5 mei 2025, 18:18:48

Roodoog??

Gestart door Tchii, 28 juli 2004, 20:27:30

« vorige - volgende »

Tchii

hoi iedereen,

ik heb nu 2 nestjes
maar in een nest is er een roodoogje en het kan normaal gezien geen cinnemon en helemaal geen lutino:s:s

nuja zijn stamboompje is normaalgezien:

Wildkleur split voor gepareld (moko van bij Tara) + gepareld (laiko van bij tara)

die hebben wildkleur en gepareld gehad

ik heb daarvan een geparelde(Lokky) gekregen en die werd met een cinnemon geparelde bonte pop(Darva) gezet

die hebben 3 jonkies gehad toen ik op vakantie zat daar is er eentje van dood omdar ze er niet op broede (???) m'n moeder heeft alle jonkies in m'n andere nest gezet.
van  de 2 jonkies die overbleven heeft er eentje rode ogen(???) en eentje zwarte oogjes.

Mother:Pied Cinnamon Pearl
Father:Pearl

male offspring:
100% Pearl Split To Pied {X2: Cinnamon}

female offspring:
100% Pearl Split To Pied

heeft iemand een idee waarom er dan een roodoogje is? of komt de split in de jonkies?:s :-/
is gewoon even curieus;)

alvast bedankt,

Valérie

Tara

Hoi Valérie,

misschien heeft Moko een verborgen split waarvan ik nog geen jongen gehad heb en was die lutino misschien niet van Malaia maar van Moko die ik ook had, ik dacht Malai is split voor lutino maar misschien is Moko dat :o :o :o. O maar dat zou gaaf zijn :D.

Ben benieuwd hoor!

Groetjes, Tara

bannanne

pfffffffff hoe komt dat nou dat ik niets snap van die splitten
 ::) ??? ??? ??? ja manneke en 'tis dan nog eens int engels ook hé 'kzijn maar 15 jaar zelle  ;D

Tara

Hoi Bart,

ik en Valérie zijn ook maar 15, wa's daar nu aan :-/.

En btw, splits, je begrijpt het of je begrijpt het niet, en zo moeilijk vind ik het niet in ieder geval... Maar... Dit is wel een moeilijke hoor, Moko is split voor gepareld en voor lutino dus :-/. Maar de jongen die ik kreeg waren geparelde en wildkleur mannen, en geparelde en wildkleur poppen. Misschien een lutino, maar ik dacht dat die van Malaia was. Als het blijkt dat hij split is voor lutino, moet ik ook nog geparelde poppen kunnen krijgen en dergelijke... Wat erg moeilijk is :-/. Moko is dus wildkleur split gepareld (en lutino ? ) en zijn pop is Laiko, gepareld. Raar hoor... Ik heb al verscheidene dingen uitgeprobeerd maar dan krijg ik geen geparelde pop óf geen geparelde man split lutino...

Groetjes, Tara

Tchii

29 juli 2004, 00:01:56 #4 Last Edit: 29 juli 2004, 00:02:59 by Tchii
het is duidelijk een lutino, hij heeft witte hulsertjes en heeft net z'n oogjes geopend... :-/
hier de foto's

schatje hé?misterie? :D

Tara

Hoi Valérie,

wat een schatje, ik zal zeggen tegen Moko en Laiko dat ze weer maar eens grootouders zijn geworden ;). Ik vraag het me toch erg af :-/

Jaimy_en_Viggo

Hey Vallie,

Zo he..die heeft echt rode ogen..echt mooi..wordt vast een mooi vogeltje..hoe gaat het met de andere jonkie's? Mijn eitjes zijn helaas verkeerd gegaan..dus maar even afwachten wat Nakeo en Nigel gaan doen..ik heb trouwens een nieuw hok gebouwd..in een dag..voor maar 15 euries! ben je benieuwt hoe ik dat gedaan he? vast wel ;)

Kussies Jaimy

Tchii

hihi nee dit keer ben ik nie benieuwd of jaloers want we zitten hier al aan de buitenvolliere bezig ;D
binnenvolliere is af.
de andere jonkies maken het erg goed nu. kheb foto's gemaakt en ik ben van plan een dagboekje te starten.
ik hou je op de hoogte als je wil :)

Jaimy_en_Viggo

ja tuurlijk wil ik dat! Maakt meteen wat foto's van je buitenvoliere..want ik ben wel super benieuwt hoe die is geworden!!

Kusjes Jaimy en haar 10-tal