28 maart 2024, 21:32:17

misschien een rare vraag...

Gestart door spookie, 2 februari 2003, 19:59:54

« vorige - volgende »

spookie

hallo!! het is misschien een rare vraag... maar morgen valkjes chocomousse eten??? ?  :) ik heb pico eens laten proeven en hij vond het wel lekker :) maar... mogen ze dit eigelijk wel..????
groetjes
joke,pico en caro
 

Cobie

Hoi Spooky.

Het is niet verstandig om dit aan je valkje te geven, deze ene keer kan geen kwaad.
Er zit namelijk veel suiker in en vetten die niet goed zijn voor je valkje.
Beter kun je hem verwennen met trosgierst.

Veel succes en een kusje voor je valk.
Groetjes van Cobie. :) :)
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Paul

Hoi Spookie,
Eet jouw valkje dat echt of was het maar een vraag?
Mijn Taco wil werkelijk alles eten wat wij eten maar het meeste krijgt ie niet hoor.
Maar zelfs als we chocolade eten wil die dat proberen en daar kijkt ie dan even naar en gaat gelijk weer weg.
Hij vind het totaal niks terwijl ie wel alles wil eten maar daar waagt ie zich niet aan.
De kleur is ook niet bepaald aanlokkelijk voor een vogel lijkt me.
Maar je kan het hem beter niet geven want het is veels te vet en te zoet.
Van een stukje zal ie echt niet meteen doodgaan hoor maar zeker als ie het vaker krijgt zal ie wel problemen met zijn spijsvertering krijgen.

Groetjes,  Paul

yentl

Chocomousse :D :D :D!
Een fantasierijk idee! Maar eigenlijk zou ik het toch maar niet doen hoor.

groetjes van Yent'l

Tara

Nee, ik ook niet, het kan nl. diarree veroorzaken en zoals Cobie zegt zit er te veel suiker en vetten in en dat is zeker niet goed voor je valkje.

Franka Breteler

Hallo,

Onze valk eet ook van alles, (inc. de palnten in de kamer)vooral alles wat wij eten. Maar die van ons houdt niet zo van zuivelproducten. dus yogurt en melk enzo vind ze niet zo lekker. (alhoewel ze het wel elke keer opnieuw wil proberen, geen lange termijn geheugen  :D)

Ik denk net als de rest dat het niet goed is voor het vogeltje, maar ja die van ons is niet weg te slaan bij de patat, Ze kruipt zelfs in de zak!!!! de enig remedie is opsluiten in de kooi!

succes er mee verder
groetjes
Franka

Peter

Citaathallo!! het is misschien een rare vraag... maar morgen valkjes chocomousse eten??? ?  :) ik heb pico eens laten proeven en hij vond het wel lekker :) maar... mogen ze dit eigelijk wel..????
groetjes
joke,pico en caro
 

Hoi Joke,

Chocolade is niet echt voor je valkje, maar dat weten we allemaal :) Dit vondt ik ergens op het internet:

Groetjes,
Peter

CHOCOLATE

Avoid completely; consumption of small quantities can cause rapid onset of hyperactivity, vomiting, diarrhea, heartbeat irregularities, seizures, and death. The active ingredients causing problems are theophylline and caffeine; the higher the concentration in the chocolate, the more rapid the progression. Usually, the less sugar present in the chocolate, the higher the concentration of toxic active ingredients. If you suspect your bird has ingested chocolate, administer 1 cc of Pepto Bismol and rush your bird to an avian veterinarian