valkparkieten eten mijn volliere op

Gestart door filip, 6 augustus 2004, 19:25:07

« vorige - volgende »

filip

mijn valkparkieten zitten in een houten kooi, met vooraan een geplastificeerde metalen draad.  Ik heb deze volliere pas 3 maand, en ik merk op dat de de metalen draad hier en daar al zichtbaar is, de valkparkieten verwijderen hier een daar het plastiek rond de draad.  Zijn er mensen die daar nog van gehoord hebben, is dit normaal??

Tara

Hoi Filip,

valkjes zijn nou eenmaal grote slopers, is normaal...
Tja, wat kan ik verder er aan toevoegen... Let wel op dat ze zich niet bezeren aan die metalen draad... En hopelijk is die draad niet van lood? Want da's giftig dus..

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi,
Bij knagende vogels, zoals papegaaien en parkieten en dus ook valkparkieten is het gebruik van geplastificeert gaas niet aan te raden. Dit omdat deze vogels graag knagen en dus ook geen onderscheid maken tussen een tak of het gaas...

Ws eten ze het plastic niet op, maar kunnen het wel binnenkrijgen. Persoonlijk zou ik dit gaas ook niet gebruikt hebben. Maar om je vraag te beantwoorden: ja, het knaaggedrag is normaal voor valkparkieten.

Je kunt ze afleiding geven in de vorm van allerlei knaagmateriaal, zoals (wilgen) takken.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

tja... je kan er weinig aan doen lijkt me. MSs het gaas maar vervangen. Het zou me sterk lijken dat de draad van lood is, dit is wss veel te duur om te maken, en het wordt ook niet gedaan.

giovanni

zou ook een zware voliere zijn hoor, dat maken ze
niet in lood lijkt me :)

Irene

en de kooi laten ze verder met rust, terwijl die van hout is? Hier in huis kan een houten speeltje niet langer dan een dag normaal leven hoor; ze werken in ploegendiensten door om het maar zo snel mogelijk te slopen ;D ;D ;D Kijk idd uit dat zae niet van dat plastic naar binnen  krijgen ::).
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes