7 mei 2025, 02:08:51

ventilater

Gestart door Henry, 8 augustus 2004, 21:20:05

« vorige - volgende »

Henry

he mensen

nou het is zo warm he dat ik er over nadenk om een ventilater te kopen en die bij de kamer voliere te zetten he dan hebben de valkjes het minder warm denk ik.zijn er mensen die het ook doen of een andere alternatief hebben?

henry en de valkjes

Kolkkie

8 augustus 2004, 22:14:19 #1 Last Edit: 8 augustus 2004, 22:15:38 by kolkkie
Hoi Henry,

Het lijkt mij niet zo'n goed idee om zo'n ventilator op je valkjes te richten.
Ze komen dan op de tocht te staan en kunnen dan ziek worden.

Je kan die ventilator wel ergens neerzetten waar de valkjes niet op de tocht komen te staan.

Bovendien kunnen ze zich er flink aan verwonden als de gaten van de beschermkap (om het zo te noemen) te groot/wijd zijn.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Henry

he mariska

nou ik wou het enkel aanzetten als ze in de voliere zitten he en als ze eruit zijn dan gewoon uitlaten.

henry en de valkjes

AnnaEnBo

Mijn valkje laat ik soms op mij vinger voor de ventilator zitten, zodat hij eens verfrist en daar kan hij ontzettend blij mee zijn!
Maar inderdaad een ventilator VLAK voor de kooi is niet zo'n goed idee, zet hem wat verder, dan komt die frisse lucht heus ook toe. ;)

Kolkkie

Citaathe mariska

nou ik wou het enkel aanzetten als ze in de voliere zitten he en als ze eruit zijn dan gewoon uitlaten.

henry en de valkjes

Ricxht je hem dan echt op de voliere of richt je hem zodat er geen wind bij ze kan komen.

Het lijkt mij niet gezond als je valkjes in de voliere zitten en dat ze die ventilator recht in hun voliere blaast.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Tara

Hoi,

ik ben het volledig met Mariska eens, het is echt geen goed idee om een ventilator bij je vogels te plaatsen, bij geen enkel diertje eigelijk. Ik hoorde van Natalie dat haar vriend dat deed bij haar ziekte rat, hij dacht dat ze om adem snakte maar het was een bepaald iets wat die rat had en dus de ventilator erbij en het ratje is overleden :'(

Groetjes, Tara

sharin

ik heb ook een ventilator staan maar die staat op de voliere ik heb een voliere van 3 meter lang en 1.25 breed in de serre staan en daar wordt het snikheet anders maar zoals ik al zei bij mij staat hij erboven op en blaast de lucht over de voliere heen dus blaast niet in de voliere maar hierdoor wordt het wel wat koeler in de serre anders is het echt niet te doen voor die beestjes daaro

luukluuk

hoi Henry
volgens mij hebben de vogels niet zo last hoor van de warmte
die van mij staan gewoon buiten onder het zonnescherm ,
ze komen toch ook uit een warm land ?
maar als je de ventilator gewoon aan zet als ze in de kooi zijn en er wat vandaan zet lijkt het mij echt goed te kunnen
heb je mij trouwens al foto,s gemaild ?
heb nog niets ontvangen ?
gr Margot