16 april 2024, 11:23:28

albino jong

Gestart door shazny, 28 juli 2004, 17:55:29

« vorige - volgende »

shazny

Hallo allemaal,


Een paar dagen geleden zijn er twee jonge valkparkietjes geboren! En eetje is een albino valkparkiet... Nou vraag ik me eigenlijk af of albino's zeldzaam zijn.......... Ik zelf dacht het van wel, maar ik kan er ook naast zitten......

groetjes Shazny

Tara

Hoi Shazny,

wat gaaf dat je een albino jong hebt, wat zijn de ouders van mutatie?

Albino's zijn op zich wel zeldzaam, maar ze beginnen steeds meer en meer te komen, dus of het nog lang zo zal zijn... Ik denk eerder dat met de tijd wildkleuren zeldzaam worden aangezien niemand meer met de 'gewone' wildkleurtjes wil kweken, maar tja, bijna uit alle koppels komen wel diverse wildkleuren dus dat zal wel niet :). Maar momenteel zijn geelwangen en zwartkoppen veel zeldzamer dan bijvoorbeeld albino's. Maar het is altijd leuk om een albino eigen kweek te hebben :-).

Groetjes, Tara

Jaimy_en_Viggo

Je ziet inderdaad steeds vaker albino's, maar ik vind ze nog steeds super..het zijn net engeltjes! Maar inderdaad..een geelwang is zeldzamer..hoe kun je die eigenlijk kweken..? Ik zou het niet weten..

Groetjes Jaimy

Tara

Hoi Jaimy,

ik heb het even uitgezocht voor Shazny, dit zal het moeten zijn:


Mother:Whiteface Cinnamon Pearl
Father:Grey Split To Whiteface {X1:  Lutino}

male offspring:
25% Grey Split To Whiteface {X1:  Lutino} {X2: Cinnamon Pearl}
25% Grey Split To Whiteface {X2: Cinnamon Pearl}
25% Whiteface Split To {X1:  Lutino} {X2: Cinnamon Pearl}
25% Whiteface Split To {X2: Cinnamon Pearl}

female offspring:
25% Lutino Split To Whiteface
25% Grey Split To Whiteface
25% Whiteface Lutino
25% Whiteface

Groetjes, Tara

shazny

Hi,

Bedankt voor het uitzoeken van de mogelijke mutaties Tara! Misschien dat ik wel eens zo een geel wang koop, want ik vind ze erg mooi! :D Ik weet alleen niet hoe je ze kweekt , die geel wangen.........

groetjes Shazny

Tara

Hoi Shazny,

het schijnt moeilijk te zijn, maar als je een valk split voor geelwang hebt vind ik dat al heel mooi, het enige probleem is, moet je het vertrouwen dat ie split voor geelwang is, of niet he. Nuja, veel succes, ik had je dus die mail met de Nederlandse vertaling gestuurd he, maar hier staat ie nog in het Engels.

Groetjes, Tara