12 mei 2025, 14:35:09

Eenkennig

Gestart door Marije, 16 september 2004, 13:11:55

« vorige - volgende »

Marije

Hallo iedereen!
Ik heb een valkje (Purreltje), echt een poepie, maar nu ben ik erachter gekomen dat ze ontzettend eenkennig is....
M'n moeder mag d'r niet eens aaien en laat staan m'n broers of vader.....
Is dit op een of andere manier af te leren, want ik heb er geen last van maar voor de andere mensen is dit niet echt leuk..
Heeft iemand anders hier ook last van, of een oplossing?
Groetjes,

Carla Vdb.

Hey,

Ik had dit ook, met mijn eerste valkje, ik alleen mocht hem aaien en kroelen, en alleen bij mij kwam hij op mijn vinger.
Hij is nu bijna twee jaar en half en het is wel verbeterd, maar ik mag nog altijd het meest.
Zijn de anderen bij jou thuis ook met Purrel bezig als jij er niet bij bent, dat kan misschien wel wat helpen denk ik, want als hij jou ziet zal hij alleen bij jou willen zijn.

Groetjes Carla

Paul

Hoi VP,

Sommige valkjes hebben dat en ik denk niet dat je dat af kan leren.
Ik heb dat hier ook met eentje daar kan mijn vriendin alles mee en mij valt ie aan.
Dat komt omdat ie jou als partner ziet en andere mensen zijn dan een bedreiging.
Je kan proberen hem te laten wennen en proberen te laten aaien als ie bij jou zit misschien kan ie op die manier leren dat andee mensen geen gevaar zijn voor jullie verhouding :-)

Groetjes, Paul

Carla Vdb.

Hey Paul,

Bij mij werkte het niet op die manier, als ik in de buurt was moest hij van niemand anders weten. Enkel als ik niet thuis was deed hij lief tegen andere huisgenoten, denk dat hij zo wat zachter geworden is tegen andere mensen, vroeger kon hij echt kwaad worden.
Of misschien is hij na twee jaar uit zijn pubertijd  :D

Marije

Ja, volgens mij is mijn meisje ook nu aan 't puberen..... ::)
Ze is zowieso een beetje tegendraads...
Wil ik 'm op m'n vinger, doet ie lief prietend z'n koppie naar beneden, klaar voor een aaitje. Zorg ik er dan voor dat ik met m'n vinger bij z'n buikje kom, is het blazen geblazen....(hihi.... :P)
Bedankt voor de reacties!
Groetjes,
Marije en Purrel

Daphne-fifi

hej.. ik heb een een valkparkiet fifi(5) ik was 8 dat ik haar kreeg, en ze mocht mij, me vader moeder en broer, maar na een paar maanden mocht alleen ik haar ik mijn vinger pakken aaien en kroelen, nu vijf jaar later is dat nog steeds zo, ik zou ook wel graag willen dat ze iedereen aardig vind, maar ik vind het zo ook wel goed ;)

Marije

Ja, ik snap wat je bedoelt, ik kan ook niet zeggen dat ik het verschrikkelijk vind..... :o ::) :P :D
Maar ik zou het wel leuker vinden als het ietsiepietsie meer een allemansvriendje zou worden...... ;)

Daphne-fifi

Ja dat is wel zo, maar fluiten en parten  doet hij/zij soms ook wel tegen anderen, mar echt veel met haar doen mogen andere mensen weer niet