19 april 2024, 22:55:44

zien

Gestart door AnnemiekeS, 19 augustus 2004, 15:04:17

« vorige - volgende »

AnnemiekeS

 ::)
Ik vraag me af hoe goed valkparkieten kunnen zien in het donker en hoe ver kunnen ze eigenlijk kijken als het helemaal licht is.
Ik vraag me dit af omdat mijn jongens sávonds als het schemert altijd een beetje sjagerijnig zijn. Hoe moet dat nu in de winter, als ik dan uit mijn werk kom dan is het donker. Kan ik ze dan wel laten vliegen?

Paul

Hoi Annemieke,

Valkjes met zwarte oogjes kunnen beter zijn dan de lutino's met rode ogen die zijn nachtblind en kunnen bij weinig ligt bijna niks meer zien.
Er moet altijd wel een beetje licht zijn voor ze wat kunnen zien in het donker zijn ze geen van alle wat.
Als het licht is kunnen ze heel goed zien dan zien ze ook dingen van veraf beter dan mensen.
Als je in huis gewoon een lamp hebt branden kan je ze gewoon laten vliegen want dan kunnen ze ook goed zien.

Groetjes, Paul

AnnemiekeS

Bedankt Paul,
dus ook als ik gewoon lampjes aan doe voor de gezelligheid dus niet heel erg fel maar normaal licht, kunnen ze gewoon zien en dus vliegen.
Weet jij misschien ook hoe het komt dat ze zo sjagerijnig worden als het avond wordt. Begin van de avond nog echt blij en vrolijk daarna niet te genieten naar mij toe maar ook naar elkaar. Ik heb een stelletje!
groetjes

Paul

Hoi Annemieke,

Als het donker word zullen ze willen slapen en als je ze dan stoort kunnen ze niet echt blij zijn misschien dat dat de reden is.
Als je zelf kan zien met licht kan je er vanuit gaan dat een valkje ook gewoon kan zien alleen kunnen ze als ze rode oogjes hebben dan al minder goed zien als het schemerig is.

Groetjes, Paul


k_van_wilgenburg

hallo allemaal :D
Nu ik dit stukje heb gelezen begrijp ik ook waarom mijn valkjes blazen als ik s'avonds bij de kooi kom.
Ik vond het eigenlijk wel grappig. :)
Maar als wij liggen te slapen zouden wij het ook niet leuk vinden als we gestoord worden.
groetjes karin marco en de valkjes

Kolkkie

CitaatBedankt Paul,
dus ook als ik gewoon lampjes aan doe voor de gezelligheid dus niet heel erg fel maar normaal licht, kunnen ze gewoon zien en dus vliegen.
Weet jij misschien ook hoe het komt dat ze zo sjagerijnig worden als het avond wordt. Begin van de avond nog echt blij en vrolijk daarna niet te genieten naar mij toe maar ook naar elkaar. Ik heb een stelletje!
groetjes

Hoi Annemieke,

Bij mij zijn ze 's avonds na een bepaalde tijd ook niet meer te genieten. Ze blazen dan en als ik met mijn handen in de voliere kom willen ze nog wel eens lichtelijk bijten (ook naar elkaar toe).
Als ik het licht uit doe zijn er ook nog wel eens schermutselingen om de mooiste slaapplaatsen. Dan hoor ik een hoop geblaas en geklim.

Wat licht betreft vliegen ze hier bij 'sfeer' licht al rond, dus over het algemeen kunnen ze nog goed zien.
's Nachts valt er door mijn luxaflax aardig wat licht van buiten naar binnen (straatlantaans) dus gebruik ik eigenlijk geen nachtlampje omdat het licht van buitenaf toch aardig sterk is.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006