28 maart 2024, 17:41:10

1,5 jaar en ik hem niet aaien...

Gestart door Inge Loves Speedy, 5 augustus 2004, 02:15:34

« vorige - volgende »

Inge Loves Speedy

Mijn valkparkiet(Speedy) is 1 en een half jaar oud en ik kan hem niet op zijn kopje aaien en dat wil ik graag. hij loopt weg als ik hem probeer te aaien. Is kortwieken mischien een oplossing?
en als ik hem kortwiek, kan hij dan later nog een keer vliegen(komen die veren nog terug?)
Een kennis van mij heeft ook valkparkieten en zegt dat, als je zijn vleugelveren afknipt dat hij nooit meer kan vliegen. Klopt dat??
En hoe moet ik hem kortwieken want ik kan hem niet pakken hij wil niet dat ik aan hem zit?
kunt u me mischien helpen?
groetjes inge

wouter

hey
mijn valkje kan ik ook niet aaien en ik vind dat ook wel jammer maar kortwieken zou ik nooooooooooooit doen.
ik vind het zielig voor de vogel je neemt hem zijn vrijheid om te vliegen af. en een vogel hoort te vliegen vind ik.
ik denk wel dat een valkje dat is kortgewiekt ooit weer kan vliegen.
laat ons iets weten wat je beslissing wordt
en er zullen nog wel wat mensen reageren.
groetjes wouter(ekkie)

Tara

Hoi,

hoe lang heb je je valkparkiet al? Het vraagt veel bezigheid natuurlijk, en het is een kwestie van vertrouwen.

Kortwieken doe ik alleen als het nodig is, de pennen groeien terug. Ik heb ook Elmo gekortwiekt nu om naar de dierenkliniek te gaan, maar nu zullen de veren teruggroeien en zal ze weer kunnen vliegen, die veren groeien terug bij de eerstvolgende rui. Als je geen ervaring hebt met kortwieken laat je het beter door een deskundige doen.

Maar ik raad het ook niet aan als het is om tam te maken, want eigelijk is het niet echt tamheid maar de vogel blijft gewoon bij je zitten omdat hij niet weg kan zonder te vallen.

Groetjes, Tara