 druppels per keer.dag erop nog een keer 2 druppels en dan 14 dagen later nog 1x.
KIJK!! ff wat fotos van powerr is ie niet opgelapt?? nou?? hihi leuk he dat kooitje? ze zullen wel denken buiten..vanaaf..een rode lamp?? hahaha.hooop dat geen opleving is!! ben de hele nacht wakker geweest.om de 2 uur water en druivesuiker gegeven.temperatuur steeds bijgesteld.genuffled.het moet goed gaan! knuff anita en jullie zijn schatten.wat moet ik zonder jullie!

zien jullie m naar buiten kijken?? gaaaaaaf.