16 juni 2024, 06:03:39

Nestkast voor de warmte ?!

Gestart door Gertje, 17 augustus 2004, 13:18:01

« vorige - volgende »

Gertje

Als mijn valkjes het koud zouden hebben , zouden ze zich dan kunnen verwarmen in een nestkastje... Ik weet wel dat ze dan zouden kunnen broeden, maar dit zou ik niet erg vinden.
Want ik heb niet echt plaats voor een nachthok ...  :(

GERTJE
xxxxxxx

Inger m

Hoi Gertje,
Een valkparkiet gaat NIET in een nestkast zitten voor de warmte. Ze gebruiken deze enkel om te broeden, en daarom is het zeer onverstandig om nestkasten op te hangen buiten het broedseizoen (herfst/ winter).

Daarbij komt dat het in een nestkast niet veel extra warmte zal geven, maar alleen beschutting.

Zorg voor beschutting tegen wind en regen, zo kun je ervoor kiezen om bv persplex platen tegen een deel van de zijwand te maken, zodat je een afgesloten geheel hebt (maar wel licht). Valkparkieten kunnen verder goed tegen de kou, bij mij slapen ze in de winter ook meestal buiten. Overigens is mijn binnenhok niet perse warmer dan buiten, maar meer beschut.

Maar het ophangen van nestkasten tegen koude heeft geen zin en kan ik je ook afraden!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

inderdaad, als je een plek maakt die uit de wind en regen is... dan komt het allemaal in orde. Valkjes kunnen prima tegen de koude..

SDC:D