4 mei 2025, 10:07:53

Muggen

Gestart door Kelly Stark, 9 augustus 2004, 17:42:25

« vorige - volgende »

Kelly Stark

Hoi allemaal,

Hoe gevaarlijk is een gewone mug voor een valkparkiet? Ik vraag dit omdat ik geen muggentablet durf insteken in de woonkamer. Ik denk dat de geur van de muggentablet gevaarlijk is, maar de muggen krijg ik dus niet weg  :-/

Groetjes Kelly
Kelly

Tara

Hoi Kelly,

ik weet dat kanaries kunnen sterven van muggenbeten, of toch zeker erg ziek worden, maar mijn valkjes zitten in een buitenvolière waar 's nachts vaak muggen zitten, maar ik heb nog nooit last gehad.

Groetjes, Tara

Lieke

Mijn valkje stamt s'nachts op de grond.
Dat is een heel vreemd geluid.
Wij denken ook dat dat is om de muggen weg te jagen.
Aangezien wij thuis heel veel muggen hebben.....

Kolkkie

CitaatHoi allemaal,

Hoe gevaarlijk is een gewone mug voor een valkparkiet? Ik vraag dit omdat ik geen muggentablet durf insteken in de woonkamer. Ik denk dat de geur van de muggentablet gevaarlijk is, maar de muggen krijg ik dus niet weg  :-/

Groetjes Kelly

Hoi Kelly,

Volgens mij kan een gewone mug niet echt kwaad. Het is eerder dodelijk voor kanaries dan voor kromsnavels.

Zo'n muggenstekker of andere middelen die je in de kamer spuit lijken mij niet zo gezond voor je valkje.

Ik heb hier ook nog nooit gezien dat ze gestoken waren door een mug.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Valerie

En zo'n zoemer die je in het stopkontakt steekt, met hoog geluid waar muggen niet tegen kunne en uit de buurt blijven? Mss een oplossing?

Raikiri

Ik had eens gehoord dat je lavendel kan gebruiken om nare beesten weg te jagen.....

Groetjes Chrissy;)

Cheers, Quynh & Raikiri~

Kolkkie

CitaatEn zo'n zoemer die je in het stopkontakt steekt, met hoog geluid waar muggen niet tegen kunne en uit de buurt blijven? Mss een oplossing?

Hoi Valerie,

Ik weet niet of valkjes die geluiden kunnen horen. Als dat wel zo is dan lijkt het mij geen goede oplossing.
Dan zouden de valkjes de hele nacht gek worden van dat geluid, dat lijkt mij dan niet zo gezond.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Kolkkie

CitaatIk had eens gehoord dat je lavendel kan gebruiken om nare beesten weg te jagen.....

Groetjes Chrissy;)

Hoi Chrissy,

Ik weet niet of lavendelgeur helpt tegen muggen. Volgens mij moet je er wel voor oppassen als je de geur door de kamer verspreidt. Je weet nl. niet wat de effecten zijn voor valkjes, vooral omdat ze een andere longcapaciteit hebben dan wij.
Dus ze kunnen verkeerd reageren op die geurtjes.

Het enigste wat ik doe is anti-muggenspul op mijn eigen smeren en dan lekker naar bed gaan om te slapen.

Groetjes,

Mariska

Raikiri

tenminste.. had gelezen dat sommigen het in de voliere hadden staan:S???
alleen maar gelezen dan..

Groetjes Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Karin

13 augustus 2004, 04:40:31 #9 Last Edit: 13 augustus 2004, 16:20:06 by kazoo
citroenmelisse schrikt muggen af. Ik weet niet of de plant zelf giftig is voor valkjes, maar die zou je dan even weg kunnen zetten als ze vrij vliegen.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Joyce28

goh,wist niet eens dat muggen vogels kunnen prikken door dat verenpak :-/
Ik denk zelf dat een zoemer niet fijn is voor de valkjes,want je mag vogels al niet naast de computer hebben staan,vanwege die pieptoon die erin zit
(had ik ergens gelezen op internet,zal het eens opzoeken)

Kolkkie

Citaatgoh,wist niet eens dat muggen vogels kunnen prikken door dat verenpak :-/
Ik denk zelf dat een zoemer niet fijn is voor de valkjes,want je mag vogels al niet naast de computer hebben staan,vanwege die pieptoon die erin zit
(had ik ergens gelezen op internet,zal het eens opzoeken)

Hoi Joyce,

Zelf denk ik eerder dat muggen ze zullen prikken in de pootjes, of op de wat minder bevederde plekjes.
Ik heb het verder nog nooit gezien dat 1 van mijn valkjes is gestoken door een mug. Dus ik denk dat het allemaal wel meevalt.

Dat van de PC klopt denk ik wel voor een deel. Er komt nl. geluid vanaf wat je valkjes kan storen tijdens hun slaap.
Ook heb ik iets gehoord over straling die er vanaf zou komen (recht voor de tv/monitor).
Zelf heb ik mijn valkjes naast de TV staan (1 meter afstand), maar ze lijken er totaal geen last van te hebben (van zowel het gepiep en het geluid wat uit de speakers komt).
Ze gaan er zelfs op en naast zitten als ze uit de voliere zijn, dat geldt ook voor mijn monitor.
Ik vind het dus zelf wel een beetje discutabel want ik heb ze al tijden daar staan.

Groetjes,

Mariska

Gertje

Ik denk ook niet dat de valkjes last hebben van de muggen!
En zou zeker nxs tegen de muggen doen.
Denk ik ...  ;D

GERTJE
xxxxxxx

luci

Hallo ik denk dat onze oudste babyvalk is gestoken door een mug in zijn keeltje.Hij/zij had ineens een hele dikke blaas daar.Geen overvolle krop dat was heel duidelijk te zien.Nu een week later is het weer helemaal weg.Verder had hij/zij er helemaal geen last van.Vandaag was hij/zij voor het eerst uit het blok. :PBij ons zijn de baby's altijd kaal op de kop en hals.Ik kocht de moedervalk ook met een kale kop dus zij zal het wel doen.Jammer hoor ze zien er niet uit zo en met de muggen gaat het steken ook makkelijker denk ik.Ik zou anders niet weten wat die blaas kan zijn geweest.