7 mei 2025, 15:55:59

valkje of valkjes

Gestart door uhm..., 16 augustus 2004, 23:59:39

« vorige - volgende »

uhm...

wat is het beste om 1 valkje te hebben of 2 ?
blijfen ze dan net zo tam of willen ze dan leiver met zn 2e zijn ? :-[ :-/ :-/ :-/
 :-[

Kolkkie

Hoi,

Het ligt eraan of je een valkje tam wilt hebben of niet. Als je valkjes tam wilt hebben is het aan te raden om ze 1 voor 1 te halen. Dan zijn ze makkelijker tam te krijgen omdat ze dan aan jou gaan hechten dan aan hun soortgenoot.
Een tam valkje kan ook een minder tam valkje op sleeptouw nemen zodat het minder tamme valkje ook wat tammer wordt.

Uiteindelijk is het wel het beste om 2 valkjes te hebben om eenzaamheid te voorkomen.

Valkjes kan je het beste halen bij een goede kweker, dan weet je dat je jonge valkjes krijgt, want die krijg je makkelijk tam.
Bij oudere valkjes lukt het vaak niet meer om ze tam te krijgen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi,

Je kan een valkje best alleen hebben maar dan moet je er wel erg veel mee bezig zijn.
Mijn eerste valkje heb ik 10 jaar alleen gehad en daar was eigenlijk zeker de eerste jaren de hele dag iemand om hem heen.
Nu heb ik meerdere valkjes dus ze hebben nu altijd aanspraak aan elkaar.
Een aantal zijn echt goed tam en die blijven dat ook gewoon ondanks dat ik er nu best veel heb.
Dus het beste is een jong valkje te nemen inderdaad en die goed tam maken en dan na een paar maanden een tweede erbij nemen dan is je eerste valkje al goed tam en dan zullen ze beide tam blijven als je de tweede ook jong neemt en genoeg aandacht geeft.

Groetjes, Paul

Carla_en_Yoshi

Hallo Paul.

zo wil ik het dus ook doen.Yoshi is nu 11 weken en al aardig tam :).Deze week krijgt Yoshi een nieuwe grootere kooi.Een papegaaienkooi :).Over een paar maanden wil ik er een valkje bij.Als ik dat nu doe ben ik bang dat Yoshi toch wat minder tam wordt en de valkjes meer naar elkaar toe groeien :-/.De oude kooi bewaar ik nog even ,omdat ik het nieuwe valkje nog even apart wil houden,lijkt me makkelijker met tam maken.

Groetjes van Carla.

robentru

hoi

Wij hebben Mieppie ongeveer 5 jaar en halen morgen
er een bij dus spannend wordt het wel
kijk maar bij Aanschaf. kom je veel te weten.

groetjes

Rob en Trudy