20 april 2024, 00:47:41

Tips voor Jipper

Gestart door Karin, 15 augustus 2004, 18:24:00

« vorige - volgende »

Karin

1 1/2 week geleden heeft een kennis van mij Jipper opgehaald bij de kweker. Jipper komt eind septmeber bij ons wonen en tot die tijd probeert zij hem tam te maken. Jipper is een mooie bonte witmasker en was een week of 7 toen ze hem haalde en was eigelijk nog nooit in handen gehouden, alleen 1 x bij het ringen. Het is dus net een pitbull  ;D Hij bijt erg hard, is geweldig bang voor mensen en er is weinig mee aan te vangen. Nu heb ik tegen haar gezegt dat ze hem maar moet kortwieken en voor de rest de meest voor de hand liggende tips gegeven zoals naast de kooi zitten, zingen / voorlezen aan het valkje, trosgierst enz. Heeft iemand nog meer tips voor haar ? Ze woont bijna 3 uur rijden bij me vandaan, dus het is niet te doen om zelf het valkje op te halen. Daarnaast heb ik het nu te druk met Chico en binnenkort Nessa en Switch. We gaan eind september daar in de buurt op vakantie, dus dan kan ik hem makkelijk ophalen.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,

De meeste tips heb je zelf al gegeven.
Ik denk inderdaad veel tegen hem praten en trosgierst of andere lekkere dingen proberen uit de hand te voeren en veel geduld hebben dan moet het toch wel lukken op een gegeven moment.
Het kost alleen ontzettend veel geduld.

Groetjes, Paul