paniek, voer op en nergens zo maar te krijgen

Gestart door zomer111, 4 augustus 2004, 21:34:30

« vorige - volgende »

zomer111

Help, ik heb een valk van 7 weken echter de pap is op en ik dacht dat koop ik wel even bij de dierenzaak niet dus. De fokker is op vakantie en bij de grootvoeder verkopen ze alleen 3 kilo. Wat kan ik doen, de valk eet wel los voer maar niet voldoende volgens mij :(

suus (vanaf werk)

Nou ik denk dat er in jou geval niet veel anders mogelijk is dan toch dat pak van 3 kilo te kopen, zeker als je weet dat je valk niet voldoende eet van het voer. Dit is dan voor komende week ook een probleem dus toch die zak van 3 kilo kopen lijkt me
groet
suus

Tara

Hoi,

ik ben het idd met Suus eens hoor, dat is het beste wat je kan doen, want als hij nog niet voldoende zaad eet, heeft hij het echt nodig!

Groetjes, Tara

zomer111

ik heb wel krachtvoer en het gewonen voer en gierst, kan ik daar verder niets mee?

Tara

Hoi,

gewoon voer eet hij nog niet genoeg, en trosgierst is snoep, dit mag niet te veel gegeven worden, en met eivoer alleen zal hij niet genoeg voldoen, er zit echt niets anders op dan pap te halen, al zal het nu te laat zijn aangezien het al 7 u. is.... Je zal nu tot morgen moeten eivoer geven en wat zaad en zorgen dat je morgen pap hebt.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

ik denk dat je het beste een pak van 3 kilo kan halen dan. Of naar een andere dierenzaak gaan. Maar is je valkje nog niet oud genoeg om volledig over te gaan o pzaad, zo kan je nog wel lang blijven voeren lijkt mij.

SDC:D

zomer111

hij is bijna 8 weken maar nu hij vandaga niet zoveel pap heeft gehad is de krop toch wel aardig leeg, maak ik me te druk?

Paul

Hoi,

Als je helemaal niks anders hebt kan je ook brinta nemen en dat mengen met de helft eivoer en dat malen bijvoorbeeld.
Veel kwekers maken hun opfokvoer zelf en zo te horen hoeft je valkje niet echt lang meer pap te hebben.
Als je op de site van Birdway kijkt staat er een recept om zelf pap te maken voor ara's en grijze roodstaarten dat is bijna hetzelfde alleen vaak wat voedzamer.
http://www.birdway.nl/handopfok2.htm
Doe er dan bijvoorbeeld geen zonnepitten doorheen dan is het minder vet voor je valkje en dan werkt het ook goed.
In elk geval zitten er zat voedingsstoffen in.
Weeg je valkje ook elke dag voor en na het voeren.
Als je zorgd dat ie niet onder de 80 gram komt is er meestal niks aan de hand.

Groetjes, Paul

zomer111

bedankt voor jullie reacties, vandaag sbel voor gehaald en een trek wat hij had :) groetjes