16 april 2024, 11:18:01

douchen

Gestart door marc, 8 augustus 2004, 18:11:58

« vorige - volgende »

marc

hoi

Even een vraagje,toen ik laatst onder de douch stond was Chicko mij weer aan het roepen.
Dus mijn vriendin loopt met hem de badkamer in.
Springt hij gelijk op mijn arm en gaat onder de douch staan.
Het was lauw water en hij ging een paar keer uit zich zelf onder de straal staan.
Kan dit kwaad?
Sproeien met de plantenspuit heeft hij een hekel aan en in ze badje gaat hij al helemaal niet.
Kan ik hem vaker meenemen onder de douch of is dit niet goed.

Tara

Hoi,

velen nemen hun valkje mee in de douche, is niet erg hoor :-). Wel zorgen dat de kraan niet te warm is, lauwwarm is in ieder geval heel mooi, en ook zorgen dat hij geen producten zoals shampoo binnen krijgt.

Na de douche kan je ook beter hem droogföhnen of hem in een handdoek wikkelen ;D. Zodat hij geen verkoudheid of erger een longontsteking opdoet.

Groetjes, Tara

marc

dankje wel

Dat afdrogen heb ik toen ook gelijk gedaan,
Maar het kan dus geen kwaad,ik was eigenlijk een beetje bang dat hij teveel water binnen krijgt hij zit echt te proesten
als hij onder de straal zit.
En is ook een tijdje stil als hij er onder vandaan komt
maar aan de andere kant hij kruipt er zelf onder en weer onder vandaan.
Maar het is wel een leuk gezicht :D

groeten marc

Tara

Hoi Marc,

logisch dat ie wat stil is, na de douche is ie best vermoeiend hoor ;-). Maak je maar geen zorgen, veel mensen doen het.

Groetjes, Tara

marc

Dank je wel

Ik ben weer gerust gesteld

groeten marc

Kolkkie

Hoi Marc,

Zoals Tara al zei moet het water niet te warm zijn. Dit is omdat het vet (die de veren waterafstotend maken) anders eraf gaat.

Verder kan je je valkje gewoon lekker later badderen onder de douche.
Dan vind hij de kleine spettertjes van de douche fijner als van de plantenspuit.

Je ken proberen om de nevel niet naar je valkje te spuiten, maar boven hem. Dan krijg je een beetje het douche-effect (om het zo maar te noemen) :D.
Misschien dat je valkje het dan wel lekker vind.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

marc

ja dat heb ik al geprobeerd van boven af sproeien met de plantenspuit  maar dan kruipt hij ook weg

ik neem hem vanaf nu gewoon mee onder de douche
en inderdaad niet te warm.
Want dat het vet van zijn veren verdwijnt had ik al gelezen

bedankt voor jullie reactie's

groeten marc

Valerie

mijn valkje gaat heel graag onder de douche. Toen ie nog in de kleine kooi zat, zette ik die voor poetsen altijd onder de douche. Heerlijk dat ie dat vond. En droogföhnen... :) Leuk!
Maar nu met de rosella erbij, krijg ik hem niet meer uit de kooi. Het probleem is als de rosella eruit gaat, vliegt ie rond en is niet meer in de kooi te krijgen. Maar ja, die gaat binnekort toch weg en er komt nieuw valkje in de plaats. :)



Andrea

Hallo,

Mijn valkjes neem ik ook geregeld mee in de douche. Ik zet ze dan gewoon op de stang van het douche gordijn en als ze zin hebben in een frisse duik komen ze bij mij onder de douche.
Het is idd belangrijk te zorgen dat ze na de douche niet kou vatten. Als ze niet door en door nat zijn dep ik ze droog met een handdoek en anders zet ik de fohn op de laagste stand en fohn ik ze droog.

Soms spuit ik ze ook wel nat met de planten spuit, maar daar zijn ze bij mij niet zo'n fan van. Sparkle neemt wel regelmatig een duik in het drinkwaterbakje ::)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Raikiri

leuk dat ie dat uit zichzelf doet... Chrissy heeft een hekel aan dat allemaal.

Groetjes Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Paul

16 augustus 2004, 02:03:53 #10 Last Edit: 16 augustus 2004, 02:04:21 by Paul
Hoi Marc,

Hier is er een die onder de douche gaat met ons en een aantal vinden de plantenspuit weer geweldig.
Degene die onder de douche gaat vind de plantenspuit juist weer verschrikkelijk.
Je kan zelfs speciale zitstokken kopen die je zo in de douche tegen de muur kan plakken.

Die kan je kopen bij www.valkparkiet.net en is echt makkelijk dat kunnen ze lekker zitten tijdens het douchen en je kan even bepalen waar de stok het beste hangt zonder dat ze teveel water op zich krijgen ze moeten natuurlijk niet helemaal drijfnat worden voor een te lange tijd.

Groetjes, Paul

marc

hoi Paul,

Geweldig zo'n stok voor onder de douch.
ik ga er gelijk 1 bestellen.

Hartelijk dank voor de tip

groeten Marc