7 mei 2025, 11:34:35

Valkje met kuren?

Gestart door peter95, 11 augustus 2004, 15:41:42

« vorige - volgende »

peter95

Ik heb sinds een week een valkparkiet,en hij komt nu al wel af en toe op mijn hand zitten,ook zonder voer.
De ene keer komt hij zo en de andere keer begint hij te pikken en blazen.
Soms 's avonds hoef ik alleen maar in de buurt van de kooi te komen en begint hij al te blazen en gek te doe.
Kan het zijn dat ie af en toe een beetje humeurig is of zo?
Hij is verder wel heel lief en fluit al een paar leuke deuntjes!

Inger m

Hoi,
Een valkparkiet die blaast en pikt voelt zich vaak bedreigt (onzeker/ angstig). Mss benader je hem de ene keer anders dan de andere keer. Probeer hem rustig te benaderen en laat hem vrijwillig naar je toekomen. Het kan ook zijn dat hij soms geen zin heeft. s'avonds willen vogels vaak rust. De momenten dat de vogels meest actief zijn is s morgens vroeg en einde van de dag.

Succes met je valkparkiet!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

samantha van der wagt

hoiiii,

ik heb dit gelezen en mijn parkiet heeft dit ook.
we hebben hem nu een aantal maanden, maar hij blijft blazen en pikken. we praten tegen hem en laten hem zelf naar ons toe komen maar hij dat hij dus echt niet  :-/
kan je me misschien helpen wat wij dan moeten doen..

groetjes samantha

Irene

hoi, het kan  misschien ook zijn dat je valkje je 's avonds niet goed ziet. Heb je toevallig een lutino? Mijn lutino Gijs, net als alle anderen lutinos, nachtblind en ziet je 's avonds in een schemerkamer ook niet goed. ook zij begint te blazan als je dan voor haar staat en dit terwijl ze verder heel tam is.
groetje, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Anita1

;) als hij al een paar leuke deuntjes kan fluiten,betekent het ook dat hij al wat ouder is.dan moet je veel geduld hebben.met 3 a 4 maanden beginnen mannetjes deuntjes te fluiten.dus dan is hij niet zo jong meer.als je een valkje hebt van 6 weken ,die krijg je veel sneller tam dan eentje van 4 maanden.dat word meer een klusje.ik wens je veel succes anita ;)

Valerie

Mijn valkje blaast af en toe ook wel eens. Maar da's gewoon omdat ie dan een beetje bang is. Vooral als het donker is. Maar je moet ook niet zomaar je hand naar hem uitsteken en vooral niet in de kooi. Dan voelt ie zich bedreigd en schreeuwt, blaast, hapt. Maar als hij buiten de kooi is, is hij makkelijk op de hand te nemen. :)

peter95

Ok,bedankt voor de tips.Het gaat al wat beter,gisteren heeft hij voor het eerst een stuk gevlogen van de kooi naar mijn arm,lekker aan mijn horloge pikken.Voor de rest blijft hij alleen op zijn kooi zitten als ie eruit is.