4 mei 2025, 13:59:57

op zn staart getrapt

Gestart door mvdboga, 5 februari 2003, 14:30:31

« vorige - volgende »

mvdboga

Mijn parkiet was zonder dat ik het in de gate had, bij mij voet aan het spelen? Toen ik mijn voet bewoog ben ik per ongeluk op zijn staart gaan staan, waardoor het beestje in paniek zich probeerde te bevrijden, en daar door zijn gehele staart werd uitgetrokken.

Mijn vraag is nu, komt deze staart nog terug?
en zo ja binnen welk termijn.

met vriendelijke groeten,

dhr vd Boogaart

info@yourspirit.nl

Mandy

Hallo Dhr. vd Bogaart, :)

Ai wat vervelend zeg, voor jou en je parkiet. :(
Je hoeft niet bang te zijn hoor. Normaal gesproken groeien deze veren gewoon weer terug. Zal wel ff duren denk, ongeveer een week of 4, eer een volledige veer terug is.
Je zal over ongeveer een weekje al wel iets gaan zien.
Dan gaat een nieuwe veer in een hulseltje groeien en komt ie tevoorschijn. Deze groeit dan steeds verder en het hulseltje zal afbrokkelen, hij zal er zelf ook wel een beetje aan gaan knabbelen. Het zal eigenlijk net zo gaan als een veer omwisselen in de ruiperiode, dus geen zorgen. ;)
Veel plezier verder met je parkiet. 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

mvdboga

Geweldig,

Dit doet mij goed en natuurlijk ook mijn spikie (ik heb het hem meteen verteld). Tevens bedankt voor de snelle reactie!

gr M vd Boogaart

Paul

Hoi,
Bij een van die valkjes van mij is er ook een keer wat met zijn staart gebeurd en de lange veren eruit en nog een paar andere.
Hij kan dan gewoon nog vliegen alleen is het een heel vreemd gezicht zo'n korte staart.
Meestal met een weekje zie je al een begin van de veren terugkomen maar het duurt wel wat langer voor de hele veer dan weer terug is.
Ik dacht 6 weken voor het weer volledig teruggegroeid is maar het belangrijkste is dat hij zijn staart weer terugkrijgt en een weekje meer of minder maakt dan niet uit :-)

Groetjes,  Paul