26 april 2024, 18:01:40

Ziek ?

Gestart door Ria, 5 augustus 2004, 20:38:29

« vorige - volgende »

robentru

Hoi Ria,

chips ik ga nu meteen een kaarsje aansteken.
Sterkte strakjes en doe je wel voorzicht daarheen?
Dikke groet, Trudy.

Ria

6 augustus 2004, 20:16:00 #16 Last Edit: 6 augustus 2004, 20:17:15 by Ria
Hoi Trudy,

Tuurlijk doe ik voorzichtig alhoewel me het huilen nu nader staat dan het lachen. Er spookt mij hier nu van alles door het hoofd. Er zit hier immers ook nog een parkiet van mijn broer.
De andere valkjes en parkieten ogen goed en doen ook normaal. Ga zeker niet pessimistisch doen maar ik weet het niet. Ik wil alleen zekerheid en als dat niet te geven is dan weet ik het niet. Hopelijk weet Feld het wel. Ik wil geen risico's gaan lopen, daarvoor zijn ze me te lief. Het is alleen zo'n pokke-eind naar Amersfoort maar ja wie is er vandaag met ruim 30 graden zo gek en gaat mee. Ik ga om 5 uur weg. Heb airco en die zet ik wel heel zachtjes aan en dan hoop ik maar dat het te harden is.

Groetjes,
Ria

robentru

Hoi Ria,

het is dat het voor mij net ff te ver is, maar ik rij in gedachten met je mee. Het kaarsje brand.
Duim voor je, sterkte en ik hoor het wel.
Dikke knuffel, Trudy.

Ria

6 augustus 2004, 20:54:45 #18 Last Edit: 6 augustus 2004, 20:55:15 by Ria
Hoi,

Heb Simba net in het reiskooitje gedaan. Ga me spullen bij elkaar pakken en dan vertrek ik richting Amersfoort. Liever een beetje te vroeg dan te laat. Het zal wel tegen een uur of negen zijn voordat ik terug ben. Hoop in ieder geval dat ik met Simba terug kom.

Groetjes,
Ria

Tara

Hoi Ria,

ik hoop echt voor je dat het goed gaat, sterkte hoor met Simba en heel veel succes,
ik duim ontzettend veel voor je!

Groetjes, Tara

Ria

7 augustus 2004, 02:01:41 #20 Last Edit: 7 augustus 2004, 20:34:34 by Ria
Hallo,

Nou ik ben weer thuis. Een heel gedoe om er te komen. Foute routebeschrijving gehad van de assistente van Feld maar dankzij de hulp van Lique arriveerde ik na een half uur tour-d'Amersfoort bij Feld. Pffffffffffff. Ik was hyper op dat moment.
Volgens Feld heeft Simba een darmprobleem wat veroorzaakt is door de sla c.q. appel. Simba heeft zich daar denk ik klem in gegeten en dat breekt hem nu een beetje op. Heb Feld wel duidelijk gemaakt dat er hier ook een logeerparkiet in huis was. Omdat het parkietje niet in dezelfde kooi zit of erop en er dus ook niet in kon poepen of iets dergelijks lag daar volgens hem de oorzaak niet. Hij heeft naar Simba zitten luisteren met zijn stethoscoop. Het gewicht van Simba was nog wel goed maar als de darmproblemen aanhouden kon dat wel een probleem worden. Extra stukkie trosgierst kon geen kwaad. Ik had nog wel het aluminiumfolietje met poepjes meegenomen. Daar had ik mijn best opgedaan omdat de DA hier in town het poepje niet genoeg vond vanmiddag. Deze worden nu op kweek gezet. Maandag na 10.00 uur kan ik bellen of daar nog wat uit is gekomen. Tot aan die tijd moet Simba apart zitten. Bij Feld heeft hij al een soort medicatie gehad en ik moet per dag drie druppels Baytril 2,5% geven. Het liefst in de bek wil dat niet dan via het water. De anderen hoeven op zich nog geen medicatie, wel moet ik bellen in het weekend als er hier wat veranderd.
Op de heenweg ging ik wel aan mezelf zitten twijfelen. Anderhalf uur lang keek Simba mij met zijn kraaloogjes aan van wat gaan wij nu doen. Pas na de medicatie die hij daar ter plekke kreeg gaf hij zich over want hij heeft wel zitten suffen op de terugreis. De drie druppels Baytrill die hij moest hebben zitten er ook al in. Dat moest bij thuiskomst. Was een heel gedoe maar het is gelukt. Drie druppels kwamen er in maar ook wel drie ernaast denk ik. Ik hoop maar dat Feld het bij het rechte eind heeft maar daar ga ik wel van uit. Wil er bij zeggen dat ik op een zeer prettige wijze ben ontvangen. Een kopje koffie en ik werd gewoon geholpen op de volgorde van binnenkomen. Om 20.00 uur zat ik weer op de snelweg richting Assen. Wat een avond Zwollywood zou worden is uitgedraaid op een retourtje Amersfoort. Als Simba maar opknapt, dat is het belangrijkste.

Groetjes,
Ria

Tara

Hoi Ria,

balen dat je de verkeerde route kreeg >:(. Gelukkig heb je Lique nog ;). In ieder geval, heel mooi dat je naar Feld geweest bent, en je weet nu weer een stuk meer, het moet gewoon goed komen met Simba nu hoor!

Groetjes, Tara

robentru

Lieve Ria,
blij je te horen.
Deze keer niet Zwollywoord maar Amersfoort, de volgende keer andersom.
Fijn dat je daar zo goed opgevangen bent, ik ben er inmiddels, door de verhalen hier, van overtuigd dat het een super DA is.
Ik had inmiddels wel een nieuw kaarsje voor Simba (en jou) opgestoken, heb ook steeds op de klok zitten kijken. Afwachten nu dus. Zal allemaal vast wel goed komen. Pff, heftig.
Neem ff de tijd voor jezelf. om bij te komen.
En als Simba maar opknapt, dat is inderdaad, naast de zorg voor jezelf, het belangrijkste.
Dikke groet, Trudy.

Ria

7 augustus 2004, 05:35:12 #23 Last Edit: 7 augustus 2004, 05:41:08 by Ria
Hallo,

Het is nu inmiddels half 2 en tante toos kan nog niet echt slapen. Simba is wel een stuk rustiger in positieve zin. De AB werkt want hij trapt, krabt en peutert niet meer en zat zonet even op 1 pootje te slapen met het koppie in de nek. Wat ik me zonet heb zitten te bedenken is dat er mogelijk nog een andere oorzaak kan zijn. Sinds kort hebben ze een badderbak en ik heb achteraf gezien Simba hier deze week uit zien drinken. Vanaf nu moeten ze maar buiten de kooi gaan badderen, ze krijgen hem er niet weer in. Ben dan ook nog wel benieuwd naar de uitslag van de kweekjes. Wie weet wat daar nog uit komt. De voerbakjes van de jockkooi hangen zowieso niet handig want ik moet ze er aan de zijkant insteken en ze zitten aan de onderkant van de kooi.
Groetjes,
Ria

Tara

Hoi Ria,

wel goed dat de antibiotica werkt :-). Gelukkig maar.
Nu nog even afwachten... Is ook heel mooi dat ie op 1 pootje slaapt.

Welterusten voor straks ;-).

Groetjes, Tara

Kolkkie

Hoi Ria,

Wat fijn dat Simba al goed reageerd op de medicijnen. Ik hoop dat alles mee zal vallen en dat Simba weer snel op de been is.

Dat hij al op 1 pootje slaapt is een goed teken.


Ik ben benieuwd naar de uitslag van de kweek.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Ria

7 augustus 2004, 18:12:44 #26 Last Edit: 7 augustus 2004, 18:14:06 by Ria
Hoi,

Simba is goed de nacht doorgekomen. Ik probeerde hem net om zijn AB te geven maar kennelijk is meneer al wat sterker want het resulteerde in een beste beet in de vinger en maar twee druppen echt naar binnen. Omdat de Baytrill ook door het water mag heb ik dit nu maar gedaan. Dit is niet leuk voor hem elke keer. Zijn cloaca was vanmorgen wel heel vies dus die heb ik wel even schoongemaakt zodat hij daar geen last van kan ondervinden. Door zijn gespartel is hij nu echter helemaal nat. Heb daarom de deuren hier dicht zodat hij tochtvrij kan opdrogen.

Groetjes,
Ria

robentru

Hoi Ria,
lekker wassen is natuurlijk ook een gezond teken!
Laat hem maar opdrogen en knuffel hem dan maar eens goed.
Groetjes, Trudy.

Tara

Hoi Ria,

wat mooi dat hij al wat sterker is,
ik heb altijd geweten dat het gewoon weer goed zou komen :-). Gelukkig maar! Je bent een goed baasje ;-).

Groetjes, Tara

Ria

Hoi,

Voor het eerst sinds dat Simba er is een heerlijk knuffelmoment. Waarom weet ik niet maar hij heeft heerlijk bij me gezeten en mijn gezicht en bril aan een nadere inspectie onderworpen. Wimpers, wenkbrauwen alles heeft ie zo'n beetje gehad. Ik mocht hem zelfs voorzichtig met mijn neus over zijn buikje wrijven. Dit is wel uniek want dit laat hij normaal niet toe. De ontlasting wordt beter. Ik kreeg dat even direct onder de neus te zien. Het witte is nog niet spierwit maar het gaat wel de goede kant op. Zouden valkparkietjes het dan toch weten dat je ze probeert beter te maken als ze ziek zijn. In ieder geval gaat het de goede kant op.

Groetjes,
Ria