27 april 2024, 21:13:42

Hoeveel weegt je valk

Gestart door robentru, 3 augustus 2004, 12:37:48

« vorige - volgende »

Rene

Hoi,

Ik heb ook een gemiddelde ingevuld. Gisteravond had ik 3 van de 4 (twee ouders, twee jongen) op de weegschaal. De vader was 87g, de jonkies 95 resp. 90 gram. Moeder Casper was moeilijk te wegen, bleef maar heel kort op de schaal, +/- 100g denk ik.

Voor de jonkies heb ik (mede dank zij Paul) een reeks gewichten vanaf de dag dat ze uit het ei kropen, zo'n 6 1/2 week geleden. Was heel apart om te zien dat ze 3 weken geleden, voor het echte vliegen begon een stuk zwaarder wogen dan Pa en Ma: 115 en 112 gram! De kropjes werdend blijkbaar goed vol gehouden door de zorgzame ouders :D

Groetjes,

-- Rene

robentru

Hoi Rene, dat denk ik ook.
Maar he is toch normaal dat jongen, voordat ze uitvliegen, wat zwaarder zijn. Vetreserves? Die verbranden ze na het vliegen dan weer.

Wij wegen Mieppie als volgt:
weegschaalje (zo'n grammending voor kookliefhebbers), bakje voer er op, ijken en dan Mieppie lokken. Bingo: 100 gram (soms iets meer soms iets minder).

Groet,
Trudy

Flup

7 augustus 2004, 18:50:35 #17 Last Edit: 7 augustus 2004, 18:51:52 by Flup
Hoe kan je je valk wegen ?? ::) ::)

Flup

7 augustus 2004, 18:56:18 #18 Last Edit: 7 augustus 2004, 18:56:35 by Flup
Kan dat met een keukenweegschaal ??

robentru

7 augustus 2004, 18:59:46 #19 Last Edit: 7 augustus 2004, 19:00:21 by robentru
hoi Flup

als je een digitale (keuken) weegschaal hebt kun je je valk wegen
wij zetten er een schaaltje met zaad op (mieppie is niet handtam) en hij klimt er na enige aarzeling op.


gr

Rob

bogey

Het gewicht scheelt denk wel per valkie. MIlo = nu 107 gram en buster 87 gram....buster is perfect op gewicht  :P(volgens Feld) maar Milo is ietjes te dik. Ze zal echter geen 87 moeten wegen want ze is veel groter als Buster. Ik denk dat ze met 100gram er al is.

Hij liet me zien waar te voelgen en kijken. ( nu laten bUster en milo dat beide ook errgu makkelijk toe)

Borstbeentje voor je ...veertjes op zijblazen en dan kan je goed het blote borstje om het borsbeen heen zien. Bij buster liep het mooi rond naar achter....maar bij milo wat boller. (zoals onze zadeltasjes ) :D :D

Het is niet uit te leggen, maar mocht je is bij Feld of zo komen ...vraag het hem. Alleen geweicht en borstbeentje is niet helemaal goed toch.


groetjes Daphne

inky

De onze weegt rond de 88 à 90 gram.

Ik weet wel niet hoe oud dat hij is.

n00bst4r

hello
ons valkje is nu 2.5 maand ongeveer schat ik en weegt  80 gram

hopelijk is dit goed vn gewicht

Riny

Hallo
Het gewicht van een valkje is bijna niet te schatten.
Je kunt hem/haar beter wegen op een keukenweegschaal.
Als die 80gram weegt is dat goed.
Groetjes Riny :D :D :D

Sammielover

Mijn piet weegt ook ongeveer 100 gram! Ik heb em op gewogen...



Lief hea?

Merel

Titus weegt 84gram (vanmorgen toevallig nog gewogen)
en Otho 86 gram, maar ga straks paul zn koekjes bakken, kan k ze een beetje vetmesten ;)