12 mei 2025, 22:09:07

geen broedblok

Gestart door wouter, 16 augustus 2004, 17:27:13

« vorige - volgende »

wouter

16 augustus 2004, 17:27:13 Last Edit: 19 augustus 2004, 01:14:49 by wouter
dag iedereen
ik heb misschien een domme vraag.
als je een mannetje en een popje hebt maar geen broedblok.
kunnen ze dan jongen krijgen? want mijn moeder en vader willen geen jongen.
alvast bedankt voor de reacties
groetjes wouter(ekkie)

Paul

Hoi Wouter,

Sommige popjes leggen gewoon eitjes op de grond in de kooi  bij gebrek aan een broedhok en die kunnen dan gewoon uitkomen.
Als je meerdere koppels bij elkaar hebt zullen ze dat minder snel doen maar een koppel alleen doet dat vaak wel.
Ik heb hier meerdere koppels bij elkaar en die leggen alleen eitjes als je ze een broedhok geeft.
Dus hier kan ik dat aardig goed regelen alleen als ik jongen wil hang ik een broedhok neer en ze beginnen een nestje.
Dus houd er rekening mee dat ze wel eitjes gaan leggen maar je kan wel zelf beslissen of je ze uit laat komen.
Als ze eitjes leggen moet je die wel gewoon laten liggen maar je kan er een gaatje in prikken of heel hard schudden dan komen ze niet meer uit.
Als je de eitjes steeds weghaald kan het popje uitgeput raken omdat ze vaak door blijft leggen.

Groetjes, Paul

wouter

dus eigenlijk aangezien dat ik een popje heb kan ik dan ook beter nog een popje nemen?
groetjes wouter(ekkie)

Paul

Hoi Wouter,

Met twee popjes heb je ook gewoon wel kans dat ze eitjes gaan leggen maar die zullen niet uitkomen.
Het is natuurlijk wel leuker om een mannetje erbij te hebben die kunnen heel leuk leren fluiten soms en zijn toch weer heel anders in hun gedrag dan popjes.
En wil je geen jongen dan wissel je de eitjes om voor kunsteitjes of je maakt ze onklaar dan is er ook niks aan de hand.
Als je later dan toch jongen wilt heb je in elk geval de mogelijkheid.

Groetjes, Paul

wouter

16 augustus 2004, 22:05:01 #4 Last Edit: 19 augustus 2004, 01:15:12 by wouter
hoi hoi
bedankt voor de uitleg
groetjes wouter(ekkie)