13 mei 2024, 10:57:41

Buiten of binnen

Gestart door Flup, 8 augustus 2004, 15:57:32

« vorige - volgende »

Flup

Mijn valkparkiet zit buiten in zijn kooi. Anders zit hij binnen. Als hij binnen zit maakt hij zelden of nooit lawaai maaar nu hij buiten zit maakt hij een vershrikkelijk hels lawaai. Zijn kooi staat lang mijn voliƩre met zebravinken. Zou dit een probleem kunnen vormen of heeft hij gezelschap nodig ?? Binnen een paar dagen krijgt mijn valkparkiet er wel een vriendje of een vriendinnetje erbij.

Tara

Hoi,

het is normaal als ze buiten zijn dat ze meer lawaai maken, ze zien en horen andere vogels en vinden het heel fijn natuurlijk. Dit is geen probleem ;-).

Maar is je valkje alleen? Het is altijd wel leuk om een tweede er bij te nemen, ook voor je valkje, want vogels alleen zijn vaak wel gehecht aan de eigenaar omdat ze een tekort hebben aan soortgenoten. Maar ik heb op zich niks tegen een vogel die alleen zit zonder soortgenoten als ie genoeg aandacht krijgt van z'n baasje en zich niet verveelt :-).

Groetjes, Tara

Kolkkie

Hoi Flup,

Hier verschilt het nog als eens met herrie maken. Als ik Coco mee naar buiten neem is hij vaak heel erg stil.
Als ik naar binnen ga gaat hij schreeuwen, als ik weer terug ben dan stopt het weer.
De anderen maken wel wat geluiden maar niet echt schreeuwende geluiden.

Schreeuwt je valkje zo als hij alleen is of ook als je bijv. naast hem zit?
Als je er niet bij zit dan kan het zijn dat hij jou en de vinkjes mist en daarom gaat schreeuwen. Als je erbij bent, dan komt het eerder van alle indrukken die hij ziet/hoort.

Groetjes,

Matiska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Flup

Hij schreeuwt veel meer als hij alleen is dan als ik erbij ben.

Groetjes.

Kolkkie

Hoi Flup,

Dan zal het denk ik meer komen omdat hij zich dan alleen voelt. Hij probeert jou aandacht dan te trekken door te gaan schreeuwen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006