5 juli 2025, 21:26:12

Warm weer : Let op je eivoer!

Gestart door Peter, 25 juli 2004, 01:53:41

« vorige - volgende »

Peter

Hoi allemaal,

Het is weer lekker weer, let nu wel op je eivoer. Met lekker warm weer gaat het sneller bederven als op een koele dag. Zeker als de nachten ook nog eens warm zijn!

Maak daarom alles goed schoon en vooral de omgeving waar eivoer valt, bijvoorbeeld op de grond of houtsnippers. Vandaag bij ons in de voliere alles ook weer eens lekker op gepoetst :)

Groetjes,
Peter

Tara

Hoi Peter,

hier is het eivoer in no-time op :D. Maar ik hou het altijd in de gaten, en de volière wordt veel grondig schoongemaakt, vind ik wel nodig want het zijn echte morspotten :).

Maar goed dat je dit topic hebt geopend in ieder geval.. Is een nuttige tip :-).

Groetjes, Tara

Kolkkie

Hoi Peter,

Het is idd goed om het hier neer te zetten.

De gevolgen van bedorven eivoer is me nu wel duidelijk geworden :(.
Heb nl. het vermoeden dat er toch iets niet goed was met het eivoer wat ik heb gegeven (ondanks dat Punky het maar 1 keer heeft gehad en dat ik het eivoer binnen een dag weer weg had gehaald). Een rot ei is al genoeg voor een hoop ellende.

Dus ververs eivoer op tijd en maak alles goed schoon!!

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Remco_Ultee

Hoelang en waar kan je eivoer eigenlijk het beste bewaren?
Bij mij staat alles buiten in een speciaal hok onder de binnenvoliere. Daar staat het al heel de tijd maar geef eigenlijk nog maar een paar maanden eivoer.

Stijn dc

hoi

eivoer kan je het beste op een koele, droge plaats bewaren. Als er vocht aan komt is het snel bedorven hoor.

SDC:D