8 mei 2025, 15:21:44

Vrouwtje met mannetjesgedrag???

Gestart door Wendela, 3 augustus 2004, 19:04:49

« vorige - volgende »

Wendela

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. We hebben thuis 2 valkjes, Coco en Snuk. Coco is een man dat weet ik zeker. Maar wat Snuk is weet ik niet. Hij/zij heeft namelijk gele veren aan de onderkant van zijn/haar staart (vrouw) maar zingt ook wel vrij regelmatig (man).

Wat denken jullie? Of kan er nog niet bepaald worden wat het is omdat Snuk nog maar 4 maanden is?

Ik ben benieuwd.

Groetjes, Wendela

Tara

Hoi Wendela,

het zal waarschijnlijk een mannetje zijn, voor de eerste rui zien ze er allemaal wel uit als vrouwtjes, dus die gele staartveren kunnen uitvallen en er zullen nieuwe, grijze veren komen in de plaats, volgens mij zal het dus een mannetje zijn :-).

Groetjes, Tara

Kolkkie

CitaatWat denken jullie? Of kan er nog niet bepaald worden wat het is omdat Snuk nog maar 4 maanden is?

Hoi Wendela,

Als Snuf al fluit terwijl hij pas 4 maanden is, dan denk ik dat het een mannetje is.
Na de eerte rui is het vaak al duidelijk aan het verenkleed wat het voor een geslacht is.
Soms kan het wel even duren voordat alle staartveren zijn zoals ze bij mannetjes horen te zijn, het duurt soms even voordat die vervangen zijn.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006