5 mei 2025, 01:26:54

wat is Vondel voor mutatie?

Gestart door Paul, 15 augustus 2004, 06:20:04

« vorige - volgende »

Paul

15 augustus 2004, 06:20:04 Last Edit: 15 augustus 2004, 06:21:25 by Paul
Hallo allemaal,

Ik heb Vondel sinds vorig jaar en weet niks over zijn afkomst omdat hij gevonden is op straat.
In de eerste instantie dacht ik dat het een gewone lutino was zie de foto:

Maar zeker bij een speciale lichtval zie je echt een buine gloed over de veren heen.
Ik heb het met mijn vorige camera nooit goed op de foto kunnen zetten maar met mijn huidige camera lukt het beter.
Hier zie je bijvoorbeeld de gloed al beter die over de veren zit.

Maar met een bepaalde lichtval word het echt bruin zoals onderstaande foto:
Het zit vooral op de vleugels, staart en zijn rug zijn buikje is gewoon gelig.

Is het een cinnamon Lutino of een fallow?
Volgens mij heeft Vondel rode oogjes.
Ik het vorige nest waren de jongen wildkleur cinnamon en gewoon pure lutino's.
Misschien heeft iemand een idee wat het nu werkelijk is.

Groetjes, Paul

boezempje

15 augustus 2004, 12:22:00 #1 Last Edit: 15 augustus 2004, 12:23:28 by boezempje
hai paul

ik denk een fallow? maar in het echt kun je het beter zien als op foto.maar zo op het eerste gezicht denk ik een fallow.ik kan het voor je uitpendelen als je dat wil.laat het me maar weten.

groetjes esther

Theetje

Hoi Paul,

Ik denk net als Esther dat ie een fallow is. Maar zowel fallow als cinnamon heeft de eigenschap dat er een bruine kleur aanwezig is in je valkje. Ik dacht echter dat de cinnamon factor het rode uit de ogen haalt. Maar weet dat niet zeker. Fallow heeft als eigenschap juist helder rode oogjes.

Misschien is het ook nog terug te leiden uit de jongen die zijn voortgekomen hieruit, maar dan is het ook wel handig te weten welke mutatie de partner is.

Groetjes

Theetje

giovanni

yo paul

is een fallow hoor, net als de mijne hier (oscar)
volgens mij is het een lutino fallow als ie dus een kale plek
heeft achter zijn kuif en een gewone fallow als ie geen heeft.
Oscar heeft ook dat geel aan zijn buikje.

hier foto, kun je vergelijken:)

grtn

Karin

Ik ben de enige die er anders over denkt  ;D Het is een cinnamon lutino. Als ik hem zo zie denk ik het al, maar als je zegt dat de jongen in het nest lutino en cinnamon zijn kan het bijna niet anders. Of hij moet ook nog eens toevallig split zijn voor cinnamon  ;D Hm, maar goed, het is dus precies mijn cinnamon lutino witmasker, maar dan zonder de witmasker uitvoering  :D :D :D Misschien even de foto voorleggen aan iemand die met Fallow kweekt ? Alhoewel het vaak moeilijk op foto's te zien is, mijn Mystic werd ook door een fallowkweker bestempelt als fallow  ;D Ach, als het beestje maar een naampie heeft  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi,

Vondel heeft net als een lutino een kaal plekje onder de kuif ik weet niet of fallows dat ook hebben?
De oogjes zijn best donker alleen met een foto zie je soms dat ze rood zijn maar dat kan ook door de flits komen misschien.
Als je zou willen mag je pendelen Esther ik ben wel benieuwd wat daar uit komt.
Met de jongen van dit koppel heb ik ook een nestje gehad en er kwam ook een bonte cinnamon lutino uit dus Vondel zou ook iets van split bont moeten hebben denk ik omdat zijn kleinkind ook bont heeft.
De pop is een cinnamon geparelde in elk geval dat kan niet missen.

Groetjes, Paul

boezempje

hai paul

ik vrees dat karin gelijk heeft,
cinnamon lutino komt er uit de pendel paul,
goed gezien karin ;)

:o :o :ogroetjes esther

Paul

Hoi Esther,

Bedankt voor het pendelen dan houd ik het ook op een cinnamon lutino.
Het maakt me verder niet zoveel uit wat het is maar ik was gewoon benieuwd omdat ik nu zo duidelijk dat bruine in de veren zag het lijkt wel of ie bruiner geworden is met de rui.

Groetjes, Paul

Karin

Dan klopt het helemaal Paul, want cinnamon in combinatie met lutino wordt steeds donkerder  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

boezempje

hai paul

ja dat klopt heb ik ook gelezen.dat ze steets donkerder worden.
maar als het beestje maar een naam heeft tog.
en vondel is ook nog eens een pracht valkje.

gr esther

Paul

Hoi,

Waarom zou Vondel dan nu nog steeds donkerder worden?
Hij is nu 7 jaar dus dan zal hij toch al lang zijn orginele kleur hebben en niet veel meer veranderen?
Maar het kan ook door een bepaalde lichtval gekomen zijn dat ie er zo donker uitzag het was me alleen nog nooit zo erg opgevallen als wat ik laatst zag denk ik.

Groetjes, Paul

Karin

Des te ouder hij wordt des te donkerder. Dus niet tot de eerste of tweede rui.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

giovanni

ik houd het toch op lutino fallow...
Zie ook foto's bij 'mutaties' hier links.
cinnamon is toch enorm veel donkerder..

Paul

Hoi Gio,

Cinnoman kan ook heel erg licht in een vogel zitten hoor.
Een expert vertelde me vanavond dat het gewoon een mislukte lutino is :-(
Maar ja wat is mislukt ik vind het zelf wel mooi dat cinnamon eroverheen alleen zou hij op een tentoonstelling weinig punten halen :-(
Maar ik zal er toch nooit mee naar een TT gaan dus dat maakt me dan niet uit.

Groetjes, Paul