18 april 2024, 08:16:39

valkparkiet in de tuin":S

Gestart door Timmety (de oude)_, 6 augustus 2004, 17:22:37

« vorige - volgende »

Inger m

Hoi Nathalie,
De halsbandparkieten hebben zich in Nederland goed weten aan te passen aan de omstandigheden. Ze leven in kolonies in stadsparkieten in de buurt van mensen. In het wild komen ze voor in gebergtes en ook in koude gebieden. Mede hierdoor weten ze zich hier goed staande te houden.

Deze valkparkieten zijn ontsnapt en hebben momenteel van de omstandigheden gebruik weten te maken. Van nature zijn het kolonievogels en het belangrijkste van een kolonie is dat deze bescherming biedt. Daarbij komt dat een van beide vogels een lutino is en dit is een ongunstige kleur en zal betekenen dat deze vogel toch eens het slachtoffer zal gaan worden van een roofdier. Daarbij komt dat valkparkieten wel redelijk goed tegen de kou kunnen, maar mogelijk in dat gebied onvoldoende voedsel kunnen vinden in de winter. Ze zijn daarbij met zn tweeen en daardoor een makkelijker slachtoffer. Ik vind dat je met deze gegevens in je achterhoofd er rekening mee moet houden dat je toch een verantwoordelijkheid hebt tegenover de vogels (1 vogel is ws van Timmety geweest). Bovendien is het faunavervalsing en hebben we eigenlijk als vogelhouders ook een verantwoordelijkheid te voorkomen dat deze vogels in de natuur te recht komen. (ik ben lid van een siervogelvereniging en in elk tijdschrift staan advertenties om faunavervalsing te voorkomen).

Voor halsbanden geldt hetzelfde mbt faunavervalsing. Momenteel loopt er een uitgebreid onderzoek naar halsbanden in Nederland.

gr inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

tommy

CitaatVoor halsbanden geldt hetzelfde mbt faunavervalsing. Momenteel loopt er een uitgebreid onderzoek naar halsbanden in Nederland.

gr inger

hoi inger kan je mij gegevens van dat onderzoek of waar ik dat kan vinden  toe sturen.
grt annemieke

Inger m

Hoi Annemieke,
Je kunt het beste kijken op www.sovon.nl: 2004 het jaar van de halsbandparkiet. Op deze site kunnen oa gegevens worden doorgegeven over aantallen en plaatsen waar ze zich bevinden. Er staat uitgebreide info over de halsbandparkiet. Resultaten zullen er pas volgend jaar opkomen, denk ik (ben er wel benieuwd naar...)

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Timmety (de oude)_

Hee
Ik heb besloten om ze laten te zitten, en as jullie zonodig vinde da jullie ze moeten redden kom ze zelf maar halen
Tim

Timmety (de oude)_

Hoi,
Me buurman werd knettergek van da lawaai en heeft ze afgeknald
Tim

Tara

Hoi,

wat bedoel je met afgeknald, als je bedoelt wat ik denk te bedoelen ben ik echt razend hoor, en ik meen het !!!!!!!!!

Je had het kunnen voorkomen maar nee je laat ze liever in de tuin zitten, en nou dood???? Met een nest dan nog???? Nou, BEULEN!

Sorry hoor, dit vind ik!!

Groeten!

Lique

CitaatHoi,
Me buurman werd knettergek van da lawaai en heeft ze afgeknald
Tim
nouja zeg >:( Wat is dat nou voor een onzin >:(
Je gaat toch geen dieren afknallen? Je gaat toch wel stappen ondernemen neem ik aan? Maar wat ik niet snap is, dat jij toch ook valkjes hebt? heeft hij daar nooit last van?
En heeft hij zelf ook geen dieren?
Als dit echt waar is, dan is het een ongelooflijke !Q@%#@!%.

Lique

9 augustus 2004, 22:59:47 #22 Last Edit: 9 augustus 2004, 23:00:48 by Angelique
Maar wat ik nog ff wil zeggen, het is in jouw tuin, jij bent aansprakelijk voor je valkje.
Wie geeft jouw buurman het recht om dieren uit jouw tuin neer te knallen? zowiezo, wie haalt het in zijn kop om een dier iets aan te doen.
Opsluiten die lui >:(
Maar jou snap ik ook niet. Het lijkt wel of je het totaal niet erg vindt. Hij vliegt weg.... geen probleem.
Hij komt weer terug met een popje.... je doet er niets aan om ze te redden.
Dat vind ik ook erg fout!

Annouschka

Hoi,

ik zou ze ook vangen hoor, met nestkast en al zoals de meesten hier zeggen.

Ik vind het onverantwoord om je/een valkje zomaar aan z'n lot over te laten, natuurlijk gaan ze in de winter geen eten meer vinden.  Het is al een hele prestatie dat ze het zolang hebben volgehouden.  En dan nog eens de ziektes die onze vogels hier verspreiden, dat zou hen ook fataal kunnen worden.

Kortom, ik vind, als je echt om valkjes geeft, vang ze dan aub.

groetjes
Annouschka

Tara

Hoi Annouschka,

ze zijn al dood.

Zijn buurmanneke heeft ze doodgedaan, lief he? Ik vind het echt oneerlijk!!!!!

Inger m

Hoi,
Nuja, echt veel heeft hij niet om de vogels gegeven zo te lezen. Ik geloof ook niet dat mensen er zo mee omgaan of schiet je buurman alles maar af wat hem in de weg zit?

*zucht* ik wordt er moe van te lezen dat er zulke mensen bestaan die zo laks omgaan met dieren die onder hun verantwoordelijkheid vallen.

Sorry, Timmety, maar met mensen zoals jij heb ik echt helemaal NIKS op......

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

tommy

CitaatHee
Ik heb besloten om ze laten te zitten, en as jullie zonodig vinde da jullie ze moeten redden kom ze zelf maar halen
Tim

hoi
ik vind jou maar een dom mannetje
ik heb je gevraagd waar je woonde om je te helpen
sukkel

Theetje

Beste Timmety,

Ik heb dit verhaal al een tijdje gevolgd, maar tjonge zeg.

Zoals de anderen ook al gezegd hebben heb jij niet veel om je valkje Rembo gegeven. Het lijkt er in iedergeval op.

Ik kan begrijpen dat je het "leuk" vond om ze in de natuur te laten broeden, maar een valkje overleeft de winter echt nooit. Dit is je al duidelijk verteld, maar oke iedereen mag zijn eigen mening hebben. Ik vraag me echter wel af waarom je vroeg wat je moest doen als practisch iedereen gezegd heeft dat je ze moet vangen en je zelf zegt dat je daar toch geen behoefte aan hebt.

Wat betreft je buurman, die is denk niet helemaal lekker tussen de oren. Schiet ie ook alle zingende merels af en koerende duiven?

Ik hoop dat je voortaan goed let op je valkjes zodat ze niet meer wegvliegen, want in een reddingsactie heb je duidelijk geen trek.

Sorry als dit wat hard en vervelend overkomt, maar zo'n beestje is wel afhankelijk van je gemaakt toen je hem in huis nam en om hem dan zo aan zijn einde te laten komen. Dat klopt voor mijn gevoel niet.

Theetje


suus

Tim,
Ik denk dat je wilde pronken met het feit dat er in het wild bij jou valken broeden en jongen hebben. Niet meer en niet minder dus ook geen advies over al dan niet te doen.

Iedereen hier spant zich in, beantwoord je dilemma, en jij steekt er geen zak van op en gaat je eigen gang. Dat is nog tot daaraan toe. Maar een antwoord van wie ze wil moet ze maar komen halen is natuurlijk wel een teken van je verantwoordelijkheid ontlopen. En dat je dan ook nog even koel meld van die buurman. Te zot voor woorden.
Ook bij je andere voliere vogels houd ik mijn hart vast. Want wie weet hoe die erbij zitten of behandeld worden?
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

robentru

10 augustus 2004, 15:20:54 #29 Last Edit: 10 augustus 2004, 15:38:52 by robentru
Nou ja zeg

Wat een ongelooflijke kl...
Dit is toch te gek voor woorden
tis maar goed dat ik het niet gezien had
want dan had ik nu waarschijnlijk op het politiebureau gezeten.
een dierenbeul is bij mij slecht af dat verzeker ik je.

niet normaal die vent.
en bij jou Tim zit volgens mij ook steekje los.