25 april 2024, 11:49:15

pulken of hoe moet je dat noemen

Gestart door linda, 3 februari 2003, 14:48:52

« vorige - volgende »

linda

hoi allemaal,
ik heb een wel erg vervelend probleempje , voor mijn althans >:(
Onze pico die zit de hele tijd aan mij te pulken.Het minste wat hij ziet op mijn huid , nek hals handen, daar zit hij aan te pulken .Kleine pigmentvlekjes , wondkorstjes,oneffenheden op de huid daar zit hij de hele tijd aan te knabbelen en dat doet verdikke pijn soms , zeker in mijn hals.Ik moet mijn nek dichthouden als hij bij me zit , mijn handen verstoppen en dan nog houd hij niet op want dan begint hij in mijn gezicht of handen.Op sommige plaatsen is het gewoon likken precies met dat tongetje maar soms nijpt hij redelijk hard door en dat is echt niet leuk.Ik verbied het hem al een hele tijd maar ik krijg het hem niet afgeleerd.Wie weet er raad en wie weet waarom hij dat doet?
groetjes linda

Peter

Hoi Linda,

Ik ken het probleem inderdaad ook. Een aantal van onze valkjes doet het ook maar niet altijd. Soms zitten ze uren op je schouder zonder te bijten en andere keren dan weten ze net velletje te pakken te krijgen. Doet Pico dit altijd of af en toe? Omdat de valkjes bij ons het niet altijd doen.

Groetjes,
Peter

linda

hoi peter,
hij doet het met perioden maar nu heeft hij het wel heel erg te pakken ik mocht gisteren geen stukje huid laten zien of hij zat er aan en dat is niet meer leuk.Ik word bijna levend opgegeten  ;D :D ;D soms is het precies of hij van mij aan het proeven is maar soms bijt hij lekker door en dat kan pijn doen.
groetjes linda

Paul

Hoi Linda,
Ik heb ook een valkje wat hetzelfde doet :-)
Volgens mij komt het omdat ie jou als partner ziet en hij wil je verzorgen :-)
Het is zeker niet dat ie je pijn wil doen hoor, het is juist goed bedoeld denk ik.
Bij mij is het Taco die dat doet en die heb ik bijna 12 jaar nu.
Hij doet het ook niet altijd maar inderdaad als je huidschilvers los hebt zitten of oneffenheden in de huid gaat ie daaraan pikken.
Taco doet het meestal heel veel bij mijn vriendin en die gaat dan douchen om de huidschilvers weg te krijgen, dit helpt meestal wel :-)
Verder kan je er weinig aan doen hoe naar het ook is maar in elk geval is je valkje wel gek op je anders zal ie dat niet doen.

Groetjes,  Paul

Dana

Hallo,

Leuk om te lezen en weet zelf gelijk ook meer. Rico doet het ook bij mij en doet het zelfs met mijn haar. Als ik het los heb en ik heb erg lang haar, neemt ze een pluk in haar snavel en loopt mijn hele arm af met de pluk in haar snaveltje. Ze doet dan het zelfde als wat ze met haar staartveren doet als ze die poets. Is wel Lache :D. Ze pulkt ook veel aan mijn huid en in mijn nek. Leuk om te weten dat ze mij aan het poetsen is en dat ze ook gek van mij is.