3 mei 2025, 20:11:08

Albino en albino??

Gestart door Vanessa_TC, 17 augustus 2004, 14:14:43

« vorige - volgende »

Vanessa_TC

17 augustus 2004, 14:14:43 Last Edit: 17 augustus 2004, 14:20:58 by Vanessa_TC
Hallo allemaal,

Ik wil graag een albino valk kopen van een kennis, deze valk heeft rode ogen. Wat is het verschil tussen een witte valk met zwarte ogen en een witte valk met rode ogen?

Een van de ouders is ook albino, de andere is geloof ik een bonte witmasker. Het valkje is nu 3 weken oud als het zelfstandig eet mag ie weg. Het nest bestond uit 4 valkjes waarvan er 3 dood zijn gegaan door de warmte.

Alvast bedankt voor de reactie!

Groetjes Vanessa

wouter

ik dacht dat een valkje met rode ogen minder goed ziet in het donker dan een valkje met zwarte ogen
groetjes wouter(ekkie)

Vanessa_TC

Oke, dat geldt dan waarschijnlijk ook voor een roodoog Lutino?

Maar is het ook zo dat albinos over het algemeen iets zwakker zijn en minder weerstand hebben dan andere mutaties, of is dat een fabeltje?

Gr.Vanessa

Stijn dc

hoi

Mwah, een albino is een zwakkere mutatie, maar dat geld niet altijd, net zoals bij lutino's ligt het eraan hoe er gekweekt werd. Als je bijvoorbeeld lutino's uit wildkleurx gepareld kweekt, dan zijn het meestal sterkere vogels dan lutino x lutino.

SDC:D

Paul

18 augustus 2004, 10:50:09 #4 Last Edit: 18 augustus 2004, 10:50:54 by Paul
Hoi Vanessa,

Heel leuk dat je ook een albino gaat kopen misschien ik vind ze zelf erg mooi om te zien.
Of ze kwa gezondheid zwakker zijn weet ik niet maar bij een albino zijn de veren wel heel zwak heb ik uit ervaring gemerkt.
Als je een albino net zo in de nek kroelt als een wildkleur zullen er bij een albino vaak veren zo uitvallen.
Maar een echte albino is een witte valk niet het is een mutatie en eigenlijk is het een witmasker lutino.
Ik denk dat ze in het geval van rode ogen dan de ogen van de lutino hebben en als ze zwarte ogen hebben de ogen van de witmasker.
Verder maakt het volgens mij niet uit wat voor kleur ogen ze hebben je kan met beide prima zelf albino's kweken als je de juiste partner er tegenover zet.
Neem dan alleen een partner die split is en geen andere albino anders dan ga je de mitatie zwakker doorkweken.

Groetjes, Paul