29 maart 2024, 14:59:23

Bij me zitten

Gestart door Manielle, 20 juli 2004, 01:52:03

« vorige - volgende »

Manielle

Hallo allemaal,

sinds ruim een week heb ik er een lief klein valkje bij. Inmiddels een week of 8 oud en enorm nieuwsgierig. Toen ik hem ophaalde was hij gelukkig al behoorlijk tam waardoor het geen probleem is hem te aaien, op je hand te laten zitten en los te laten vliegen. Alleen bij ons zitten, dat vindt hij nog niet zo geslaagd. Liever zit ie gewoon bovenop de vogelkooi lekker om zich heen te kijken. Ik kan hem op die kooi ook gewoon aaien, geen probleem.
Hoewel ik heel blij ben met hoe tam hij nu al is, zou ik het ook heel leuk vinden als hij bij ons komt zitten en blijft zitten. Waarschijnlijk moet ik gewoon wat geduld hebben en goed met hem blijven oefenen, maar misschien heeft iemand nog wat handige tips voor me.

Groetjes Manielle

Tara

Hoi Manielle,

je zou kunnen oorringen dragen die heel veel blinken, als je wil dat ie bij je blijft zitten :D. Daar zijn ze altijd erg nieuwsgierig naar en zitten ze graag aan te bijten.

Wel mooi dat je'm kan aaien als ie op de kooi zit, want sommigen zouden dan net wegvliegen.

Groetjes, Tara

Guinevere

Hoi Manielle,

Ik denk dat je gewoon vooral nog een beetje geduld moet hebben.
Je hebt hem pas maar het gaat al zo goed dus het zal nog wel beter worden.
Laat er nog wa tijd over gaan en er veel mee bezig zijn !
Nog veel plezier !

Groetjes
Guinevere

Karin

Hoi Manielle,

Hang wat trosgierst in je haar, succes verzekerd  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

bogey

21 juli 2004, 17:25:06 #4 Last Edit: 21 juli 2004, 17:26:20 by bogey
zelf koekies gaan eten of zo.....Mijn vreetzakken kwamen daar altijd op af.  :D
Ik heb mijn aanwinst Milo (nu bijna 6 maanden oud) toen ze een week of 7 a 8 wacht gelokt met sla......zie foto onder.

Eerst aanleren vleigen en daarna kwam de rest vanzelf.
Het zijn enorme nieuwsgierige beesten dus als je zelf wat doen komen ze meestal wel als ze al wat tam zijn .



Manielle

Bedankt voor de tips allemaal!
Ik ga er zeker mee aan de slag. Gister heb ik al geprobeerd met pijnboompiten het bij me zitten aantrekkelijker te maken, lukte nog niet helemaal, maar misschien werken de trosgierst, koekjes of sla wel goed. In plaats van oorbellen is Diesel in ieder geval gek op m'n ringen en armband, daarmee ben ik alvast een stap op weg.
De andere tips ga ik zeker proberen!

Manielle

Kolkkie

Hoi Manielle,

Zit je valkje al bij je?

Vaak moeten ze nog een beetje aan je wennen voordat ze bij je komen. Mss dat hij nu zo gewent is dat hij al bij je zit.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006