valkparkieten met andere soorten parkieten

Gestart door pablo, 9 augustus 2004, 02:15:47

« vorige - volgende »

pablo

hallo,

ik heb een grote voliere met valkparkieten en grasparkieten. maar ik wil er graag een koppel prachtrossellas bij in doen. heeft iemand daar ervaring mee. gaat dit goed? :-/

alsvast bedankt

Inger m

Hoi,
Rosella's schijnen erg agressief te worden in het broedseizoen en kunnen om die reden beter niet bij andere soorten gehouden worden. Veel grotere parkietensoorten (wo Rosella's) kunnen beter in aparte volieres per koppel gehuisvest worden.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

sharin

Hoi ik heb ook een voliere met hierin grasparkieten en valkparkieten en een koppeltje rosella's erin. zolang je er geen broedblokken in hangt gaat het goed tenminste het ligt ook wel een beetje aan het soort rosella's wat je wilt gaan houden het ene soort is agresiever dan de andere. ik zelf heb pracht rosella's en dit gaat echt heel erg goed. hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes sharin

Inger m

Hoi,
Het kan idd goed gaan, maar toch niet aan te raden, want wanneer het fout gaat heb je echt een probleem en kunnen er gewonden vallen (of erger). Om dit soort reden raad ik het niet aan om andere soorten erbij te houden en beter soort bij soort te houden.

Kakariki's kunnen iha goed bij valkparkieten gehouden worden. De meeste grotere parkietensoorten beter per koppel te houden.

Het klopt idd dat vogels in het broedseizoen agressiever worden en dan moet je ze er sowieso niet bij hebben.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Valerie

Citaathallo,

ik heb een grote voliere met valkparkieten en grasparkieten. maar ik wil er graag een koppel prachtrossellas bij in doen. heeft iemand daar ervaring mee. gaat dit goed? :-/

alsvast bedankt
Dit zou ik niet doen.
Ik heb bij mijn valkparkiet een stanleyrosella gezet en nu wordt de rosella agressief t.o.v. de valkparkiet.