18 april 2024, 11:10:27

valt andere dieren aan?

Gestart door cyberflunk, 4 augustus 2004, 19:06:12

« vorige - volgende »

cyberflunk

hallo,

Ik vroeg me af of dit zo van die beestjes zijn die andere dieren durven aanvallen.Zoals je soms wel ziet in videodinges op TV,
dat er een vogel een kat aanvalt.  
Doen deze beestjes dat ook? zijn ze dominanter dan hun andere huisdiertjes?

Kolkkie

Citaathallo,

Ik vroeg me af of dit zo van die beestjes zijn die andere dieren durven aanvallen.Zoals je soms wel ziet in videodinges op TV,
dat er een vogel een kat aanvalt.  
Doen deze beestjes dat ook? zijn ze dominanter dan hun andere huisdiertjes?


Hoi,

Valkparkieten zijn over het algemeen hele rustige vogels die zich zelfs door grasparkietjes aan de kant kunnen laten zetten. Het zijn vredeliefende vogels.

Hier bij mij thuis lopen Coco en Pukkie over 1 van de katten heen te dartelen terwijl Minggu en Punky er voor wegvliegen of heel erg gaan blazen.
De andere kat is zelfs bang voor de valkjes :D :D.

Het is dus maar net wat voor een persoonlijkheis je valkje heeft, maar snel een kat aanvallen zullen ze niet doen.

Ik denk dat een kat eerder achter de valkjes aan zou gaan dan dat de valkjes achter de kat aan zullen gaan.

Het ligt er natuurlijk ook aan welk huisdier er eerder in huis was.
Was de kat eerder, dan kan je mss problemen krijgen, als de vogel er eerder was als de kat zie je meer acceptatie aan de kant van de kat.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006