een paar nagels kwijt, groot probleem?

Gestart door filip verspeelt, 4 september 2004, 03:17:26

« vorige - volgende »

filip verspeelt

een neef van me die senegalpapegaaien kweekt heeft me er een cadeau gedaan. Het is nog een jong dier, maar heeft wel een handicapje.  Hij ontbreekt enkele nagels, is dat een groot probleem?  Kan hij een normaal leven leiden?

Tara

Hoi Filip,

hoeveel nagels ongeveer ? Vaak zijn nagels niet zo'n probleem als er enkele ontbreken, ik heb een valk die geloof ik drie nagels kwijt heeft maar ben het niet zeker. Dit is meestal een nestongelukje noem het maar. Het is zeker geen handicap hoor, kunnen ze goed mee leven.

Groetjes, Tara

filip

aan linkerpoot ontbreken 2 nagels, aan rechterpoot 1 nagel

Tara

Hoi Filip,

dat valt reuze mee hoor, het is vaak alleen tijdens het paren dat het problemen kan geven als het een mannetje is omdat hij zich minder vast kan houden maar voor de rest is het helemaal niet erg ;)

filip

hij zal evengoed kunnen klimmen en kunnen landen zoals andere normale vogels?

Tara

Ja hoor, maak je maar geen zorgen, hebben ze hier ook geen problemen mee ;)

Paul

Hoi Filip,

Het komt bij valkjes gelukkig minder voor maar bij sommige kromsnavels bijten de ouders de nageltjes eraf in het nest :-(
Een vriend van me had een valkje waar 4 nageltjes ontbraken en die kon ook gewoon alles doen hoor ook klimmen en landen kunnen ze al helemaal zonder problemen.
Ik kon ook iemand die had een valkje met 1 pootje en die deed zelfs alles zoals klimmen alleen die gebruikte heel veel zijn snavel daarbij.
Dus je hoeft je zeker geen zorgen te maken.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

wij hadden een paar maanden geleden nog een koningsparkiet (22 jaar oud geworden) en die had op het einde van zen leven geen enkele nagel meer. Hij kwam gewoon nog steeds tegen de draad hangen en zo. hij had er geen last van. Wel waren de topjes van zen pootjes wat gevoelig als je er aan kwam.

SDC:D