20 april 2024, 00:56:03

praten

Gestart door Karin, 5 augustus 2004, 06:40:12

« vorige - volgende »

Karin

Hoi allemaal,

Heeft iemand een valkparkiet die echt duidelijk praat ? Ik heb vorige week Chico gekocht en hij zegt zijn naam en hallo, maar dan echt op een fluitmanier. Als ik het gepraat van een grasparkiet hoor is dat echt "praten". Hoe zit dat met valkparkieten, kunnen die ook zo duidelijk leren praten als een grasparkiet of blijft het bij fluitend praten ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hoi

i kdenk dat ze echt wel goed kunnen leren praten, niet zo goed als een papegaai of beo, maar toch wel rededelijk verstaanbaar lijkt mij.

SDC:D

Carla_en_Yoshi

Hallo.

Een voorbeeld van een valkje dat duidelijk praat is het valkje van robentru,leden van valkparkiet.com.
Ik heb zelf het filmpje gekeken van hun valkje Mieppie.Hij praat heel duidelijk :).Er zijn meerdere leden waarvan het valkje praat of deuntjes fluit,kijk ook eens bij geluid/film.Ik weet niet zeker of er het filmpje van Mieppie bijstaat.Volgens mij heeft Mieppie een eigen Website,hier vind je het filmpje zeker.
Groetjes van Carla.

robentru


Karin

Hahahaha, nou dat is pas praten  ;D Moet Chico toch meer zijn best gaan doen  :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

robentru


Tara

Hoi Karin,

mijn eerste valk kon echt duidelijk praten, helaas overleden dus... Maar hij kon echt duidelijk praten, hij zei allerlei dingen als: Mo Kokootje toch - Kokootje is een schoon ventje - Hey Kokootje - Kokootjes koptje klauwen? En nog allerlei deuntjes, helaas is hij 19 maart 2002 overleden en had ik nog geen digi anders had ik het zeker ook gefilmd, en wat mij opviel, is als ze kunnen praten, ze echt heel snel nieuwe dingen leren, althans, dit was bij hem het geval.

Groetjes, Tara