19 april 2024, 18:29:48

valkje hoog in de boom!!!

Gestart door adnaloj, 16 augustus 2004, 00:55:11

« vorige - volgende »

Inger m

Hoi,
Wat ik nogal eens heb gedaan is het gebruikmaken van een 'lokvogel', in dit geval een andere valkparkiet. Vogels zullen vaak op het geroep van andere vogels afkomen. Het gebruik van een soort vangkooi is dan wel aan te bevalen.

Erachteraan rennen zou ik niet doen (valt ook niet mee in hoge bomen), omdat je dan kans hebt de vogel in paniek te maken en geheel uit het zicht te verliezen (zeker als de vogel goed kan vliegen en het geeft veel stress). Geduld is erg belangrijk!

Ik hoop dat je hem te pakken krijgt!

gr. Inger

nb. Dat verhaal van die cavia's in Assen heb ik ook gehoord, de 9-jarige jongen is verstandelijk gehandicapt, maar is een vreselijk verhaal dat zoiets kan gebeuren!
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

ik zou het ook proberen hoor :)
Er achter rennen word nogal moeilijk vermoed ik :D

En dat verhaal van die jongen, ik denk niet dat ie begrijpt wat ie gedaan heeft, maar het blijft natuurlijk verschrikkelijk

SDC=D

Irene

hoi jolanda,
wat een avontuur! ben benieuwd of je al gelukt is!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


adnaloj

we hebben vanavond gekeken en ik heb hem niet gehoord of gezien  :-/
wel gaat ik morgen avond wel even weer kijken en ja ik kan een lokvogel mee nemen, maar een lokkooitje???
wel erguh jammer....
we hebben er wel een nieuwe valkparkiet bij gekocht. !!! echt super mooi is ze..
lulu heet ze, ( naar het buurmeisje die sharly heet maar mijn zoontje van 1,5 jaar noemt haar lulu  vandaar )

ik wist niet dat die jongen van 9 verstandelijk gehandicap is.

groetjes jolanda

Stijn dc

hoi

hoe heet het valje nu, want de filter haalt de naam eruit :)

SDC:D

Remco_Ultee


adnaloj

hahaha ja ik zie het  :D

ze heet zonder de puntjes ertussen
l.u.l.u

ghehe

maar das niet het valkje uit het park.. die hebben we niet kunnen vangen  :-/

groetjes jolanda

Valerie

Awwww wat jammer. Ik hoop dat je hem alsnong kan vangen. Zo'n valkje helemaal alleen in de natuur. Als ie tam genoeg is zal ie wel ergens terecht komen.
Heb ooit eens toen ik heel klein was een kanarietje gevangen, maar ik kende daar toen nog niks van en wist niet dat ik hem moest meenemen en verzorgen. Heb hem weer laten vliegen. Hoe stom.  :-/



adnaloj

hai, ik kan me voorstellen dat je een vogel weer los laat als je er geen verstand van heb, en wist jij veel toch?? nu denk je stom maar toen niet en daar gaat het om.

vanavond heb ik een gesprek gehad met de beheerder van de kinderboerderij. hij laat mij zonder zijn toezicht niet op zijn erf... wat erguh jammer is.

maar wat ik morgen dus wel wil gaan doen is een lokvogel meenemen, om te kijken of dat lukt ik hoop het wel, verder is het een man. ze waren met zijn tweeen maar het vrouwtje is er niet meer ( doodt misschien ) hij is ook continu aan het roepen. dus denk ik dat ik beter een vrouw lokvogel mee kan nemen,, wat vinden jullie?
en hoe werkt een lokkooitje?

groetjes jolanda

Paul

Hoi Jolanda,

Als je een eigen valkje meeneemt en die roept terug dan heb je kans dat die man naar jouw valkje toe komt.
Je kan hem dan met een netje of zo proberen te vangen.
Houd de gevangen valk altijd zeker een week of 2 even appart je weet nooit of ie ziektes heeft omdat ie met wilde vogels in aanraking geweest kan zijn.
Ik hoop dat je hem te pakken krijgt en kinderachtig dat je niet op dat terrein mag voor zoiets je vraagt het toch netjes.

Groetjes, Paul

Inger m

18 augustus 2004, 13:07:51 #25 Last Edit: 18 augustus 2004, 13:08:30 by Cinnamon_valk
Hoi Jolanda,
Voor lokvogel maakt het ws niet zoveel uit of het een man of pop is, want ze gaan op soortgenoten af. Als lokkooi kun je mogelijk ook een gewone kooi gebruiken (met grote ingang), waarmee je via een touwtje het deurtje kan laten dichtklappen. Maar het gaat er ook vnl om de vogel richting de andere te lokken en op die manier te vangen. Zo kun je bv de lokkooi in een af te sluiten ruimte zetten...

Ik kan me helaas best goed voorstellen dat de beheerder van de kb je niet zomaar op het erf laat (als bezoeker zijnde) zonder toezicht. Ik heb zelf ook op een kb gewerkt en daarbij zou ik echt nooit zomaar iemand op het erf laten. (Zeker niet omdat zij zo'n negatieve ervaring hebben). Bovendien zul je dan over een hek oid moeten klimmen en als andere mensen zomaar iemand op het erf zien van een afgesloten kb, dan denken zij mss dat zij dat ook wel kunnen doen.

In een dergelijk gevoel zul je de vogel tot buiten het terrein van de kb moeten lokken. Ik hoop dat je de vogel alsnog te pakken krijgt!

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Remco_Ultee

Als je een mannetje neemt als lokvogel dan heb je meer kans dat hij gaat fluiten, en harder gaat fluiten dan een pop.

En verder lijkt het me niet verstandig hem te vangen met een net, omdat hij dan al lang weg gevlogen is eer jij dichtbij genoeg bent om hem te vangen.

Je moet het met zo'n kooi doen die dichtklapt als hij erin zit, dat werkt goed.

succes

adnaloj

we gaa nhet proberen vanavond wel weer spannend hoor
ik hoop dat het dit keer lukt..

groetjes jolanda

Irene

succes!!!! vind het zelf ook helemaal spannend!!!! laat je ff weten hoe het gegaan is ?
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


adnaloj

ships ik heb hem nog niet!!!  >:(

ts niet leuk zo.. en met die storm van gister was ik echt wel bezorgt..overdag kan ik niet heel omdat me zoontje dan mee moet. en als ik bezig ben met het valkje dan is hij bij wijze van al aan de andere kant van de grootte straat. vanavond staat er een valkje op het menu  >:( ::) ;)
nee vanavond maar gewoon nog een keer proberen

groetjes jolanda