27 april 2024, 22:40:09

Bol zitten door de rui?

Gestart door Remco_Ultee, 16 augustus 2004, 03:07:55

« vorige - volgende »

AnnemiekeS

Eigenlijk eten de mijne ook vooral appel. Maar de laatste tijd geef ik ze ook rozebottels die vinden ze echt heerlijk. Hun snaveltje zijn er helemaal rood van erg grappig. Rozebottels zitten vol vit. c dus heel goed lijkt me......

Remco_Ultee

Ik geef m'n valkjes eivoer met valkparkietenzaad en grit door elkaar gemengd.

Daarnaast krijgen ze maagkiezels in een apart bakje, en dan geef ik ze af en toe sla, vinden ze heel lekker. En appels, eigenlijk te weinig, dus misschien ga ik ze ook vitaminen bijvoeren.

In ieder geval, met Gel gaat het nog niet beter en ik was er dus niet gerust op, ben dan ook naar de kweker geweest waar ik altijd kom en die vertelde mij dat het wel eens wormen konden zijn, dus ik ga zometeen om een ontwormingskuur, waarschijnlijk zijn dit druppeltjes die ik in d'r snaveltje moet geven. Dit ga ik ook bij de andere drie doen. Voor het geval dat, iig. ben ik blij dat ik bij die kweker geweest ben! Die heeft er tenminste veel verstand van.

Waarschijnlijk is Gel dan ibnnen 1 of 2 dagen opgeknapt!

Ik raad dus iedereen aan, zeker degene met een buitenvoliere, ontworm je valkjes 1 of 2 keer per jaar, ze kunnen eraan dood gaan!!

Inger m

Hoi,
Ontwormen is zeker heel belangrijk! Is vaak te herkennen aan vermagering en diarree, meestal is het een langer lopend proces aan gaan ze er niet acuut dood aan. Het beste zou zijn de mest te laten onderzoeken, dit kan een DA doen onder de microscoop om op die manier te bepalen of de mest worm(eieren) bevat. Soms zijn wormen al in de mest herkenbaar (niet altijd!).

Het is goed de vogel te ontwormen, maar hou wel in je achterhoofd dat er nog niet echt een diagnose gesteld is en dat het ook iets anders kan zijn waarvoor ze behandeld moet worden.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Remco_Ultee

CitaatHet is goed de vogel te ontwormen, maar hou wel in je achterhoofd dat er nog niet echt een diagnose gesteld is en dat het ook iets anders kan zijn waarvoor ze behandeld moet worden.

gr Inger


ja... :-/
Maar ze fluit en springt en huppelt alweer wat meer als ze me ziet dus dat is wel beter.

Remco_Ultee

Het gaat steeds beter met Gel, zit soms nog wel bol maar denk dat dat normaal is, ze wast zichzelf goed, eet goed en ze fluit weer.

Nog 1 of 2 daagjes en ze kan weer terug bij de rest  ;D

Bedankt voor jullie hulp!

Paul

Hoi Remco,

Gelukkig dat het weer beter gaat met Gel misschien is het toch iets van broedsigheid geweest of wat anders.
Valkjes kunnen vaak van bepaalde ziektes gewoon vanzelf beter worden net als bij mensen als je verkouden bent word je ook vanzelf weer beter en vaak zonder medicijnen.
Hopenlijk is ze straks weer helemaal de oude.

Groetjes, Paul